قیمت بنزین | افزایش قیمت بنزین | واردات بنزین | یارانه بنزین | بنزین یارانه ای

احتمال آزاد شدن قیمت بنزین / خاندوزی با افزایش قیمت بنزین موافقت کرد؟

کارشناسان معتقدند بر خلاف نظر سخنگوی کمیسیون تلفیق، دولت بر مبنای ماده ۳۱ لایحه برنامه هفتم و بند الف آن مجوز یافته که تا پایان سال اول برنامه هفتم، اقدام‌های لازم را برای بهره‌مندی مساوی همه ایرانیان از یارانه انرژی فراهم کند.

احتمال آزاد شدن قیمت بنزین / خاندوزی با افزایش قیمت بنزین موافقت کرد؟

تعیین قیمت بنزین یک فرآیند پیچیده است که تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار می‌گیرد. در بسیاری از کشورها، قیمت بنزین توسط دولت یا سازمان‌های مربوطه تعیین می‌شود. عواملی از جمله نرخ تورم، تقاضا و عرضه بنزین، سیاست‌های دولتی، هزینه تولید و حمل‌ونقل، نرخ ارز و شرایط بازار نفت، در تعیین قیمت بنزین نقش داشته و باید در نظر گرفته شوند. این عوامل در هر کشور ممکن است متفاوت باشند و به همین دلیل، قیمت بنزین نیز در هر کشور و حتی منطقه متفاوت خواهد بود.

محسن زنگنه، سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه، دیروز یکشنبه، ۲۸ آبان‌، اخبار منتشرشده درباره تصویب مصوبه‌ای برای واریز یارانه سوخت به کارت ملی مردم و آغاز مراحل آزادسازی قیمت بنزین را رد کرد.

زنگنه در این‌ خصوص گفت: «کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم برای تعیین تکلیف نحوه اختصاص یارانه بنزین هیچ بند مجزایی را بررسی نکرده است.»

به گفته زنگنه، برداشت رسانه‌ها مبنی بر ملزم کردن دولت به واریز یارانه بنزین به کارت ملی افراد صحت ندارد و نمایندگان تنها متن همان لایحه‌ای را که در آن آمده دولت مجاز است به‌منظور رعایت عدالت و صیانت از ذخایر انرژی، تدبیری اتخاذ کند تا همه ایرانی‌ها بتوانند از یارانه حامل‌های انرژی به شکل برابر استفاده کنند، بررسی کرده‌اند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه تصریح کرد که این موضوع تصمیمی جدید نیست و در قانون هدفمندی یارانه‌ها پیش‌ از این به دولت چنین مجوزی داده شده است.

به گفته زنگنه کمیسیون تلفیق هیچ‌ تاکیدی بر حامل انرژی خاصی نداشته است. این نماینده مجلس یادآور شد در جریان بررسی لایحه برنامه هفتم پیشنهاد اضافه‌ شدن تبصره‌ای مطرح شد که بر اساس آن، سهمیه بنزین هر فرد به کارت ملی او واریز شود که کمیسیون به این تبصره رای نداد؛ لذا الزام دولت به واریز سهمیه بنزین به کارت ملی رای نیاورد.

این تکذیب در حالی طرح شد که عصر شنبه ۲۷ آبان‌ خبر موافقت اعضای کمیسیون تلفیق با ماده ۳۱ لایحه برنامه هفتم و بند الف آن در جلسه عصر این کمیسیون اعلام شد.

کارشناسان معتقدند بر خلاف نظر سخنگوی کمیسیون تلفیق، دولت بر مبنای ماده ۳۱ لایحه برنامه هفتم و بند الف آن مجوز یافته است که تا پایان سال اول برنامه هفتم، اقدام‌های لازم را برای بهره‌مندی مساوی همه ایرانیان از یارانه انرژی فراهم کند.

به‌ این‌ ترتیب می‌توان تایید کرد که در صورت تصویب لایحه در شورای نگهبان، روند آزادسازی قیمت بنزین و تغییر در شیوه پرداخت یارانه به شیوه واریز مستقیم آن به کارت ملی افراد آغاز خواهد شد.

آنچه صحت اخبار آزاد شدن قیمت بنزین را تقویت کرده، روی میز بودن این طرح از آغاز به کار دولت سیزدهم است. مدیران اقتصادی دولت بارها با همراهی نمایندگان مجلس تاکید کرده‌اند که جراحی اقتصادی سخت از طریق مدیریت منابع انرژی با شیوه آزادسازی قیمت‌ها و تغییر نحوه پرداخت یارانه سوخت ضروری است.

طرح آزادسازی قیمت بنزین در کنار دو ایده دیگر سه‌نرخه شدن بنزین و کاهش سهمیه، حمایت مجلس و دولت را دارد اما نگرانی از تنش اجتماعی در پی اجرای آن به‌ویژه پس از خیزش سراسری سال ۱۴۰۱ موجب شده است که دولت هرگونه اقدام برای تغییر قیمت بنزین را متوقف کند.

احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد، روز جمعه ۲۶ آبان‌ تاکید کرد: «ما در همان شش ماه اول شروع به کار دولت سیزدهم، با همکاری دوستانی که پیش‌تر با آن‌ها در حوزه ایجاد بازار مبادله سهمیه انرژی برای همه ایرانیان کار کرده بودیم، پیشنهادی را به ستاد هماهنگی دولت بردیم و تا حد اجرای آزمایشی هم پیش رفتیم؛ اما متاسفانه به دلیل موافقت نکردن دستگاه متولی، کار متوقف شد.»

خاندوزی توقف این طرح را تکرار تجربیات پیشین دولت‌ها در خصوص مواجهه با معضل یارانه سوخت دانست و مدعی شد اگر طرح در آن نقطه متوقف نمی‌شد، تا امروز به یک نقطه بلوغ رسیده بودند.

سخنان خاندوزی تکرار سخنان برخی دیگر از چهره‌های مهم نیز محسوب می‌شود که مدعی‌اند با توجه‌ به کسری بودجه و افزایش مصرف بنزین، دولت جز دست‌ بردن در قیمت حامل‌های انرژی راهی ندارد و برای‌ آنکه همانند آبان ۱۳۹۸ گرانی بنزین به اعتراض مردم منجر نشود، با اجرای طرح واریز یارانه سوخت به کارت ملی تمامی افراد تلاش می‌کند اقشار ضعیف جامعه را با خود همراه کند؛ مسئله‌ای که اگرچه وزیر اقتصاد دولت سیزدهم به‌صراحت به آن اشاره نکرد، به نظر می‌رسد با مخالفت نهادهای امنیتی و شورای‌عالی امنیت ملی مواجه شده، چرا که خاندوزی گفته دستگاه متولی مانع اجرایی‌ شدن این طرح است.

وزیر اقتصاد نیز مانند دیگر موافقان افزایش قیمت بنزین، ضمن برشمردن دلایل لزوم افزایش فوری قیمت بنزین گفت: «اگر سیاست‌گذار شجاعت به خرج ندهد و با ابتکار عمل به استقبال مسئله و حل آن نرود، آن وقت آن مسئله است که خود را تحمیل می‌کند و او برای اصلاح ناچار می‌شود هزینه‌های اجتماعی و اعتباری خیلی بالاتری بپردازد.»

با این حساب، با توجه‌ به اخبار منتشرشده تکذیب سخنگوی کمیسیون تلفیق در خصوص خبر تصویب واریز یارانه سوخت به کارت ملی افراد و در پی آن گرانی بنزین در این کمیسیون، در حقیقت به معنای تصویب این طرح است.

تجربه تصمیم‌های این‌چنینی در کشور و به‌ویژه دولت سیزدهم نشان داد که دولت در خصوص طرح‌های حساسیت‌زا در اجتماع ابتدا خبر پرداخت یارانه را اعلام و سپس برای کنترل افکار عمومی، آن را از سوی برخی افراد یا نهادها تکذیب می‌کند؛ ولی در گام بعد یا به طور ناگهانی آن را به اجرا می‌گذارد یا روند اجرایی‌ شدنش را چراغ‌خاموش پیش می‌برد؛ روندی که در طرح‌هایی همچون صیانت از فضای مجازی نیز آن را شاهد بودیم. 

بنابراین از آنجا که در خصوص آبان ماه ۱۳۹۸ که قیمت بنزین به طور ناگهانی افزایش یافت و حسن روحانی رئیس‌جمهوری وقت مدعی شد او نیز یک روز بعد خبردار شده، در حافظه جامعه باقی‌ مانده است، شاید باید مصوبه کمیسیون تلفیق را هم فرصتی برای محک‌ زدن حساسیت جامعه به مسئله تغییر نحوه پرداخت یارانه سوخت دانست.

 

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • جانباز

    اگر مرد هستید ورود خودرو خارجی رو بدون تعرفه ومالیات و..ازاد کنید

  • ناشناس

    انشالل اخرین نفس های دولت ظالم و مجلس احمقه

  • هاشم

    تبعات افزایش قیمت بنزین بسیاره ایا ارزش داره

    • مهرداد

      بله اگر منجر به پایان این حکومت بشه می ارزه

  • علی

    یارانه انرژی فقط بنزین است سوخت هواپیما و ناوگان اتوبوس رانی و تاکسی رانی و مترو و حمل و نقل شامل ان نمیشود چرا کار درستی که نمی توانید بکنید با یاوه گویی و حرفهای صد من یه غاز انرا خرابتر مسازید

  • حسین

    ابلهی محض است در چنین شرایطی که مملکت بر قله آتشفشان است چنین کنند

    • ناشناس

      بهترین کار همین افزایش است ، زودتر انجام بشه تا این حکومت ظالم سرنگون بشه

  • ناشناس

    قراربود براساس عقل ناقص آقایان با کلی حساب وکتاب فقط قیمت چند قلم کالا اون هم جزئی در جراحی اقتصادی بالا بره.دیدید چه برسرمردم بیچاره اومد.حالا به اسم عدالت توزیع انرژی ببین چه بلبشویی بشه.فقط با خودرو باکیفیت وکم مصرف کلی میشه صرفه جویی کرد ولی منافع برخی آقایان اجازه این کار را نمیده حالا به اسم عدالت طرح های احمقانه دهان پرکن میدن برخی آدم ساده دل هم باورمیکنن

  • رضا

    هرچقدر که یارانه بنزین هم به وارت واریز کنند دولت توانایی مهار گرامی بیش از پیش را نخواهد داشت

  • امیر

    میخواید بنزین گرون کنید باشه. اول دستمزد کارگر رو طبق استاندارد جهانی افزایش بدید. کیفیت ماشین رو طبق استاندارد جهانی افزایش بدید بعد زر بزنید

  • ناشناس

    واقعا دیگه چی میخان از جون مردم

  • ناشناس

    جالب است دولت در جای که نظر به اقدام افزایش قیمت دارد از الگو دیگر کشورها صحبت می کند اما در رابطه افزایش حقوق از الگو آنها صحبتی نمی کند .مردیم از این همه نبوغ دولت و حاکمیت

  • یاسین

    شاید با این مدیران بیسواد و نالایق هر روز ارزش ریال افت کند، تاوان آن را مردم نخواهند پرداخت، منتظر طوفان گرسنگی و استیصال مردم باشید،

  • مهدی

    این است عاقبت سیاستمداران بیسواد و نادان که وضع موجود را سبب‌ شده که ایران را در بودجه داخلی خود به این حال و روز درآورده

  • یک‌‌ جانباز جنگ تحمیلی

    این دولت محترم و مجلس جبهه پایداری کلان تا کنون بر خلاف وعده‌های انتخاباتی که بهبودی معیشت مردم بود عمل کرده اند اکنون در آخرین مرحله تورم یعنی رکود اقتصادی هستیم وکک مسئولین گزیده نمی شود تنها چیزی که برای عناصر جبهه پایداری مهم نیست اوضاع اقتصادی مردم است توسط روزنامه های وابسته بخود صحبت از کاهش تورم با آمارهای کذایی می شود اگر در انتخابات با کارت قرمز کاندیداهای رقیب را از میدان بدر کنید با ت جه به اوضاع اقتصادی یک انتخابات حداقلی که مشارکت مردم حتی از ۲ انتخابات قبلی هم کمتر می شود مشروعیت نظام در انتخابات حداکثری است .انتخابات حداقلی خواسته دشمنان انقلاب هست و مسببین آن ستون پنجم دشمنان انقلاب هستند.

  • ج.د

    فیلم جدید برای گران کردن با تزیین مسخره تمرین طرح دادن یارانه بنزین به همه خیر می خواهید جیب دولت را پر کنید. فاجعه درست کنید

  • ناشناس

    حکومتی که عادت کردازجیب مردم سرقت کنه واموراتش وبگذرونه،هیچوقت رفتارشایسته ای ازچنین حکومتی بروزنخواهدکرد.
    حتی اگرحکومت ایران قرنهاازعمرش بگذره،نمیتوان یک رفتاردرست وحسابی ازخودش نشون بده

  • ناشناس

    افزایش قیمت بنزین یعنی سقوط نظام

  • حسام

    خدا کنه بنزین گرون کنن دیگه هر خری ماشین نیاره بیرون الکی

  • ناشناس

    چرا مرتب خبر گران شدن بنزین رو پخش میکنید
    دوست دارید شورش کنید
    چرا دروغ میگید

  • رضا

    خداوند نابودتون کنه که با این جراحی های اقتصادی کمر مردم را شکستید. شما نان خالی را هم از سر سفره مردم جمع کردید. کی می خواهید دست از سر این ملت بدبخت و بیچاره بردارید. مردم دیگر نای نفس کشیدن ندارند. اشتهای سیری ناپذیر شما برای غارت و چپاول این ملت مگر تمام شدنی است؟!

  • ناشناس

    خاندوزی دوزی میکند فقط به فکر خالی کردن جیبی مردم حیف است اسم وزیر گذاشته اند دنیا به فکر بالا بردن زندگی مردم خود هستند اینها بفکر خالی کردن جیب مردم چون کسی به حساب نمی اورد ولی خودش اگه جسارت کند در امد ماهیانه و ثر وت خودرا علنی کند انوقت معلوم میشود

  • ناشناس

    قیمت دلار راپایین بیاورید نه قیمتها را بر اساس بالا رفتن قیمت دلار به روز کنید

  • حسن

    شما بیاید در امد مردم را مثل کشور های دیگر کنید حتی مثل عراق جنگ زده بعد فکر گرانی اجناس وبنزین کنید . بلی بنزین خیلی ارزان است برای کسانی که حقوق بالای پنجاه میلیون وبیشتر دارند نه طبقه ضعیف که شاید با یک موتور خرج زندگیش را باید بدهد

  • ناشناس

    اگر مسئولین ونمایندگان بی درد با افکار عمومی بازی کنند، قطعا آبان ۹۸ تکرار خواهد شد. قیاس کردن باکشورهای دیگر اشتباه است چون امکانات و رفاه اجتماعی در کشورهای دیگر متفاوت است. با مردم بازی نکنید!!!!!

  • ناشناس

    فیلسوف محترم که میگه افزایش قیمت بنزین به نفع کشور است اشتباه می کنه اگه قیمت بنزین گران بشه باعث تورم در تمام کا لاها میشه و این تورم باعث بی ارزش شدن پول ملی درمقابل ارزش ارزهای دنیا از جمله دلار میشه که هدیه ی بزرگی به آمریکا و اسرائیل و ضربه ی مهلک به مردم ایران اسلامی میشه و افزایش قیمت دلار سبب افزایش مواد اولیه داروها ی ساخت داخل و قطعات الکترونیکی جهت ساخت دستگاه‌های داخلی میشه و دوباره همه ی قیمت‌ها بالا میره و دومینو وار دوباره ارز ملی ارزشش را از دست می‌دهد و قیمت بنزین اگه دوبرابر بشه باکی نیست ولی قیمت خونه و ماشین و یخچال فریزرهم دوبرابر میشه والان اگه یک ایرانی دویست سال دستمزدش جمع کنه و تورم ثابت باشه می تونه خونه بخره اونموقع دویست سال میشه چهارصد سال انتظار برای خرید خونه و در ضمن بیمه ها بخاطر افزایش هزینه تجهیزات پزشکی و درمان ورشکسته می شوند چون حقوق ها تقریبا ثابت هست و بیست درصد افزایش جوابگوی ده هزار درصد افزایش هزینه های درمان را نخواهد داد بهتره به آمریکا و صهیونیست ها هدیه ندهید و یکم صبرکنید تا اقتصاد آمریکا ورشکسته و نابود بشه گران کردن قیمت بنزین هدیه ی بی نظیر به آمریکا برای نجات اقتصادش هست و آمریکا عامل و حامی قاتلان کودکان فلسطینی هستند بهتره از آمریکا با گران کردن قیمت بنزین حمایت نکنید و هدیه ندهید مگه الان اقتصاد چه مرگی داره که با هدیه به آمریکا می خواهید نجاتش بدهید لطفا نفوذی های صهیونیست داخل کشور شناسایی بشند چرا انقدر اصرار به نجات آمریکا و اسرائیل با افزایش قیمت بنزین هست اگه هنری دارید دلار را ارزان کنید در ضمن برای تولید بنزین از نفت ملی و پالایشگاه‌های ملی استفاده میشه الان گوشت تو استرالیا تقریبا رایگان هست پس استرالیا چی بگه

  • ناشناس

    با دست خود گورتون رو می کنید

  • کم اقبال

    خواهشمندم بنزین گران نکنید چون درآمد مردم با تورم کمر شکن هماهنگ نیست زندگی ما با فقر و ترس و استرس و دلهره میگذره و هیچ آرامشی وجود نداره توبه مر بسم الله

  • احمد

    باسلام چرا ما ملت اینقدر بی انصاف وزیاده خواه شدهایم، درهای شرافت وانصاف هم چیز خوبی است،همین کشورهای که نفت خیز هستند وبه اندازه یک شهر کوچک ما جمعیت ندارند قیمت بنزین حداقل سی برابر، بله سی(۳۰) برابر ایران است، ذرهای انصاف هم چیز خوبی است قیمت پشگل گوسفنددر همین مملکت هر یک کیلوش ۵ برابر قیمت بنزین است، تمام ماشین دارها در شهرهای مرزی بهقاچاق بنزین وگازوییل مشعولند هر ارزانی خدمت نیست مفت فروشی بنزین وگازوییل خیانت است، باعث نابودی ثروت ملی است، قیمت بنزین باید بر اساس کارت ملی باشد وهرکس که نیاز ندارد دربازار به قیمت واقعی بفروشد، چراباید یک گارگر بی چاره قیمت بنزین کسانی رابدهد تعداد خودروشان از جمعیتشان بیشتر است معلوم که تبلیغ سوء هی کنند، معلومه که تخریب میکنند، بعضی از این خانوادها در روز ۲۰۰ لیتر بنزین مصرف میکنند حالا که باید پول بدهند شروع به تخریب این طرح خداپسندانه کردهاند ومیخواهند مردم راتحریک کنند

  • حسین از تنگه ابوغریب ایران

    هروقت دولت و مجلس ‌بدنبال افزایش یارانه برای مردم باشند ‌.نشان از یک سونامی سخت و گرانی علیه معیشت مردم ایران است. مبلغ کمی پول به مردم میدهند اما گرانی افسار گسیخته بر همه کالاهای اساسی مردم را بیچاره خواهدکرد.تمام مسولین دولتی افرادی ثروتمند باحقوقهای نجومی هستند. تا مردم به خاک سیاه ننشینند دولت ولکن نیست.











  • ناشناس

    ریس کمسیون لنرژی مجلس گفت دولت اجازه افزایش قیمت بنزین را نداره

  • فرید

    نمیشه که قیمت بنزین مثل همه جهان بشه
    ولی قیمت خودروها ۳ یا ۴ برابر دنیا باشه
    لگن های ساخت داخل هم بجزمصرف فوق الاده زیاد،خدای اصطحلاک وناایمنی هستن
    همینا هم باید دوسال تو نوبت بود تا خرید

  • حمید

    آخه با شعور خاندوزی چه کاره بنزین هست که بخواد موافقت کنه،هر تیتری به ذهن بیمارت میاد میزنی؟

  • ناشناس

    بلا نسبت الاغ مگر حقوق ما باخلیج پارس یکی هست حقوق عربستان امارات کویت میانگین این سه کشور بنزین ازاد خر خودتونید دزدهای وطن فروش رنگنه باید اعدام بشود اگر اقای اوجی دوران وزارتش پالایشگاه نسازد همینطور فقط دزدی ودروغ

  • سعید

    آزاد سازی قیمت بنزین در دولت فعلی قطعی است چونکه در این دولت کسی حساب و کتاب ومخارج زندگی آگاهی ندارند همه مردم به وضوح مشاهده می کنند،تمام کالاهای منقول و غیر منقول صدهابرابرشد تعداد زیادی از خانواده متلاشی شد،خط فقر 40میلیون درآمد کارگران و کارمندان و بازنشستگان 12میلیون تومان این است منشور دولت فعلی نگران نباشید اگر کسی معترض باشه فوراً خودشون مقایسه می‌کنند باسایر کشورها درفلان کشور بنزین 3دلاراگر بفهمه که این حرف نمی‌زنه بله درآمد کارمندان و کارگران و آنها بالای 150میلیون پول ایران کشوری که بنزین 3دلار،مفروشه گوشت 10دلاروسایر اقلام همینطور فکرهمه چیه راکرده هم دانش داره هم عقل داره وهم برای مردم وکشورش خدمت میکنه

  • ناشناس

    میگن مورچه که بال در میاره مرگش حتمی میشه اینا هم ار خوشی دارن گور خودشون روبادست میکنن

  • فداکار

    باسلام درمملکت ماافزایش قیمت بنزین مساوی است باافزایش قیمت تمام کالاهااعم ازخوراک پوشاک مسکن خودرو کرایه ها ووووجامعه گنجایش این همه گرانی های افسارگسیخته رانداردمردم عزیزالان زیربارگرانی واقعا له ولورده شدن بجزسرمایه دارهاکه ازاین گرانی هاسودمیبرندوسرمایه دارترمیشوندشماروخدایک فکری به ازاین برای افرادمستمندبرداریدتا بیشترازاین پیش زن وبچه شرمنده نشوند

  • ناشناس

    زنگه که مردم تربت رو بیچاره کرده.

  • ناشناس

    سلام دولت ازکسانی سوخت زیادمصرف دارند مالیات بکیردازفروشندگان جزکه مبادرت سوخت به کشورهای همسایه داردمالیات سوخت بکیردتا مشکل سوخت حل شود

  • ناشناس

    چرا به جای این حماقت مالیات از خانه های خالی وپزشکان وسلبریتیها را عملی نمیکنید زورتون به مردم فقیر میرسه به بهانه یارانه دادن هر روز پولدار پولدارتر وفقیرفقیرتر میشه

  • حمید عسگری

    دولت با این مصرف بی رویه سوخت چاره ای جز گران کردن ندارد چون ضمن اینکه مصرف نامتعارف است تبعات مصرف بی رویه باعث بی عدالتی وآلودگی هوا وترافیک وغیره هم شده

  • ناشناس

    بنزین وگران کنید عمر خودتان وعمر نظام تمامه اون موقع حکومت معلوم میشه

  • ناشناس

    در این کشور روزی نشده به ضرر مردم خبری ناب ! نباشه همش وای خبری فریاد رسی نیست فقط باید خدا به داد ما برسه

  • بازنشسته

    چرافقط بنزین؟سهمیه گازوئیل ماچی میشه؟الان فروش گازوئیل درجنوب کشورتوسط کامیونهاشده تجارت پرسود

  • ناشناس

    اشکال نداره قیمت بنزین رو آزاد کنید. باید قیمتها آزاد بشن و دولت نباید هیچگونه دخالتی در قیمتها داشته باشد. البته به این نکته هم اشاره کنم که حقوق کارگران و کارمندان را هم آزاد کنید. ما هم باید مثل تمام کشورهای کره زمین قدرت خرید داشته باشیم.
    بنزین بشود 50 هزار تومان حقوق نیز باید بشود ماهی 200 میلیون تومن.
    موفق باشید

  • شهروند

    دولت بااقدامات دیگری بغیرازبحران سازی فلاکت مردم هم بدون هزینه می‌تواند مشکلات راحل کند، ۱-دولت باید هرچه سریعتر ۲۰ میلیون مهاجر افغان رابه کشورشان بازگرداند تابحران بنزین مسکن آب دارونان تورم اشتغال امنیتی و..برطرف گردد ۲-رایگان کردن موقتی سوخت cng خودروهاکه حتی برای دولت درآمدزایی داردچون بازگشت یارانه بنزین مصرف نشده به حساب دولت بیشتراست

  • ناشناس

    این ها ‌گرون کردن مکرر ارزاق و مایحتاج عمومی مردم رو اسمش رو میذارند شجاعت

  • سعدی

    اقای نامحترم خاندوزی درامد شما از مالیات های چندگانه و کمر شکن و مالیات پنهان که تورم نام داره که میشه مملکت رو به نحوه احسن اداره کرد حال درامدهای سرشار دیگه که از معادن و نفت ووو که صادر میشه میشه چندتا مملکت مثل ایران رو اباد کرد چقدر با روی دوش نحیف مردم میخواهید بزارید؟که بنزین و سوخت رو میخواهید به عناوین جعلی و مختلف گرون کنید مردم دیگه تحمل ندارن تروخدا بنزین رو چند برابر کنید تا مردم به خودشون بیان و به لطف حق این دفعه حق خودمون رو به زور ازتون میگیریم شما مملکت داری بلد نیستین تخصصشو ندارین فقط به مردم فشار میارین و ظلم میکنین میدونید حقوق کارگر چقدره امسال با افزایش قطره چکانی با بیشرمی زیاد همچنان در موضع ظالمانه خودتون پافشاری میکنید مشروعیت از لوله تفنگ بیرون نمیاد بلکه شما رو در سراشیبی سقوط وحشتناکی فرو میبره جمع کنید پدرمونو دراوردین

  • پیمان

    اینشالا بنزین میشه لیتری ۱۰ تومن
    رئیسی هم هفته بعد متوجه میشه
    این _ اینم نشون &

  • عزیز

    با افزایش قیمت بنزین قیام گرسنگان شروع می شود

  • امیر

    یک مشت بیسواد دورهم جم شدند این طرحهای احمقانه رو اول شایعه بعد اجرا میکنند سال۹۸مردم میدانستند که عواقب این گرانی بنزین زندگی همه مردم را به آتش میکشد ولی احمقها باورنکردند

  • گمنام

    بنزین آزاد بشه دیگه پایان دولت هست فاجعه به بار میاد

  • مجید

    به جای مدیریت اصولی کشور همیشه راحت‌ترین کار را انتخاب می‌کنند این احمق ها , چرا بودجه نهادهای به درد نخور را حذف نمی کنید ؟ هر ننه قمری یک زیر پله زده به اسم نهاد فرهنگی و داره چپاول می‌کنه منابع کشور را

  • ناشناس

    خاندوزی غلط کرده قبول کنه بنزین گرون بشه

  • ب م

    افزایش قیمت بنزین تورم بر سایر کالا ها

  • فرهنگ

    حکومت ایران علنا تیر بر دست گرفته تا ریشه این ملت را بخشکاند گرانی پشت گرانی و...چون اینها اصلا ایرانی نیستند اینها عوامل ستون پنجم هستند

  • عیسی

    بنظرمن بایدقیمت بنزین آزادوشناورباشه ولی نه برای ارابه های تولید داخل بلکه واردات خودرونیزآزادباشه.کلآ حاکمیت بایدقبول کنه اقتصادعلم میباشدونیازمندافرادمتخصص اینکارومهمترازهمه اقتصادجداازسیاست نیست

  • ص

    الله اکبر خدایا به این ملت رحم کن چه خبر ۰۰۰

  • ناشناس

    اگردولت بخواهد بنزین راگران کند باید حقوق کارمندان رابراساس دلار بپردازد درغیر آین صورت این طرح ازابتدا غلط است این دولت قرار بود حامی مستضعفان باشد ولی تاکنون برعکس عمل کرده بهتر است درشیوه عمل خود تجدید نظر کند ازجمله شیوه اقتصاد حمایت همه جانبه از اتباع که مردم باآن مخالفند ویران کردن بنزین که برزندگی مردم اثر مستقیم دارد

  • محمدباقرخان

    قیمت بنزین و گازوییل باید به نرخ جهانی برسه و پولش صرف ساختن کشور بشه این بنزینی و گازوییل مفتی دادن در واقع خیانت به کشور و هدر دادن سرمایه وخدمت به قاچاقچیان است

  • علی

    راه های اختلاس بیشتر را باز کنید تا مردم نابود بشن

  • ناشناس

    خدایا خودت شاهدی که علمای اسلام چه بلایی سر اسلام و مسلمانان آوردند زندگی همه را تیره و تار کردند شکایت را به پیشگاه تو آورده ایم

  • ناشناس

    آخه چقدر این مسئولین اقتصادی ما ما احمق تشریف دارن،خب بنزین رو بحساب سر پرست خانوار بریز احمق جان

  • بابک

    آیا فکر نمیکنید در این زمان و شرایط حساس منطقه وجنگ حماس و اسرائیل یه عده نفوذی برای گران کردن بنزین تلاش میکنند تا کشور را در برابر خطر حمله اسرائیل اخته کنند، آیا فکر نمیکنید حماس و اسرائیل وآمریکا برای درگیر کردن ایران این نقشه را کشیدند و همگی سر یه سفره اند و باید تا سال 2024 کشور ایران را تحت کنترل خود دربیاورند

  • اکبر اسدی

    در همین شرایط زندگی جهنمی داریم با ا۴زایش قیمت بنزین جهنم در جهنم خواهد شد
    چرا باید این کشور ثروتمند در این شرایط رقت بار قرار داشته باشد

  • ناشناس

    بیسواد ترین دولت بعد ازانقلاب بهمراهی مجلس الدوله هربلایی خواستن سر مردم میارن.

  • حسین

    سلام مسوولان محترم من یک بازنشسته تأمین اجتماعی با حدود 32 سال پرداخت حق بیمه.
    از اول سال 1402 یک بار حقوق ها مثلا اضافه شده
    و الآن کل حقوق و مزایای من 8 میلیون تومان است.
    آیا با این تورم و هرج و مرج تو قیمت ها در همه امور زندگی اگر قیمت بنزین بالا برود من امثال من قادر به زنده ماندن هم نیستیم.

  • عادل

    تمام ریس جمهور ها قبل از انتخاب شدن قدل دادند معیشت مردمو درست کنند اما نتوانستند اگر بنزین گرا شود همه چی گران میشود مردم دیگر سفره ای ندارند توروخدا بفکر مردم باشید مردم خیلی سخت زندگی میکنند

  • کیومرث حیدریان هستم از ایوان

    باید اینکار هرچه زودتر بشود تا سوخت ما قاچاق نشود حتی امارات هم از ما سوخت می برد پاکستان افغانستان عراق چه خبره چقدر نیرو تومرزها مستقر شده تا از قاچاق آردو بنزین و گازوئیل به خارج جلوگیری بشه پدر مملکت در آمده

  • ناشناس

    عاقلانه اینه که سالی ۱۰ درصد گران کنید تا فشار بر مردم نیاد . البته ۵ درصد مردم که مسئولین و نمایندگان مجلس هستند اگر قیمت بنزین لیتری ۸۰ هزار تومان هم باشد مشکلی ندارند .

  • ایرانی

    سلام جناب آقای خاندوزی استادمحترم تنها راه بستن راه فساد اعلان نرخ ارز تک نرخی . بهر قیمتی که شما کارشناسی کنی ولی برای تمام کشور فقط یک نرخ باشد. اگر اینکار نشود احتمالا قدرت رانت بیشتر است. ارز دولتی خودروسازان را قطع کن. کشوری کا مشکل اقتصادی دارد دلیلی ندارد دولت در صنعت خودرو سازی دخالت بکند‌ . سی درصد پرسنل خودروسازان سفارشی و مدیریتی هستند. شما اگر امروز سی درصد حقوق بگیران مدیریتی شرکتهای دولتی بخصوص وزارت نفت را حذف کنید کسری بودجه تامین میشود و هیچ مشکل عملیاتی هم بوجودنمی آید.

  • رضا

    اگه یارانه بنزین به افراد تعلق بگیره بسیاری از معضلات جامعه ازجمله فقر وبی عدالتی حل میشه حتی ترافیک که معضل مهمی هست حل میشه حتی ثروتمندان هم از یک خانواده ۴خودرو تک سرنشین وارد خیابونها نمکنند چونکه ثروتمندان از فقراحریص ترند وبااین مصوبه وعده دولت حامی مستضعفین وفقرا تحقق پیدا میکنه چرا بهانه تراشی میشه میترسید ثروتمندان ناراحت وناراضی شوند که حق مردم فقیر راضایع وتاراج میکنند

  • ناشناس

    وقتی در کارها تون ناتوان میشین راهی جز این اراجیف نمی بینید همه چی رو ول کنید وفقط گمشید .تمام اغلام رواز کشور صادرکنید وافغانی وارد کنید .فقط همینو از کشورداری بلدین.کمکم گور خودتونو .خودتون میکنین

  • اسی

    عزیزان.در این موقعیت دولت و حکومت و مجلس الکی فقط افغانیها را مثل پاکستان و ترکیه و.....اخراج کنند.میدونید فقط در کرج و منطقه ساوجبلاغ وکردان چقدر مسکن و ماشین دست افغانها افتاده وایرانی یک نان ازنانوائی های کردان وکوهسار نمیتونه بگیره.فقط لعنت بر این دولت می فرستیم.۲۰میلیون افغان در ایران هست.لعنت

  • روان شناس

    ۲۰میلیون افغانی در ایران جولان میدهند ماشین وموتور بی پلاک کوهسار بنزین ازکجا میارن و مرز ایران برای افغانها شده خونه خاله .ما مردم اطراف کرج نه ازنانوائی نون میتونیم بگیریم ازنانوائی صدها افغانی.فروشگاه بزرگ وکوچک مواد غذای همه دختر پسرهای افغانی کار میکنند.اگر بیرون نروند کار مردم گشنگی ولشگر مردم بلند میشه.مردم هم کار و مسکن و کارت بانکی ندهند.یا برخوردکنند یاحق

  • مجید

    آخرین گرانی وپس از آن آزادی وانسانیت

  • شاهرخ

    در تعجبم که یک مملکت را به دست عده ای نا مسئول سپرده ایم !

  • ناشناس

    دستمزد رو اصلاح کنید و قیمت ها رو جهانی ، کی مخالفه ؟ دستمزد ناچیز و قیمت جهانی معنا نداره . یارانه هم معنا نداره شغل ایجاد کنید به هر طریق .

  • ناشناس

    بیخودی ملت خودتونو اذیت نکنید مردم کنار خواهند اومد اولش سخته ولی عادت میکنند

  • Zinat

    ما را به خیرامید ی نیست لطفاً شر نرسانید.

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر