اختصاصی تیتر کوتاه؛

پردرآمدترین خطوط هوایی در دنیا را بشناسید/ سود بسیار ناچیز ایرلاین ها! + اینفوگرافی

هرساله میلیون ها نفر از طریق هواپیما سفر خود را انجام می دهند و مسافرت های هوایی در تمامی نقاط دنیا با استقبال بسیار خوبی همراه است با این حال حاشیه سودی که ایرلاین ها تعیین کرده اند به صورت جهانی بسیار پایین است.

پردرآمدترین خطوط هوایی در دنیا را بشناسید/ سود بسیار ناچیز ایرلاین ها! + اینفوگرافی

به گزارش تیتر کوتاه، در سال ۲۰۲۴ پیش‌بینی می‌شود تا ۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون نفر مسافر از خطوط هوایی برای تکمیل سفر خود استفاده کنند و این عدد ۲۰۰ میلیون نفر بیشتر از سال ۲۰۱۹ است. در حالی که در سال ۲۰۲۳ عدد درآمدی ایرلاین‌ها نزدیک به ۸۹۶ میلیارد دلار بود، میانگین سود دریافتی از مسافران عدد ۵ دلار و ۴۴ سنت بدو که با توجه به فشارهای این صنعت عددی بسیار ناچیز به حساب می‌آید.

شاید به نظر برسد که انجام پروازهای بین‌المللی می‌تواند درآمد بیشتری برای شرکت‌های هوایی به همراه داشته باشید اما در آمار به‌دست آمده از درآمدهای نیمه اول سال ۲۰۲۳ این خطوط هوایی داخلی هستند که رتبه‌های بالایی به‌دست آورده‌اند. ۶ خط پردرآمد دنیا از میان ۱۰ خط هوایی مربوط به پروازهای داخلی کشورها هستند. در ادامه آمار این خطوط را مشاهده می‌فرمایید.

پردرامدترین خطوط هوایی

پردرامدترین خطوط هوایی

۱- سیدنی به ملبورن = ۱ میلیارد و ۲۱۰ میلیون دلار

۲- نیویورک به لندن = ۱ میلیارد و ۱۵۰ میلیون دلار

۳- ریاض به جده = ۱ میلیارد و ۳۰ میلیون دلار

۴- دبی به ریاض = ۹۹۰ میلیون دلار

۵- لس آنجلس به نیویورک = ۸۰۱ میلیون دلار

۶- سان فرانسیسکو به نیوارک = ۷۲۲ میلیون دلار

۷- نیوارک به لس آنجلس = ۶۸۲ میلیون دلار

۸- سنگاپور به سیدنی = ۶۵۰ میلیون دلار

۹- نیویورک به پاریس = ۶۴۷ میلیون دلار

۱۰- پرث به ملبورن = ۶۴۲ میلیون دلار

همانطور که مشاهده می‌شود خط سیدنی به ملبورن به عنوان یکی از خطوط داخلی استرالیا به عنوان پردرامدترین خط هوایی دنیا شناخته می‌شود که بیشتر پروازهای آن در اختیار ایرلاین‌های ویرجین استرالیا و قنتاس است. همچنین خط نیویورک به لندن نیز از اهمیت ویژه در پروازهای بین‌المللی برخوردار است که ۳۷ درصد رشد را نسبت به سال ۲۰۱۹ شاهد بوده است.

با این حال بیشترین رشد درآمد مربوط به خط هوایی میان دبی و ریاض است که به صورت سالانه با رشد ۴۱۶ درصدی همراه بوده و این به خاطر تبدیل شدن ریاض به یک قطب اقتصادی در منطقه بوده است.

امین زمانی
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر