نقش تبلیغات در خروج ارز از کشور / برخورد جدی وزارت ارشاد با تبلیغات داخلی از طریق رسانه های خارجی

مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر برخورد با خروج ارز از طریق فعالیت‌های غیرقانونی تبلیغاتی تأکید کرد.

نقش تبلیغات در خروج ارز از کشور / برخورد جدی وزارت ارشاد با تبلیغات داخلی از طریق رسانه های خارجی

تبلیغات، به عنوان یکی از ابزارهای مهم بازاریابی، می‌تواند به رشد کسب و کارها کمک کند.از یک سو، تبلیغات می‌تواند باعث افزایش فروش، شناخت برند و رشد اقتصادی شود، اما برای تبلیغ محصولات داخلی در خارج از کشور، خروج ارز مسئله ای است که باید با دقت بیشتری کنترل و مدیریت شود.

عباس محمدیان گفت: هم راستا با سیاست‌های حکمرانی در زمینه حفظ و نگهداشت سرمایه‌های ملی و لزوم مقابله با پدیده خروج ارز و سرمایه از کشور از طریق تبادلات مالی غیررسمی، دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی فرآیندهای نظارتی خود را بر فعالیت‌های تبلیغاتی شرکت‌ها و مؤسسات داخلی در عرصه خارج از کشور، تشدید و تقویت می‌کند.

محمدیان با اشاره به اینکه اغلب کالا، محصولات و خدمات داخلی برای عرضه و مصرف در کشور، نیازمند معرفی و تبلیغ از طریق رسانه‌ها و فعالان تبلیغاتی خارج از کشور نیستند، اظهار کرد: بر اساس ماده ۳ آئین‌نامه تأسیس و نظارت بر کانون‌های آگهی و تبلیغاتی و سایر قوانین و مقررات، تمامی فعالیت‌های تبلیغاتی باید از مسیرهای قانونی و نظارت پذیر انجام شود و فعالان تبلیغاتی نیز بر اساس موازین قانونی برای فعالیت در این زمینه، موظف‌اند از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پروانه فعالیت کانون آگهی و تبلیغاتی اخذ کنند.

وی افزود: ارائه تبلیغات به رسانه‌ها و فعالان رسانه‌ای خارج از کشور به دلیل اینکه موجب خروج ارز از کشور شده و حتی به تأمین مالی انسان رسانه‌های غیر همسو و گاه حتی معارض با منافع ملی منجر می‌شود. امری مغایر مصالح ملی است و در تمام کشورها در این رابطه حساسیت ویژه‌ای وجود دارد.

محمدیان با اشاره به برخی از چهره‌های معروف رسانه‌ای خارج نشین اظهار کرد: متأسفانه هر چند برخی از چهره‌های معروف فضای مجازی در بزنگاه‌های سیاسی و امنیتی علیه منافع ملی اقدام کرده و می‌کنند باز هم شاهدیم که برخی از شرکت‌ها و مؤسسات از طریق ارائه آگهی به این دست افراد به تأمین مالی آنها و به تبع آن خروج ارز از کشور مبادرت می‌کنند که طبیعتاً اقدام آنها از نگاه قانون پنهان نمانده و اقدامات مقتضی قانونی در رابطه با تخلفات آنها در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی در ادامه گفت: این شرایط و رعایت قوانین و مقررات تبلیغاتی در برخی مراودات و فعالیت‌های تبلیغاتی مؤسسات، شرکت‌ها و صاحبان کالا و خدمات داخلی رعایت نشده است که با توجه به اصول و سیاست‌های اقتصادی دولت، وارد عرصه مقابله با این جریان غیرقانونی شده‌ایم و با شدت و جدیت با متخلفانی که موجب انتقال مرجعیت تبلیغات داخلی به رسانه‌های و بسترهای خارج از کشور شوند، مقابله خواهیم کرد.

محمدیان در پایان از تمامی صاحبان کسب و کار در کشور خواست برای انجام فعالیت‌های تبلیغاتی خود از طریق مؤسسات تبلیغاتی دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدام کنند و از هرگونه مراودات مالی با کنشگران و فعالان تبلیغاتی خارج از کشور خصوصاً افراد غیر همسو با منافع ملی پرهیز نمایند.

منبع: مهر
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر