کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۲۲۱

قیمت طلا در آستانه سقوط / بلیت هواپیما ارزان شد

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

قیمت طلا در آستانه سقوط / بلیت هواپیما ارزان شد

به گزارش تیتر کوتاه-روزنامه نیویورک تایمز (The New York Times) در تاریخ ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ ( ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) در بخش اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

  • تلاش قابل تقدیر آلمان در تنگنای اقتصادی

اقتصاد آلمان پس از دو سال سخت و تقریباً بدون رشد در حال بهبود است. افزایش مخارج مصرف‌کننده خوب به نظر می‌رسد، اما این کشور هنوز مشکلات دیرینه‌ای با صنایع خود دارد که حل آنها آسان نخواهد بود. بهبود شرایط اقتصادی در بزرگترین اقتصاد اروپا به ویژه در صنایعی مانند گردشگری مشهود است. کسب و کارها احساس خوش بینی بیشتری دارند زیرا معتقدند از رکود احتمالی تا حد ممکن جلوگیری شده است. هزینه‌های بالای انرژی و کاهش تقاضای چین برای تبادلات تجاری، باعث شده است تا این کشور عقب بماند.

  • شرکت نفتی بدهکار، بلای جان دولت شد

شرکت نفت دولتی مکزیک در سه ماهه اول سال به علت کاهش تولید، سود کمی کسب کرد. این شرکت نفتی با بدهی‌های فراوان اکنون مورد حمایت دولت است. شرکت پترولئوس مکزیکانوس در روز جمعه گزارش داد که سودی معادل ۴.۷ میلیارد پزو (۲۷۴ میلیون دلار) در مقایسه با ۵۶.۷ میلیارد پزو در سال گذشته داشته است. تولید نفت خام و میعانات گازی در مقایسه با ۱.۸۵۳ میلیون بشکه در سه ماهه مشابه در سال گذشته به ۱.۸۲ میلیون بشکه در روز کاهش یافت. پمکس، شرکت نفت مکزیک، بدهی زیادی دارد که دردسری بزرگی برای رئیس‌جمهوری بعدی مکزیک به حساب می‌آید.بنابراین، رئیس‌جمهور بعدی باید روی کاهش بدهی‌های پمکس تمرکز کند تا به رشد مجدد این شرکت کمک کند.

 

روزنامه وال استریت ژورنال (The Wall Street Journal) نیز در بخش اقتصادی اعلام کرد:

  • قیمت طلا در آستانه سقوط

قیمت طلا در آستانه نخستین افت هفتگی خود در شش هفته گذشته قرار دارد، زیرا سرمایه‌گذاران برای حفظ سود خود پس از چندین ماه افزایش ارزش طلا، اکنون آماده فروش هستند. قیمت طلا از اواسط فوریه حدود ۱۷ درصد افزایش یافته است و به بالاترین حد خود رسیده است، البته مردم انتظار نداشتند که فدرال رزرو امریکا نرخ‌های بهره را کاهش دهد. افزایش ارزش طلا به ارزش دلار امریکا و بازده اوراق قرضه خزانه داری کمک کرده است که معمولاً جذابیت طلا را کاهش می‌دهد. عملکرد قوی طلا به خرید آن توسط بانک‌های مرکزی، افزایش علاقه مردم به آن در برخی بازارهای آسیایی مانند چین و این ایده که سرمایه‌گذاران ممکن است به عنوان محافظی در برابر افزایش قیمت‌ها به آن روی بیاورند، مرتبط است.

  • بلیت هواپیما ارزان شد

در اوایل آوریل، تورم در برزیل بیش از حد انتظار کاهش یافت، اما این کاهش آنقدری نبود که نگرانی رهبران این کشور در مورد قیمت‌های بالا را کاهش دهد. داده‌های رسمی منتشر شده در روز جمعه نشان داد که قیمت‌ها در دو هفته اول آوریل نسبت به ماه قبل ۰.۲۱ درصد افزایش یافته است. قیمت مواد غذایی و آشامیدنی ۰.۶۱ درصد و قیمت محصولات بهداشتی و شخصی ۰.۷۸ درصد افزایش یافت که نشان دهنده بزرگترین محرک تورم در دوره است. در همین حال، آژانس آمار اعلام کرد که با ارزان شدن بلیت هواپیما، هزینه‌های حمل‌ونقل ۰.۴۹ درصد کاهش یافته است.

 

روزنامه واشنگتن پشت (The Washington Post) همچنین در بخش اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

  • غول‌های فناوری دست در دست هم در دفاع از دولت

دولت ایالات متحده از شرکت‌های پیشرو هوش مصنوعی خواسته است تا در مورد نحوه استفاده از فناوری ایجاد شده برای دفاع از خطوط هوایی، تاسیسات و سایر زیرساخت‌های حیاتی، به ویژه در برابر حملات مبتنی بر هوش مصنوعی، مشاوره بگیرند. وزارت امنیت داخلی روز جمعه گفت که پانلی که ایجاد می‌کند شامل مدیران اجرایی برخی از بزرگترین شرکت‌ها و صنایع جهان می‌شود. این فهرست شامل ساندار پیچای، مدیر اجرایی گوگل، ساتیا نادلا، مدیر اجرایی مایکروسافت و سام آلتمن، مدیر اجرایی OpenAI، و همچنین رئیس پیمانکاران دفاعی مانند نورث روپ گرومن و شرکت هواپیمایی دلتا ایر لاین است.

  • هشدار جدی دولت به تسلا

دولت امریکا در حال بررسی است که آیا فراخوان بزرگ تسلا در ماه دسامبر مشکل ایمنی با ویژگی خودران (Autopilot) را در همه خودروهایش در ایالات متحده برطرف کرده است یا خیر. اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه (NHTSA) از تسلا خواسته است تا ۲ میلیون خودرو را فراخوانی کند. این به این دلیل است که NHTSA دریافت که ویژگی Autopilot تسلا، که به خودروها کمک می‌کند خودشان رانندگی کنند، ممکن است به رانندگان احساس امنیت کاذب بدهد. آژانس نگران است که این ویژگی ممکن است به گونه‌ای سوء استفاده شود که ممکن است در شرایط خاص خطرناک باشد.

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر