رونمایی از متفاوت ترین خودروی فراری + فیلم

چندین دهه قبل ابرخودروساز معروف و محبوب، نخستین خودرو با موتور جلو و سقف تاشو را ساخته بود و انتظار می‌رفت تا نسخه بدون سقفی از فراری روما هم معرفی شود.

جدیدترین محصول مارانلو با الهام از سبک زندگی سرخوشانه و لذت‌جویانه ایتالیایی‌ها در دهه‌های ۵۰ و ۶۰ میلادی رونمایی شده است. فراری روما اسپایدر، خودروی کانورتیبل زیبایی است که عملکرد مشابه نسخه کوپه روما دارد و نشان‌دهنده تخصص این شرکت در زمینه ساخت خودروهایی با رانندگی عالی است.

فراری روما اسپایدر از نظر رانندگی و کنترل خودرو هم‌سطح روما کوپه بوده و موتور V۸ تویین توربو ۳.۹ لیتری در هر دوی آنها استفاده شده که ۶۱۲ اسب بخار قدرت و ۷۶۰ نیوتن.متر گشتاور تولید می‌کند. آن طور که فراری می‌گوید روما اسپایدر ۲۰۲۴ به همان اندازه مدل کوپه و حتی بیشتر از آن جذاب و لذت‌بخش است و موی راننده و سرنشین را در باد به پرواز درمی‌آورد.

مشخصات فنی

هر دو نسخه کابریولت و کوپه فراری روما ترکیبی از یک خودروی تفریحی مطمئن و یک ماشین اسپرت است و موتور می‌تواند برای هر دو منظور به کار بیاید. پیشرانه V۸ درجه ۹۰ درجه به حجم ۳٫۹ لیتر دو توربوشارژ دارد. این موتور در فراری روما اسپایدر و همین طور مدل کوپه، ۶۱۲ اسب بخار (۴۵۶ کیلووات) در محدوده ۵٬۷۵۰ تا ۷٬۵۰۰ دور در دقیقه قدرت و ۷۶۰ نیوتن.متر از ۳٬۰۰۰ دور در دقیقه به بالا گشتاور تولید می‌کند. این مشخصات کافی است تا روما اسپایدر در در ۳٫۴ ثانیه به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت و در ۹٫۷ ثانیه به ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد، البته با استفاده از گیربکس دوکلاچ F۱ فراری.

حداکثر سرعت فراری روما اسپایدر کمتر از ۳۲۲ کیلومتر بر ساعت است، اما ترمزهای ۱۵٫۳ اینچی جلو و ۱۴٫۱ اینچی عقب، در زمان لازم، روما اسپایدر را متوقف می‌کنند. فراری برای تقویت موتور روما اسپایدر، پمپ روغن جدید را به کار گرفته. این پمپ، زمان برای فشار در استارت سرد را تا ۷۰٪ کاهش می‌دهد و نرخ جریان در دورهای میانی را بالا می‌برد. همچنین روما اسپایدر از نرم‌افزار مدیریت شتاب متغیر استفاده می‌کند که گشتاور را با دنده انتخابی تنظیم می‌کند. این کار باعث می‌شود در دنده‌های پایین، گشتاور مناسبی برای شتاب اولیه ایجاد شود. توزیع وزن فراری روما اسپایدر به این صورت است که ۴۸ درصد در قسمت جلو و ۵۲ درصد در بخش عقب خودرو قرار گرفته و طبق گفته فراری، در کلاس خود بهترین نسبت وزن به قدرت را دارد که حدود ۲.۵ پوند بر اسب بخار است.

 

 

 

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر