ایونت آخر سال ، بهانه ای برای دیده شدن
در دنیای رقابتی کسب و کار، مشاغل همواره به دنبال راههایی برای دیده شدن و تاثیرگذاری طولانی مدت هستند که ایونت های پایان سال شرکتی با اهداف چند وجهی خود میتوانند هم فرصتی باشد برای تکریم دست آوردهای فردی کارکنان و موفقیتهای جمعی شرکت و هم ابزاز قدرتمندی برای تبلیغات. در ادامه، به بررسی چگونگی تاثیر رویداد های پایان سال بر تقویت برند، اتحاد تیمی، تعامل با مشتریان و ایجاد چشم اندازی مثبت در سال پیش رو خواهیم پرداخت.
در دنیای رقابتی کسب و کار، مشاغل همواره به دنبال راههایی برای دیده شدن و تاثیرگذاری طولانی مدت هستند که ایونت های پایان سال شرکتی با اهداف چند وجهی خود میتوانند هم فرصتی باشد برای تکریم دست آوردهای فردی کارکنان و موفقیتهای جمعی شرکت و هم ابزاز قدرتمندی برای تبلیغات. در ادامه، به بررسی چگونگی تاثیر رویداد های پایان سال بر تقویت برند، اتحاد تیمی، تعامل با مشتریان و ایجاد چشم اندازی مثبت در سال پیش رو خواهیم پرداخت.
قدردانی از کارکنان: چنین رویدادهایی فرصتی هستند برای تکریم زحمات سالانه کارکنان که میتواند باعث افزایش بازدهی شرکت و انگیزه سفیرانتان باشد. تشویق کارکنان موجب ایجاد فرهنگ سازمانی سرشار از انگیزه، همدلی و انرژی میشود و مزایای قابلتوجهی برای شما و تیمتان به ارمغان خواهد داشت چراکه ارزشهای سازمان همجهت با ارزشهای فردی قرار میگیرند. همچنین حفظ سطح روحیه کارکنان یکی از اهداف مهم تیمهای چابک و فعال است.
تیم سازی: ایونت های سالانه موجب انسجام بیشتر تیمهای کاری، تقویت روابط و بهبود عملکرد و همکاری آنها میشود. یک تیم متحد خلاقیت بیشتری از خود نشان میدهد و مهارت حل مساله موثرتری دارد. تیم سازی به عنوان تکنیکی برای توسعه و مدیریت تیمهای مؤثر در محیط کار استفاده و کارایی دارد. در بیشتر سازمانها برای دستیابی به اهداف بلند مدت سازمانی و نیاز به انجام مکرر فعالیتهای سازمانی، تیم سازی انجام میشود. از طریق تیم سازی میتوان نقاط قوت و ضعف هر یک از اعضا را شناسایی کرد.
نگاهی به دست آوردها: نگاه به موفقیت و دستاوردهای سال سبب مرور و تحلیل روند پیشرفت شرکت و افرایش انگیزه سفیرانتان برای سال آتی خواهد بود. گزارشهای سالانه میتوانند با توجه به نیاز شرکت یا سازمان اهداف مختلفی را دنبال کنند و مزایای گوناگونی را نیز به همراه داشته باشند. انتشار گزارشهای مالی، بیان دستاوردها، تبلیغات، جذب سرمایهگذار جدید، اعتمادسازی و … همه از اهداف یک گزارش سال هستند.
4. تعیین سمت و سوی شرکت در سال جدید: تعیین چشم اندازی واحد، مثبت و روشن برای سال جدید سفیرانتان را پر انرژی در یک راستا همسو میکند. هدفسازمانی ابزاری است برای کنترل و هدایت کلیه تلاش های اعضای سازمان به گونه ای که حصول به موقعهدف را تضمین کند.
- چگونهاهداف شرکت را تعیین کنیم؟
- ۱. مطمئن شوید که اهداف با رهبری سازمان هماهنگ باشند
- ۲. اعضای تیم را در فرایند هدفگذاری درگیر کنید
- ۳. از زبانی استفاده کنید که تیم شما آن را درک میکند
- ۴. اهداف شرکت را به اهداف فردی گره بزنید
- ۵. «چرا» را توضیح دهید
- ۶. اشتیاق نشان دهید
- ۷. اهداف را مرتبا مرور کنید
5. تبلیغ برند: ایونت های آپایان سال بهانهای برای تبایغ برندها هستند. تولید محتوا، تهیه و نمایش آمار مثبت و طراحی لوگوی سالگرد منطبق با نام تجاری از جمله مثالهایی است که میتوان برای این بخش بیان کرد. تبلیغات برندنوعی استراتژی است که شناختبرند، وفاداری مشتری و ایجاد روابط پایدار با مشتریان را توسعه می دهد. هدف تبلیغ برند جلب توجه مردم، ایجاد هویت مثبت برند، اعتبار برند و آگاهی است.
- تعامل با مشتری: میزبانی یک مهمانی یا برنامه نمایش و فروش همراه با جشن می تواند هم مشتریان کنونی و هم مشتریان احتمالی را درگیر خود کند و با القای حس احترام و ارزش، روابط تجاری را تحکیم بخشد. تعامل مشتریبه رابطه بین مصرف کننده و شرکت گفته می شود. این کار را می توان از طریق کانال های مختلف انجام داد، از جمله ایمیل، میزان کلیک، واکنش های آنلاین، بازخورد ، خرید مجدد و موارد دیگر. این رابطه برای تشویق وفاداریمشتری، افزایش آگاهی و بررسی رضایت مشتری مهم است. مشارکت مشتری ارتباط عاطفی بین مشتری و نام تجاری است.
علاوه بر تمامی اینها، مهمانیهای پایان سال فرصتی هستند مناسب برای کاهش فشار و استرس، ایجاد خاطرات مشترک و ساختن لحظاتی خوش برای خود و سقیرانتان. چنین رویدادهایی روابط داخلی در کسب و کار شما را بهبود میبخشتد و بدین سبب حس دوستی یا حتی صمیمیت یک خانواده محیط کاری را مزین خواهد کرد.
نظر شما