آیا امکان خرید یک شیر ظرفشویی دو منظوره ارزان قیمت وجود دارد؟

در این مقاله مزایا و معایب شیر ظرفشویی دو منظوره و قیمت شیر ظرفشویی دو منظوره بررسی شده است.

آیا امکان خرید یک شیر ظرفشویی دو منظوره ارزان قیمت وجود دارد؟

شیر ظرفشویی دو منظوره یکی از مدل های شیر ظرفشویی است که در سال های اخیر طرفداران بسیاری پیدا کرده،‌ مخصوصاً در شهر ها و مناطقی که رسوب و ناخالصی های آب لوله کشی بالاتر است.  این شیر آشپزخانه دو در یک به شما کمک می کند تا همزمان،‌ از یک شیر آب، به آب لوله کشی شهری و آب تصفیه دسترسی داشته باشید. البته که شیر ظرفشویی دوکاره دارای مزایا و معایب مختلف است. در این مقاله مزایا و معایب شیر ظرفشویی دو منظوره و قیمت شیر ظرفشویی دو منظوره بررسی شده است.

مزایا و معایب شیر ظرفشویی دو منظوره

شیر ظرفشویی دو منظوره، معمولاً دو خروجی آب جداگانه دارد. این خروجی ها یا بر روی یک علمک واحد قرار دارند و یا بر روی دو علمک مجزا. خروجی آب لوله کشی، معمولاً ارتفاع بیشتری دارد تا فضای بیشتری برای شستشوی ظروف فراهم نماید؛ در حالیکه خروجی آب تصفیه، ارتفاع کمتری دارد. زمانی که شیر آب تصفیه باز می شود، آب ابتدا به دستگاه تصفیه هدایت می شود و سپس از خروجی آب تصفیه شده در اختیار مصرف کننده قرار می گیرد.

مانند هر نوع شیرآلات بهداشتی دیگر، شیر ظرفشویی دوکاره نیز مزایا و معایب متنوعی دارد. پیش از تصمیم گیری در مورد خرید شیر ظرفشویی دو منظوره بهتر است در مورد مزایا و معایب شیر ظرفشویی دو منظوره اطلاعات بیشتری داشته باشید تا گزینه درستی را از میان انواع مدل ها انتخاب کنید. در ادامه این موارد آمده است.

شیر-آب

مزایای شیر ظرفشویی دو منظوره

مزایای شیر ظرفشویی دو منظوره عبارتند از:

  • امکان دسترسی به آب تصفیه، بدون نیاز به نصب شیر جداگانه، را فراهم می آورد و باعث صرفه جویی در استفاده از فضا می شود.
  • به صرفه ترین راه برای تصفیه آب در خانه ‌نصب شیر ظرفشویی دو منظوره است،‌که از نصب دو شیر بر روی سینک ارزان تر تمام می شود.
  • منبع آب تصفیه معمولاً فیلتری برای پالایش کلر دارد. این ماده در تصفیه خانه از آب حذف نمی شود و بهتر است از آب آشامیدنی حذف شود.

شیر-ظرفشویی-دومنظوره

معایب شیر ظرفشویی دومنظوره

معایب شیر ظرفشویی دو منظوره عبارتند از:

  • در صورتی که مسیر آب لوله کشی و آب تصفیه در داخل شیر ظرفشویی یکسان باشدِ‌،‌ آب تصفیه خلوص صد در صد نخواهد داشت و ناچارید برای دریافت آب خالص شیر آب را کمی باز بگذارید تا آب داخل لوله خارج شود. این موضوع باعث به هدر رفتن آب می شود. پس، بهتر است شیر ظرفشویی دوکاره ای خریداری کنید که مسیر آب لوله کشی و تصفیه در آن به طور کامل جدا باشد.
  • قیمت شیر ظرفشویی دو منظوره بالاتر از سایر مدل های شیر آشپزخانه است که عملکرد مکانیکی ساد تری دارند. البته این دقیقاً یک عیب به حساب نمی آید چون هزینه ای که برای آن پرداخت کرده اید در زمان استفاده کاملاً جبران می شود.

قیمت شیر ظرفشویی ارزان

شیر ظرفشویی دو منظوره به دلیل ساز و کار پیچیده تر خود قیمت بالاتری دارد. البته که ارزان بودن قیمت شیر ظرفشویی امری نسبی است. مثلاً ممکن است یک شیر ظرفشویی دوکاره در میان سایر انواع شیر ظرفشویی لوکس و گران قیمت به حساب بیاید، ‌اما زمانی که با سایر انواع شیر ظرفشویی دوکاره مقایسه می شود ارزان قیمت باشد. در نهایت،‌ اگر بخواهیم در یک جمله خلاصه کنیم، اگر ارزان بودن شیر ظرفشویی برای شما در اولویت قرار دارد به دنبال خرید شیر ظرفشویی دوکاره نروید. به جای آن می توانید از انواع شیر ظرفشویی ارزان استاندارد با طرح های جذاب خریداری کنید. در بخش قیمت شیر ظرفشویی ارزان چنین مدل های جهت بررسی بارگذاری شده اند.

ممکن است قیمت اولین عاملی باشد که در زمان خرید شیر ظرفشویی ارزان مورد بررسی قرار می دهید. پایین بودن قیمت شیر ظرفشویی ارزان نشان دهنده بی کیفیت بودن آن به طور کلی نیست و کیفیت انواع شیرآلات ارزان با یکدیگر تفاوت دارد. بهترین شیر آشپزخانه ارزان، علاوه بر قیمت مناسب، کیفیت بالایی نیز دارد که خود را در جنس استاندارد، گارانتی و طرحی منحصر به فرد نشان می دهد. در نظر داشته باشید تنوع طرح و قیمت شیر اهرمی ظرفشویی ارزان نسبت به سایر انواع شیر ظرفشویی مانند مدل های کلاسیک بالاتر است.

شیر-آشپزخانه

شیر ظرفشویی یکی از مهم ترین شیرآلات خانه است و بهتر است در انتخاب آن دقت کافی به خرج دهید. روزانه از شیر اهرمی ظرفشویی برای آشپزی، ‌شستن دست ها، شستن ظرف و میوه و ... استفاده می کنید و اگر مدلی متناسب با نیاز،‌ سلیقه و محدودیت های منطقه زندگی خود (مانند میزان املاح آب) برگزینید قطعاً پشیمان نخواهید شد. یکی از کاربردی ترین مدل ها شیر ظرفشویی دو منظوره است که در این مقاله معایب و مزایای آن مرور شد. البته ممکن است قیمت این نوع شیرآلات چندان پایین نباشد؛ اما جای نگرانی وجود ندارد. شما می توانید با توجه به بودجه خود از سایر مدل های شیر آشپزخانه که با نیازتان هماهنگ است نیز خریداری کنید.

رپورتاژ
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر