نایب رئیس اتاق بازرگانی صنایع و معادن در همایش شب‌های کارآفرینان مطرح کرد:

توسعه کارآفرینی، کلید رشد شاخص‌های اقتصادی و تقویت بخش خصوصی

امروز ۲۷ دی ماه ۱۴۰۲ اولین نشست از سلسله همایش‌های شب های کارآفرینان برگزار شد.

توسعه کارآفرینی، کلید رشد شاخص‌های اقتصادی و تقویت بخش خصوصی

در حاشیه این نشست که به منظور تکریم و گرامیداشت مرحوم محمد پارسا فعال صنعت برق برگزار شد، پیام باقری نایب رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی ایران و رئیس هیات مدیره سندیکای صنعت برق گفت: کارآفرینی یعنی تعهد داشتن. همچنین اولین شاخصه در کارآفرینی معقوله تعهد است. کارآفرینی یعنی خلق ارزش های جدید با تلاشی متعهدانه.

وی ادامه داد: از اهمیت و تاثیر کارآفرینی در عرصه اقتصاد می‌توان به بهبود شاخص های اقتصادی و تقویت جایگاه بخش خصوصی و همچنین مهار تورم و مشکلات اقتصادی و نیز رشد و توسعه صادرات و مراودات بین المللی نام برد.

باقری در ادامه گفت: در شرایط کنونی اقتصادی نیاز داریم تا فرهنگ کارآفرینی و رشد و توسعه اشتغال را بین آحاد جامعه ترویج کنیم.

در جریان این همایش، سید علیرضا فیض بخش عضو هیات علمی دانشکده مدیریت و اقتصاد درباره اهمیت کارآفرینی و نقش آن در توسعه گفت: ۲۰ سال قبل بسیاری از شرکت‌های بزرگ و ثروتمند در حوزه پتروشیمی ها و پالایشگاه ها فعالیت می کردند اما در حال حاضر دنیا به سمت کارآفرینی حرکت کرده است. در عصر حاضر شرکت های بزرگ و نامدار مانند فیس‌بوک و آمازون سابقه بزرگ و طولانی در حوزه کارآفرینی دارند. 

وی افزود: در حال حاضر در دنیا هزینه‌های گزافی صرف آموزش و توسعه کارآفرینی می شود. همچنین لازم به ذکر است دنیای آینده تحت تاثیر کارآفرینی و استارت آپ ها قرار دارد. 

فیض بخش در بخشی از صحبت هایش گفت: مهم ترین ویژگی این دنیا نوسان شدید، پیچیدگی و عدم پیش بینی پذیری است. بسیاری از شرکت‌ها قابلیت هایی دارند که مشتریان این شرکت ها را با قابلیت و توانایی هایی که دارند می شناسند. به این قابلیت ها و توانایی ها «مزیت رقابتی» می‌گویند.

این استاد دانشگاه در پایان صحبت هایش تصریح کرد: اگر ما بتوانیم در حوزه اشتغال و اقتصاد یک مزیت رقابتی ایجاد کنیم که سایر کشورها و قدرت های اقتصادی توان رقابت نداشته باشند آن وقت شاهد رشدی چشمگیر در حوزه صنایع و اقتصاد کشور خواهیم بود.

همایش-های-شب-های-کارآفرینان

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر