کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۲۱۲

نرخ بهره بانک ها کاهشی می شود؟ / دسته بندی کارگران برای افزایش حقوق

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

 نرخ بهره بانک ها کاهشی می شود؟ / دسته بندی کارگران برای افزایش حقوق

به گزارش تیتر کوتاه-روزنامه نیویورک تایمز (The New York Times) در تاریخ ۱۶ آوریل ۲۰۲۴ ( ۲۸ فروردین ۱۴۰۳) در بخش اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

  • ادامه صعود و فرود قیمت نفت در تنش‌های خاورمیانه

قیمت نفت افزایش یافت زیرا اسرائیل قول داد به حمله بزرگ ایران واکنش نشان دهد. قیمت شاخص جهانی نفت برنت پس از کاهش اندک در روز دوشنبه به ۹۱ دلار در هر بشکه نزدیک شده است، در حالی که قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت بیش از ۸۶ دلار است.، علیرغم درخواست مقامات اروپایی و امریکایی برای احتیاط، رهبران نظامی اسرائیل اعلام کردند که کشورشان باید به حمله تهران واکنش نشان دهد.

  • احتمال کاهش نرخ بهره بانک ها

به گفته اقتصاددانان بیشتر بانک‌های مرکزی در سراسر آسیا احتمالاً کاهش نرخ بهره را در اواخر سال آغاز خواهند کرد، زیرا فدرال رزرو کاهش سیاست‌های خود را به تعویق می‌اندازد. سیاست‌گذاران بانک مرکزی در چین، کره جنوبی، اندونزی، فیلیپین و تایوان کاهش نرخ بهره را به تعویق می‌اندازند، در حالی که هند و مالزی نرخ بهره را برای بقیه سال حفظ می‌کنند. البته بعید است بانک‌های مرکزی آسیا برای محافظت از ارزهای خود، نرخ‌های بهره را پیش از فدرال رزرو پایین بیاورند.

 

روزنامه وال استریت ژورنال (The Wall Street Journal) نیز در بخش اقتصادی اعلام کرد:

  • مالیات سال گذشته رئیس‌جمهوری چقدر بود؟

در سال ۲۰۲۳، رئیس‌جمهوری جو بایدن و بانوی اول جیل بایدن ۶۱۹ هزار و ۹۷۶ دلار درآمد داشته و ۱۴۶ هزار و ۶۲۹ دلار مالیات بر درآمد فدرال پرداخت کردند. این بدان معناست که آنها حدود ۲۳.۷٪ از درآمد خود را به عنوان مالیات فدرال پرداخت کردند. این مبلغ نشان دهنده افزایش جزئی در درآمد و مالیات پرداخت شده در مقایسه با سال قبل است که تا حدی ناشی از افزایش اندک حقوق بانوی اول امریکا و افزایش مزایای تامین اجتماعی است.

  • دسته بندی کارگران برای افزایش حقوق

داده‌های جدید فدرال رزرو نیویورک روز دوشنبه نشان داد که دستمزد کم برخی از کارگران امریکایی باعث شد که آمار افرادی که مایل به پذیرش شغل جدید هستند در ماه مارس به بالاترین حد خود برسد. بانک منطقه‌ای فدرال رزرو اعلام کرد که متوسط دستمزد تا ماه مارس ۸۱ هزار و ۸۲۲ دلار بوده است که نسبت به ۷۳ هزار و ۳۹۱ دلاری که در آخرین گزارش در نوامبر ۲۰۲۳ مشاهده شده بود، افزایش قابل توجهی داشت. فدرال رزرو نیویورک اعلام کرد که این افزایش برای مردان بالای ۴۵ سال و افراد بدون مدرک دانشگاهی انجام شده است.

 

روزنامه واشنگتن پست (The Washington Post) همچنین در بخش اقتصادی به گزارش موارد زیر پرداخت:

  • جدال تورم و نرخ بهره، بلای جان اقتصاد شد

در سه ماهه اول، تورم در نیوزیلند احتمالا به پایین‌ترین سطح خود در سه سال اخیر کاهش یافته است زیرا نرخ‌های بهره بالا مانع از رشد اقتصاد شده است. بر اساس نظرسنجی بلومبرگ از ۱۷ اقتصاددان، شاخص قیمت مصرف‌کننده ۴ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافت و از ۴.۷ درصد به پایین‌ترین میزان خود از سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱ رسید. این بررسی نشان می‌دهد که قیمت‌ها نسبت به سه ماهه قبل ۰.۶ درصد افزایش یافته است.

  • احتمال افزایش قیمت بنزین قوت گرفت

افزایش قیمت نفت، بنزین را در ایالات متحده گران‌تر می‌کند، به ویژه در سال انتخابات که قیمت بنزین یک موضوع مهم سیاسی است. تامین مس، که برای سیم کشی، لوله کشی و ماشین‌آلات صنعتی ضروری است، با مشکل رو به رو است. قیمت قهوه نیز امسال جهش قابل توجهی داشته است، در حالی که افزایش قیمت کاکائو به بالاترین حد خود، صنعت شکلات را به آشفتگی کشانده است. هفته گذشته، شاخص اصلی قیمت مصرف‌کننده ایالات متحده بیش از حد انتظار افزایش یافت و انتظارات برای کاهش نرخ بهره فدرال رزرو امریکا را به تاخیر انداخت. این دو موضوع از بزرگترین محرک‌های قیمت بنزین و برق بود.

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر