سال جدید تحصیلی مشخص شد

معاون آموزشی وزیر علوم گفت: همه دانشگاه‌ها به صورت یکپارچه و همزمان، سال تحصیلی جدید را از اول مهر آغاز می کنند.

سال جدید تحصیلی مشخص شد

قاسم عموعابدینی در اجلاس امروز رؤسای دانشگاه‌های کشور گفت: همه کلاس‌ها به صورت حضوری خواهد بود و امکان حضور و غیاب هوشمند هم در برخی دانشگاه‌ها فراهم شده است.

معاون آموزشی وزارت علوم گفت: شورای گسترش آموزش عالی در خصوص آمایش آموزش عالی تصمیم می‌گیرد و در استان‌ها نیز کمیته‌ای با محوریت دانشگاه معین برای آمایش شکل گرفته است.

وی اضافه کرد: به کمیته‌های استانی ابلاغ شده است تا طبق جدول زمانی اعلام شده رشته‌های تحصیلی قابل حذف را به وزارت علوم اعلام کند.

عموعابدینی تأکید کرد: در شورای گسترش تصویب شد که در هر شهرستان فقط یک دانشگاه دولتی فعالیت کند و اجرای این مصوبه در ۲۵ شهرستان آغاز شده است.

وی افزود: کمیته‌های استانی با همکاری و هماهنگی مسولان شهرستان و استان برنامه آمایش مؤسسات آموزش عالی را به وزارت ارسال می‌کنند و تاکنون برنامه پنچ شهرستان به تصویب شورای گسترس رسیده است.

وی وظایف کمیته استانی آمایش را در سه محور، آمایش رشته‌ها، مأموریت گرایی و ساماندهی مؤسسات آموزش عالی اعلام کرد و مسؤلیت این کمیته با دانشگاه معین استان است.

معاون آموزشی وزیر علوم گفت: طرح تحول جزو برنامه‌های دولت سیزدهم است و در برنامه هفتم هم پیشنهاد شده است.

وی گفت: ده اقدام مهم طرح تحول به دانشگاه‌ها ابلاغ شده است و سه محور اصلی آن، برنامه محوری، استاد محوری و شاگرد پروری است. تصویب نخستین برنامه استاد محوری عموعابدینی گفت: نخستین برنامه درسی به شیوه استاد محور تصویب شد و به صورت آزمایشی در یکی از دانشگاه‌ها اجرا می‌شود.

تأسیس دانشکده‌های جدید فناوری‌های نوین و نیاز محور

معاون آموزشی وزیر علوم گفت: براساس طرح تحول بیست دانشکده فناوری‌های نوین و تعدادی دانشکده نیاز محور در کشور تأسیس می‌شود.

عموعابدینی گفت: ایجاد پانزده رشته تحصیلی ویژه بانوان خانه دار به تصویب رسیده است که به شکل غیرحضوری خواهند بود.

اجرای طرح استاد راهنما از مهرماه امسال

معاون آموزشی وزارت علوم گفت: طرح استاد راهنما برای دانشجویان کاردانی و کارشناسی از مهرماه امسال آغاز می‌شود و در هنگام ثبت نام دانشجویان در دانشگاه، هر استادی مسؤلیت راهنمایی تحصیلی بیست الی سی دانشجو را برای کل دوران تحصیل بر عهده می‌گیرد.

منبع: مهر
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر