اختصاصی تیترکوتاه؛

شمارش معکوس برای ورود پرچمدار سایپا به بازار / سهند چه آپشن هایی دارد؟

در این گزارش به معرفی و بررسی خودروی جدید سایپا یعنی سهند می‌پردازیم.

شمارش معکوس برای ورود پرچمدار سایپا به بازار / سهند چه آپشن هایی دارد؟

خودرو سهند سایپا یکی از جدید‌ترین محصولات این شرکت بعد از معرفی اطلس به حساب می‌آید. این خودرو را می‌توان به نوعی فیس لیفت ساینا دانست. با توجه به ظاهر جدید و زیبای سهند سایپا می‌توان پیش‌بینی کرد این خودرو بازار فروش خوبی را تجربه کند.

سایپا سهند پارس خودرو عضو جدید خانواده پلتفرم X۲۰۰ است که طراحی بروزتر و زیباتری نسبت به دیگر اعضای این خانواده دارد و به نوعی فیس لیفت ساینا محسوب می‌شود.

سهند1

این خودرو محصول اختصاصی پارس خودرو است و در خط تولید این شرکت به تولید می‌رسد و به همین دلیل است که نشان پارس خودرو را روی آن می‌بینیم. انتظار می‌رود سایپا سهند پارس خودرو با توجه به چهره ظاهری بهتر و امکانات بیشتری که نسبت به نسل‌های خود دارد، میزان فروش خوبی را تجربه کند. البته که نمی‌توان از اساس فنی و پلتفرم قدیمی آن گذشت. این خودرو نخستین بار در نمایشگاه تحول صنعت خودرو در سال ۱۴۰۱ به نمایش گذاشته شد و از نظر ویژگی‌های فنی و ظاهری بسیار به سایپا اطلس شبیه است.

مشخصات فنی سایپا سهند پارس خودرو

در بخش فنی، پارس خودرو سهند به پیشرانه M۱۵ از نوع GSI مجهز است. موتور ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی، ۴ سیلندر، ۸ سوپاپ که قادر است روی هم رفته ۹۰ اسب بخار و ۱۳۷ نیوتن متر گشتاور از طریق گیربکس ۵ سرعته دستی یا گیربکس اتوماتیک CVT به چرخ‌های جلو منتقل کند. شایان ذکر است که این پیشرانه، نسخه بهینه شده موتور M۱۵ است.

سهند4

در سایپا سهند پارس خودرو در محور جلو شاهد استفاده از سیستم تعلیق مک فرسون و در محور عقب سیستم تعلیق یکپارچه H هستیم. ترمز‌های به کار رفته در سهند پارس خودرو همانند ساینا در محور جلو دیسکی و در محور عقب از نوع کاسه‌ای است. پارس خودرو سهند دارای استاندارد آلایندگی یورو ۵ بوده و مصرف سوخت آن به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر، ۷ لیتر است، که مصرف سوخت متوسطی است. به طور خلاصه سایپا سهند به لحاظ فنی دارای مشخصاتی معمولی است اما با توجه به وزن تقریبی ۱.۲ تنی، انتظار می‌رود شتاب قابل قبولی را ارائه دهد.

نسخه دوگانه سوز با موتور دوگانه سوز ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی با کد M۱۵ GSI (CNG) عرضه می‌شود که می‌تواند نهایت قدرت ۷۷ اسب بخار و گشتاور نهایی ۱۱۶ نیوتن متر را تولید کنند. قدرت از طریق جعبه دنده ۵ سرعته دستی به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

برند

پارس خودرو

مدل

سهند

کلاس بدنه

سدان

سال تولید

۱۴۰۲

حجم موتور

۱۵۰۳ سی سی

تعداد سیلندر

۴

تعداد سوپاپ

۸

فناوری موتور

تنفس طبیعی

قدرت

۹۰ اسب بخار

گشتاور

۱۳۷ نیوتن متر

شتاب ۰ تا ۱۰۰

---

حداکثر سرعت

۱۷۰ کیلومتر بر ساعت

گیربکس

۵ دنده دستی / اتوماتیک CVT

انتقال قدرت

دیفرانسیل جلو

تعلیق جلو

مک فرسون

تعلیق عقب

تویست بیم

طول

۴۲۰۹ میلی متر

عرض

۱۹۳۷ میلی متر

ارتفاع

۱۴۹۰ میلی متر

فاصله محوری

۲۴۱۴ میلی متر

وزن

۱۱۱۰ کیلوگرم

حجم باک

۴۱ لیتر

مصرف سوخت

۷ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر ترکیبی

ابعاد رینگ و لاستیک

۱۸۵/۶۰R۱۴

برند نشان مادر

پارس خودرو

کشور سازنده

ایران

آپشن های سهند سایپا

در ادامه بررسی ماشین سهند سایپا به بخش امکانات و تجهیزات این خودرو می‌رسیم. گرچه هنوز اطلاعات دقیق و مشخصی در مورد نوع تجهیزات به کار رفته در سهند و تیپ‌های آن از لحاظ سطح امکانات به‌دست ما نرسیده است، اما گفته می‌شود امکاناتی مثل کروز کنترل، تهویه مطبوع اتوماتیک، سیستم مالتی مدیا همراه با دوربین و نویگیشن و نمایشگر لمسی، کامپیوتر سفری، سیستم پایش فشار باد تایرها، دو کیسه هوا برای سرنشینان جلو، ترمزهای ضد قفل ABS و EBD، سنسور پارک عقب و…، در نسخه فول آپشن سهند به کار خواهند رفت.

سهند2

سایپا تصمیم دارد تا خودرو سهند را در قالب چند تیپ روانه بازار کند. نسخه‌های پایه این خودرو به حداقل امکانات رفاهی مجهز خواهند بود، در حالی که نسخه‌های فول آپشن سهند به انواع امکانات ایمنی و رفاهی مورد نیاز کاربران تجهیز خواهند شد. امکانات استاندارد سایپا سهند در بخش ایمنی شامل دو کیسه هوا، سیستم‌های ترمز ضد قفل و توزیع نیروی ترمز هستند. انتظار می‌رود تا سهند همانند ساینا به ترمزهای کاسه‌ای در چرخ‌های عقب مجهز باشد. با این حال تیپ‌های بالاتر سهند به سنسور تشخیص نقاط کور و احتمالاً سامانه کنترل پایداری مجهز خواهند شد.

از دیگر تجهیزات رفاهی، سایپا سهند به این امکانات مجهز از جمله، کروز کنترل، سنسور فشار باد تایرها، سیستم تهویه مطبوع دیجیتال با کولر اتوماتیک، تنظیم صندلی راننده در شش جهت به صورت دستی، خروجی برق ۱۲ ولت، چراغ روشنایی در روز، سنسور نور، سنسور باران، روکش پارچه‌ای صندلی‌ها، سیستم صوتی با چهار بلندگو و سنسور پارک عقب. با خرید تیپ فول آپشن سایپا سهند، صاحب تجهیزات بیشتری خواهید شد. این تجهیزات شامل نمایشگر سیستم سرگرمی، دوربین عقب، صندلی برقی راننده و روکش چرمی صندلی‌ها می‌توان اشاره کرد.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • لبخند واقعی خدا زمانیکه مظلوم بحقش برسه

    دروغگو تر از این ایرانیا چیزی ندیدیم...برای جانباز خودرو ثبت نام کردم بروشر اولش توی عکس دنده اتومات بود گفتم خوبه کسی مشکل پا داره حداقل جانباز باهاش راحته و بعد ۲ماه ثبت نام دیدم اع بروشر جدید گفته نداره و اصلا آپشن خواصیم نداره ولی کاش صداقت داشتن خیلی تلاش کردم به جانباز تعریف کنم تا گفتمش گفت حلالشون نمی کنم که پول بهاش دادیم

  • M, s

    چرامن ازهرجهت به این سهند نگاه میکنم باساینا چقد شباهت داره،،،، 🙈

  • مجتبی

    ساینا با شمارش معکوس میاد ، رقیب مستقیم رولزرویس ریث

  • ناشناس

    خاک عالم بر سرتان یعنی تو این کشور یک طراح نداره هزار سال دیگه شما ها باز به عقب برمی گردید تاسف چون باید اول فرهنگ انسان وانسانیت که داشته باشی پیشرفت می کنی اما متأسفانه شما ها ندارین فقط دنبال پول هستید با کمترین هزینه ۵برابر سود هزار قرن هم که زنده باشی هیچ امیدی نیست تاسف تاسف از آینده این فرزندان این کشور

  • حسین

    گولمون زدن نامردا عکس خوردرو فول آپشن رو نشونمون دادن حالا که ما پول دادیم میخان بدون آپشن رو تحویل بدن . یعنی تو این کشور دروغگویی بیداد میکنه لعنت بهتون دروغگو ها پونصد میلیون پول باید بدیم حداقل نمایشگر بزارید روش

  • ناشناس

    عجب غولیه. برای اومدنش لحظه شماری می کنم. صنعت خودرو جهان نیاز به همچین خودرویی داشت

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر