۲ میلیون به حقوق این افراد اضافه شد

سخنگوی آموزش و پرورش با اشاره به کمبود ۴۰ هزار سرایدار در مدارس کشور گفت: از مردادماه امسال تا ۲ میلیون تومان به حقوق سرایداران افزوده شده است.

۲ میلیون به حقوق این افراد اضافه شد

مسئولان وزارت آموزش و پرورش ابتدای اردیبهشت امسال اعلام کردند که سرایداران در آموزش و پرورش با سایر نیروهای خدماتی متفاوت هستند، بنابراین در سال ۱۴۰۳ علاوه بر حقوق سرایداران مدارس تا ۲ میلیون تومان مازاد بر پرداختی به آنها از فروردین ماه تعلق می‌گیرد اما برخی از سرایداران در تماس‌های مکرر با ایرنا گفتند که این مبلغ به آنها پرداخت نشده است و همچنان پیگیر این وعده افزایش حقوق هستند.

در این راستا، علی فرهادی روز چهارشنبه درباره افزایش حقوق سرایداران مدارس اظهار کرد: در فاصله ماه‌های فروردین، اردیبهشت، خرداد و تیر به این عزیزان میانگین ماهی یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان مازاد بر حقوق پرداخت کردیم که البته از نظر ما هم کافی نیست.

وی افزود: از مرداد علاوه بر این مبلغ تا ۲ میلیون تومان به نسبت شرایط به حقوق سرایداران اضافه می‌شود که این موضوع البته به مجرد و متاهل بودن، تعداد اولاد و اینکه در چه مدرسه‌ای با چه جمعیتی مشغول به کار هستند، بستگی دارد و بر اساس میزان خدمت آنها، ۲ میلیون تومان دیگر هم به آنها پرداخت می‌کنیم.

ما به التفاوت ۵ ماه گذشته پرداخت می‌شود

سخنگوی آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که آیا ما به التفاوت پنج ماه گذشته به سرایداران پرداخت خواهد شد، اظهارکرد: در حقوق مردادماه علاوه بر رقم یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، مبلغ ۲ میلیون تومان نیز به حساب آنان پرداخت شد و بقیه مبلغ مابه التفاوت نیز در ادامه واریز خواهد شد.

فرهادی درباره جذب سرایداران در آموزش و پرورش اظهار کرد: بسیاری از این‌ افراد، نیروهای رسمی یا قراردادی هستند که کد کارمندی دارند و تابع قوانین و مقررات استخدامی، کارهایشان انجام می‌شود.

کمبود ۴۰ هزار سرایدار در مدارس

وی درباره جذب سرایداران جدید خاطرنشان کرد: بیش از ۴۰ هزار کمبود سرایدار در مدارس را داریم اما به دلیل کمبود معلم و اینکه به ازای هر بازنشسته امکان استخدام یک نفر وجود داشت، بیشتر جذب نیرو برای رفع کمبود معلم به کار گرفته شده است.

سخنگوی آموزش و پرورش با بیان اینکه پس از تامین گروه معلم به زودی مجوز جذب سرایدار را هم می‌گیریم، گفت: امسال در یکی از آزمون‌هایی که سازمان اداری و استخدامی انجام داده است، قرار بود هشت هزار سرایدار به آموزش و پرورش اضافه شود.

 

 

 

منبع: ایرنا
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر