کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۲۱۳

افزایش ارزش دلار تهدیدی برای جهانیان / بیت کوین با مخ به زمین خورد

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

افزایش ارزش دلار تهدیدی برای جهانیان / بیت کوین با مخ به زمین خورد

به گزارش تیتر کوتاه-روزنامه واشنگتن پست (The Washington Post) در تاریخ ۱۷ آوریل ۲۰۲۴ ( ۲۹ فروردین ۱۴۰۳) در بخش اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

  • نوسان قیمت نفت در پی تنش‌های خاورمیانه

قیمت نفت با وجود تنش‌های ادامه دار در خاورمیانه کاهش یافت زیرا تاجران منتظرند ببینند اسرائیل چه واکنشی به حمله اخیر ایران خواهد داشت. نفت خام برنت در روز سه شنبه به زیر ۹۰ دلار در هر بشکه رسید، در حالی که وست تگزاس اینترمدیت نزدیک به ۸۵ دلار بود. اسرائیل متعهد شده است که به دلیل حمله موشکی و پهپادی بی‌سابقه علیه تهران پاسخ دهد، اگرچه امریکا و اروپا خواستار خویشتن‌داری شده‌اند.

  • افزایش ارزش دلار تهدیدی برای جهانیان

انتظار می‌رود ارزش دلار امریکا بسیار بالا برود، که بیش از یک سال است که بازارها شاهد چنین افزایشی نبوده‌اند. علت این است که مردم فکر می‌کنند که نرخ بهره ایالات متحده برای مدت طولانی بالا خواهد ماند. همچنین، با تشدید اوضاع در خاورمیانه، سرمایه‌گذاران مقدار زیادی از پول خود را به دلار امن امریکا اختصاص می‌دهند. شاخص دلار بلومبرگ در روز سه شنبه برای پنجمین روز متوالی حدود ۲ درصد افزایش یافت که بزرگترین رشد خود از فوریه ۲۰۲۳ را به خود اختصاص داد. برخی از سرمایه‌گذاران نگران هستند که افزایش ارزش دلار می‌تواند اثرات منفی بر سیستم‌های مالی در سایر کشورها داشته باشد.

 

روزنامه فایننشال تایمز (Financial Times ) نیز در بخش اقتصادی اعلام کرد:

  • تمام پروازهای این فرودگاه لغو شد

یکی از شلوغ‌ترین فرودگاه‌های جهان به طور موقت فعالیت خود را متوقف کرد زیرا امارات متحده عربی سنگین‌ترین بارندگی خود را در تاریخ خود تجربه کرد. بارش باران باعث لغو و تأخیر پروازها در فرودگاه بین‌المللی دبی شد و مسافران ساعت‌ها در پایانه سرگردان شدند. فرودگاه اعلام کرد که مسدود شدن جاده‌ها و جاری شدن سیل باعث شده بسیاری از مسافران نتوانند برای پروازهای خروجی به فرودگاه برسند.

  • تصمیم سرنوشت ساز برای کارگران این شرکت خودروسازی

کارگران کارخانه فولکس واگن چاتانوگا، تنسی این هفته تصمیم خواهند گرفت که آیا می‌خواهند به اتحادیه کارگران خودرو ایالات متحده بپیوندند یا خیر. این رای مهمی است که نفوذ اتحادیه را محک خواهد زد. اگر UAW ( اتحادیه کارگران خودرو) برنده شود، نخستین موفقیت بزرگ آنها در یک شرکت خودروسازی به جز جنرال موتورز، فورد یا استلانتیس است. این می‌تواند به اتحادیه کمک کند تا پس از عملکرد خوب با شرکت‌های دیترویت در سال گذشته، سازماندهی خود را در ۱۳ خودروساز دیگر در ایالات متحده آغاز کند.

روزنامه وال استریت ژورنال (The Wall Street Journal) همچنین در بخ شاقتصادی به گزارش موارد زیر پرداخت:

  • سقوط قیمت بیت کوین پس از حمله ایران به اسرائیل

بیت کوین به عنوان بزرگترین ارز دیجیتال جهان پس از حمله ایران به اسرائیل سقوط کرد و در روز دوشنبه با قیمتی در حدود ۶۴۰۰۰ دلار معامله شد. بر اساس داده‌های CoinMarketCap، یک وب‌سایت ردیابی قیمت دارایی‌های دیجیتال، قیمت بیت‌کوین پس از سقوط تقریباً ۴.۸ درصدی در روز شنبه به ۶۰۷۲۵ دلار رسید. از زمانی که بیت کوین در ۱۴ مارس به بالاترین سطح خود یعنی ۷۳۷۲۱ دلار صعود کرد، ۱۳.۲ درصد از ارزش خود را از دست داده و تمام سودهای خود را از ۲۴ مارس پاک کرده است.

  • چرخ صنعت این کشور بر ریل پیشرفت

بر اساس داده‌های فدرال رزرو که روز سه‌شنبه منتشر شد، تولیدات صنعتی امریکا در ماه مارس نسبت به ماه قبل ۰.۴ درصد افزایش یافت. این رقم مطابق با انتظارات بازار بود، در حالی که این عدد در ماه فوریه از افزایش ۰.۱ درصدی به ۰.۴ درصد افزایش یافت. با این حال، بر اساس ارقام فدرال رزرو، سالانه تولید صنعتی در سه ماهه اول نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱.۸ درصد کاهش داشته است.

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر