واردات میوه | قیمت میوه | بازار

کاهش واردات میوه قیمت ها را تغییر داد / این میوه ۲۰۰ هزار تومان گران شد

رئیس اتحادیه بارفروشان اعلام کرد: تعادل در بازار گوجه و خیار باعث ثبات قیمت‌ها شده و قیمت موز و آناناس وارداتی نیز به دلیل کاهش واردات میوه افزایش یافته است.

کاهش واردات میوه قیمت ها را تغییر داد / این میوه  ۲۰۰ هزار تومان گران شد

رئیس اتحادیه بارفروشان، مصطفی دارایی نژاد گفت: با توجه به فراوانی عرضه گوجه فرنگی و خیار و کاهش بارندگی‌ها، بازار این محصولات به تعادل رسیده است.

وی قیمت هر کیلو گوجه فرنگی را ۱۲ تا ۱۵ هزار تومان و خیار را ۱۰ تا ۱۸ هزار تومان اعلام کرد و افزود: بنابر پیش بینی های قبلی با ازدیاد عرضه گوجه فرنگی و خیار از بوشهر، این محصولات به نرخ قبلی رسیده‌اند.

رئیس اتحادیه بارفروشان با بیان اینکه کمبودی در عرضه میوه نداریم، گفت: نرخ کنونی هر کیلو نارنگی ۱۵ تا ۲۵ هزار تومان، پرتقال جنوب ۳۰  تا ۳۵ هزار تومان، پرتقال شمال ۸ تا ۱۶ هزار تومان، کیوی ۲۰ تا ۳۵ هزار تومان، انگور بی دانه زرد و قرمز ۳۰ تا ۴۰ هزار تومان، انار ۱۰ تا ۴۰ هزار تومان، ازگیل ۳۰ تا ۶۰ هزار تومان، لیموشیرین ۱۵ تا ۳۰ هزار تومان و خرمالو ۱۰ تا ۲۵ هزار تومان است.

مصطفی دارایی نژاد از افزایش قیمت میوه های وارداتی خبر داد و گفت: با توجه به کاهش واردات میوه، قیمت هر کیلو موز ۴ تا ۵ هزار تومان و هر کارتن آناناس ۲۰۰ هزار تومان رشد داشته است. بر این اساس نرخ هر کیلو موز هندی ۵۵ هزار تومان، موز پاکستانی ۴۵ هزار تومان و موز اکوادور ۶۰ هزار تومان و همچنین هر کارتن آناناس یک میلیون و ۲۰۰ تا یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است. با توجه به فراوانی تولید و عرضه پیش بینی می شود که قیمت تا پایان ماه تغییری نداشته باشد‌.

 

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر