آشنایی با انواع قوطی آهن و ابعاد و ضخامت

معیارهایی که باعث ایجاد تمایز بین انواع قوطی آهن می‌شود شامل جنس مواد اولیه، ضخامت و وزن است که به ‌طور معمول تمامی این محصولات به‌صورت توخالی هستند و کاربرد زیادی در صنایع گوناگون دارند.

آشنایی با انواع قوطی آهن و ابعاد و ضخامت

ساخت پروفیل در و پنجره، نرده، ستون و بسیاری موارد دیگر با استفاده از این محصولات انجام می‌شود که شناخت دقیق تمامی مدل‌های این نوع مقطع فولادی به شما کمک می‌کند تا نوع نیاز خود را به‌خوبی برآورده کنید.

انواع قوطی آهن کدام است؟

محصولاتی که با سطح مقطع بسته به بازار عرضه می‌شوند با نام قوطی معروف هستند که معمولا از مشخصه‌های مختلفی برای تقسیم‌بندی آن‌ها استفاده می‌شود که شامل مواد اولیه، نوع کاربرد، ضخامت و وزن است که بر این اساس در دسته‌هایی به شرح زیر قرار می‌گیرند.

قوطی ها نوعی پروفیل از نوع بسته هستند که در ابعاد مربع و مستطیل شکل توسط کارخانه هایی چون شاهین فلز سپاهان (SFS) تولید و در بازار آهن عرضه می شوند.

این مقاطع پرکاربرد فولادی به روش رول فرمینگ و با استفاده از انواع ورق آهن (سیاه، روغنی و ورق گالوانیزه) در ضخامت های متنوعی به تولید می رسند.

انواع سایز پروفیل های قوطی در بازار

پروفیل های قوطی، دارای تنوع سایز و ضخامت هستند که بر حسب کاربردی که دارند مورد استفاده قرار می گیرند. در ادامه با چند سایز پر تقاضای این مقطع فولادی آشنا خواهیم شد.

  • قوطی 40*80
  • قوطی 40*40
  • قوطی 30*30
  • قوطی 20*20

پروفیل های قوطی از نظر وزن به دو گروه سبک و سنگین تقسیم می شوند. ضخامت ورق های مورد استفاده در قوطی های سبک تا 2 میل و در پروفیل های سنگین یا صنعتی از 2 میل به بالا می باشد.

انواع مختلف قوطی آهن براساس جنس مواد اولیه

آلیاژهای فولادی متنوعی برای تولید این محصولات به‌ کار می‌رود که هرکدام ویژگی‌ها و مشخصات فنی خاصی دارند و درصورتی‌که قرار باشد بر این اساس انواع قوطی را معرفی کرد باید موارد زیر را در نظر گرفت:

  • فولادی: در زمینه ساخت‌وساز، مصارف صنعتی و تولید لوازم خانگی به‌صورت گسترده‌ای از قوطی‌های فولادی استفاده می‌شود که مواد اولیه مصرفی برای آن‌ها ورق سیاه ST37 یا روغنی است.
  • گالوانیزه: چناچه سطح بیرونی ماده اولیه مورد استفاده برای تولید قوطی آهن به وسیله لایه‌ای از جنس روی (Zn) پوشیده شود با نام گالوانیزه معروف است که مقاومت خوبی در مقابل خوردگی از خود نشان می‌دهد.
  • آلومینیوم: امکان مقاومت بالا در برابر فشار، انعطاف‌پذیری مطلوب و ضدزنگ ‌بودن از سری مشخصاتی است که می‌توان برای قوطی‌های آلومینیومی در نظر گرفت.
  • استیل: فولاد ضدزنگ از مقاومت بالایی در مقابل خوردگی برخودار است که باعث استفاده از قوطی‌های استیل در ساخت محصولاتی می‌شود که در معرض رطوبت قرار دارند.

قوطی آهنی

تقسیم بندی انواع قوطی آهن براساس وزن

نوع کاربرد شما مهم‌ترین مسئله‌ای است که تعیین‌کننده وزن قوطی خواهد بود و تولیدکنندگان نیز متناسب با این عامل انواعی از این محصول را به بازار عرضه می‌کنند که عبارت‌اند از:

  • ستونی: این نوع قوطی ظاهری شبیه به مربع دارد و ضخامتی بین 2 تا 6 میلی‌متر را شامل می‌شود که در زمینه ساختمان‌سازی و صنعت مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • مبلی: قوطی مبلی که با نام سبک نیز معروف است در ضخامت‌های 0.7 تا 1.5 میلی‌متری ساخته می‌شود و پایین‌بودن وزن مهم‌ترین ویژگی این محصول به ‌شمار می‌رود.

در ضمن باید این را در نظر داشته باشید که با توجه به ابعادی که در زمان تولید برای این محصولات در نظر گرفته می‌شود امکان دارد ظاهری مربع یا مستطیل داشته باشند.

قیمت انواع قوطی چگونه تعیین می شود؟

همانند بسیاری دیگر از تولیدات فولادی، قیمت قوطی آهن نیز متاثر از عوامل متعددی به‌صورت روزانه ممکن است تغییر کند که البته برای ارائه قیمت معمولا برند، ضخامت، ابعاد و طول هر شاخه اهمیت زیادی دارد.

با مراجعه به پلتفرم های آنلاین می‌توانید برای بررسی قیمت روزانه انواع مختلف قوطی آهن اقدام نموده و در صورت نیاز به خرید، محصولات فولادی مورد نیازتان را در ابعاد، وزن و ضخامت مورد نظر خریداری کنید.

آهن

جمع‌بندی

انواع قوطی آهن را می‌توان براساس وزن، شکل ظاهری و جنس مواد اولیه در گروه‌های متنوعی همچون فولادی، گالوانیزه، آلومینیوم، استیل، ستونی، مبلی، مربع و مستطیل قرار داد که هرکدام از آن‌ها کاربرد و ویژگی‌های خاصی را در اختیار شما قرار می‌دهند.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها