علت یکسره کار کردن فن یخچال چیست؟

در این مطلب قصد داریم دلایل یکسره کار کردن فن یخچال را مورد بررسی قرار دهیم و نکاتی را در این مورد بیان کنیم.

علت یکسره کار کردن فن یخچال چیست؟

یخچال به طور کلی متشکل از تعداد زیادی قطعات مختلف است  که بسیاری از آن ها به طور مداوم در حال کار و فعالیت می باشند؛ برخی از آن ها شامل فشرده سازی هوا گرفته تا گاز خنک کننده، گردش گاز خنک کننده و غیره می شود. 

فن کندانسور بخشی از موتور است که به آن کمک می کند تا هوای خنک و گرم از قسمت های مختلف یخچال خارج شود و آن را از محیط آن خارج کند. گاهی اوقات ممکن است این فن با مشکلاتی رو به رو شده که باعث می شود یکسره کار کند و خاموش نشود. 

دلایل یکسره کار کردن فن یخچال

فن یخچال همانطور که گفتیم ممکن است دچار اختلالاتی شود و به طور مداوم کار کند. لذا عیب یابی آن نیاز به تجربه دارد و باید از تعمیرکاران ماهر کمک بخواهید. 

ماهان سرویس تعمیرگاه مجهز یخچال در کرج است . تعمیر یخچال وست پوینت در کرج ، تعمیر یخچال وستینگهاوس در کرج ، تعمیر یخچال آرچلیک در کرج و.. از خدمات ماهان سرویس می باشد. 09127992368

 در ادامه برخی از دلایل یکسره کار کردن فن یخچال را مورد بررسی قرار می دهیم.

1.    مشکل در ترموستات

یکی از دلایل رایج برای یکسره کار کردن فن یخچال، وجود مشکل در ترموستات است. این سنسور دمای یخچال را بررسی می کند و زمانی که ببیند دما در حدی نیست که باید باشد، سیستم خنک کننده یا فن را روشن می کند. در صورتی که ترموستات متوقف شود یا دچار مشکلی شود، این سنسور دیگر قادر نیست که به فن یخچال بگوید چه زمانی خاموش شود. از این رو فن به طور مداوم به کار خود ادامه می دهد.

جهت بررسی ترموستات می توانید را روی یک دمای نسبتا گرم تنظیم کنید و در صورتی که فن دستگاه به کار خود ادامه داد به این معنی است که ترموستات دچار مشکل شده است.

فن-یخچال

2.    مشکل در سیم پیچ کندانسور

کثیفی برای هر نوع موتوری مشکل ساز است و یخچال ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند. مهم نیست که فیلتر های هوای یخچال شما چقدر خوب کار می کنند، فن در نهایت گرد و غبار را به داخل خود می کشد که می تواند روی سیم پیچ کندانسور تجمع پیدا کند. هنگامی که این اتفاق می افتد، شروع به تداخل در اختلال در سیم پیچ ها می کند، زیرا شمع های کثیف در موتور باعث ایجاد مشکل می شود. 

در نتیجه، کندانسور شما باید برای خنک نگه داشتن مواد غذایی سخت ‌تر کار کند و در نتیجه باعث می ‌شود که فن دائما کار کند. می‌ توانید عملکرد کندانسور کویل را به سادگی با پاک کردن کثیفی ها در حالی که یخچال از برق جدا شده است حفظ کنید.

3.    عدم جریان هوا

موتور یخچال دقیقاً مانند خودروی شما به جریان هوای ثابتی نیاز دارد تا به اندازه کافی خنک بماند تا قطعات فعالیت خود را به طور صحیح ادامه دهند. دریچه هایی که هوا را به داخل موتور می‌ کشند تا فن به گردش درآید، با فیلتر های گرد و غبار پوشانده شده ‌اند و زمانی که این گرد و غبار در آن ها تجمع پیدا می کنند، مقدار هوای تازه ‌ای را که می‌توان به داخل موتور کشید محدود می ‌کنند. این باعث می شود که فن دستگاه دائماً کار کند تا گرما را پراکنده کند. توصیه می شود دریچه های هوای یخچال خود را به صورت دوره ای تمیز کنید تا چنین مشکلات ایجاد نشوند.

4.    خرابی موتور فن

خود موتور ممکن است پس از سال ها استفاده آسیب ببیند و فرسوده شود. اگر این اتفاق بیفتد، ممکن است یک اتصال کوتاه در اجزای الکتریکی موتور وجود داشته باشد که باعث می شود موتور به طور مداوم کار کند، حتی زمانی که مشکلی در ترموستات، جریان هوا یا ذخیره سازی خازن وجود نداشته باشد. این مشکل می‌تواند در یخچال ‌هایی که چندین دهه از آن ها استفاده شده است اتفاق بیفتد. 

5.    لاستیک درب

یخچال هوای سرد خود را با پنل های عایق روی دیوار ها و همچنین یک مهر و موم که از خروج هوای داخلی از درب هنگام بسته شدن جلوگیری می کند، حفظ می کند. این بخش معمولاً نوعی درزگیر لاستیکی است که در اطراف محیط درب قرار می گیرد تا در هنگام بسته شدن درب درز های موجود در آن کاملا بسته شوند. اگر این مهر و موم به مرور زمان آسیب ببیند یا فرسوده شود، می تواند به طور مداوم هوای سرد را از بین ببرد و در نتیجه فن را همیشه روشن نگه دارد. 

در صورت وجود مشکل در لاستیک درب یخچال، آن باید تعویض شود. برای این کار ابتدا باید داخل درب به خوبی تمیز شود و سپس لاستیک جدیدی را جایگزین نوار قبلی کرد.

در این مطلب سعی کردیم دلایل یکسره کار کردن فن یخچال و موارد مرتبط با آن را مورد بررسی قرار دهیم. امیدواریم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد و توانسته باشیم شما را با برخی از دلایل یکسره کار کردن فن یخچال و نکات مربوط به آن آشنا کنیم.

انتهای پیام/

رپورتاژ
برچسب‌های خبر
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر