در این شهر دیگر معلم کم نداریم

مدیر آموزش و پرورش ساوه گفت: امسال با بکارگیری نیروهای جدید و خرید خدمات ۷۰ درصد کمبود معلم شهرستان رفع شد.

حجم ویدیو: ۱۲.۱۲M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۲:۰۹ دانلود ویدیو

کمبود معلم در آموزش و پرورش یک چالش مهم است که در بسیاری از کشورها وجود دارد. این مشکل می‌تواند به دلیل عوامل مختلفی از جمله کمبود بودجه، عدم جذب کافی معلمان، ترک شغل توسط معلمان و یا عدم توانایی در جذب معلمان با تخصص‌های خاص باشد.

«اصغر قراخانلو» روز دوشنبه با بیان اینکه ابتدای مهر به علت نقل و انتقالات و بازنشستگی‌ها این شهرستان با کمبود ۳۰۰ معلم مواجه بود که تا کنون تامین آن از محل بکارگیری بازنشستگان، افزایش ساعات خدمت نیروهای شاغل و خرید خدمت ۷۰ درصد این نیاز جبران شده است.

وی با بیان اینکه بیشتر کمبودها در مناطق روستایی و شهر صنعتی کاوه است افزود: برای این منظور جذب خرید خدمت ۲۶ نفر در انجام شده است.

قراخانلو یادآور شد: هم اکنون نیز در حال تامین معلم برای حدود ۶۰ کلاس درس هستیم که انتظار می رود با بکارگیری نیروهای جدید از محل آزمون آموزش و پرورش بتوانیم تا اخر مهر ماه این کمبود به صورت کامل رفع شود.

وی افزود: در صورتی که پذیرش معلمان ماده ۲۸ در پایان مهر ماه به اتمام نرسد دوباره نسبت به جذب خرید خدمات اقدام خواهد شد.

مدیر آموزش و پرورش ساوه با بیان اینکه هم اکنون کلاس تعطیلی در مدارس وجود ندارد گفت: کلاس های فاقد معلم با استفاده از توان نیروهای اجرایی مدارس از جمله مدیر و معاونان آن بر حسب رشته تحصیلی و تجربه تا جذب و بکار گیری نیروهای جدید دایر شده است.

۵۶ هزار دانش آموز و سه هزار نوآموز ساوجی در ۲۹۳ مدرسه هم اکنون در حال تحصیل هستند و بیش از ۲ هزار معلم و کادر آموزشی نیز در شهرستان ساوه در امر تعلیم و تربیت دانش آموزان فعالیت دارند.

منبع: ایرنا
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر