گل شاخه ای چنده؟ چرا قیمت گل مدام تغییر میکند؟

در این نوشته قبل از این که بگوییم گل شاخه ای چنده ابتدا باید به این سوال پاسخ دهیم که گل شاخه بریده چیست؟ و معروف ترین گل های شاخه بریده کدام ها هستند؟

گل شاخه ای چنده؟ چرا قیمت گل مدام تغییر میکند؟

در این نوشته قبل از این که بگوییم گل شاخه ای چنده ابتدا باید به این سوال پاسخ دهیم که گل شاخه بریده چیست؟ و معروف ترین گل های شاخه بریده کدام ها هستند؟ در واقع برای پاسخ به این سوال باید بگوییم به گل های که از ساقه بریده می شوند و به صورت تزیینی و تکی استفاده می شوند گل های شاخه بریده می گویند که معمولا طول عمر کوتاه تری نیز خواهند داشت. معمولا از گل های شاخه بریده برای تزیین مراسمات یا هدیه دادن استفاده خواهند کرد که معروف ترین گل های شاخه بریده عبارتند از: گل رز هلندی، گل رز مینیاتوری، گل رز ایرانی، گل ارکیده، گل پیونی، گل داوودی و....

 

 طی آخرین بررسی ها در اواسط اسفند ماه سال 1402 قیمت روز گل شاخه بریده به صورت زیر می باشد.اما شاید این سوال پیش بیاید که چرا قیمت گل مدام تغییر میکند ؟ از آنجایی که گل ها مخصوصا از نوع رز برای هر مناسبتی خواستار و درخواست کننده ی زیادی پیدا کرده و در تقویم ما مناسبت های بسیاری از روز عشق تا روز پدر و مادر وجود دارد به همین منظور با توجه به هر مناسبت و تاریخ و هم چنین میزان تولید و تقاضا قیمت ها تغییر کرده و از آنجایی که گل عمر طولانی ای ندارد تمامی گل فروشی ها و گلخانه ها و حتی مصرف کنندگان شخصی نمیتوانند تعداد بالا و عمده جلوتر از روز نیاز مردم خریداری کنند که این باعث می شود قیمت ها در روزهای مناسبتی تقریبا بالا برود.

قیمت-انواع-گل

 

معرفی معروف ترین گل های شاخه بریده

حال که فهمیدید گل شاخه ای چنده بهتر است که با انواع گل شاخه بریده نیز آشنا شوید زیرا هر کدام از این گل ها زیبایی ها و ویژگی های خاص خودشان را دارند. جالب است بدانید که بیشتر افراد در هنگام خرید گل شاخه بریده به صورت تک و یا حتی دسته ای به دنبال رنگ و زیبایی هستند و کمتر افرادی را میتوان پیدا کرد که به ماندگاری و مقاومت گل های شاخه بریده اهمیت بدهد . پیشنهاد میکنیم تا انتهای این نوشته همراه ما باشید تا در انتخاب گل های شاخه بریده به صورت هوشمندانه تری عمل کنید.

گل رز ایرانی

یکی از بهترین و محبوب ترین گل های شاخه بریده گل رز ایرانی می باشد که در لیست بالا نیز متوجه شدید قیمت این گل شاخه ای چنده، یکی از ویژگی های این گل زیبا تنوع رنگی آن می باشد که در رنگ های: آبی، قرمز، صورتی، زرد، هلویی، مشکی، سفید و بنفش و... موجود می باشد از این گل بیشتر برای هدیه دادن در مناسبت های خاص مانند: تولد، روز پدر، روز مادر و... استفاده می شود.

گل رز هلندی

از کلاسیک ترین و قدیمی ترین گل های شاخه بریده میتوان به گل رز هلندی اشاره کرد که از محبوبیت بالایی در بین افراد برخوردار است. این گل در تمامی فصل ها در بازار موجود می باشد و همانند گل رز ایرانی دارای رنگ های زیبای بسیاری است. ماندگاری این گل اگر در شرایط درست قرار بگیرید به 5 یا 7 روز نیز می رسد اگر میخواهید بدانید این گل شاخه ای چنده توصیه میکنیم به جدول بالا مراجعه کنید.

گل رز مینیاتوری

از دیگر گل های شاخه بریده پر طرفدار گل رز مینیاتوری می باشد که در دسته گل ها بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند. معمولا گل رز مینیاتوری را با دیگر گل ها ترکیب می کنند و بیشتر در مناسبت هایی مانند ولنتاین و روز مادر و روز پدر استفاده می شود. این گل ها دارای گلبرگ های شلوغ تری نسبت به دیگر گل های رز می باشند و همین ویژگی باعث محبوبیت این گل شده است.

گل لیلیوم

یکی از گل های شاخه بریده که با ویژگی اصالت و ظرافت شناخته می شود گل زیبای لیلیوم است معمولا از این گل ها در مراسمات مهم مانند خاستگاری استفاده می کنند چون این گل به گونه ای شکیل و رسمی به حساب می آید. جالب است بدانید که زادگاه این گل زیبا کشور ژاپن می باشد و بیشتر کشت گل لیلیوم را ژاپن دارد. البته باید بدانید که گل لیلیوم در کشور ما با نام سوسن نیز شناخته می شود و یکی از دلایل نام گذاری این گل شباهت لیلیوم به گل چلچراغی سوسن می باشد.

گل میخک

از ماندگار ترین گل های شاخه بریده میتوانیم به گل زیبای میخک اشاره کنیم. اغلب افراد فکر میکنند که گل های میخک دارای تنوع رنگی پایینی می باشد که این تصور کاملا اشتباه است و گل میخک دارای رنگبندی بسیار زیادی می باشد و از دیگر ویژگی های این گل میتوانیم به بوی خوش آن اشاره کنیم. این گل برای رشد خود به نور مستقیم خورشید نیازمند است.

گل ارکیده

کلمه ی ارکیده از واژه های زبان یونانی گرفته شده است این گل زیبا در یونان دارای یک افسانه می باشد و به گونه ای که مردم معتقد بودند توسط گل ارکیده میتوان جنسیت فرزند خود را تشخیص داد. گل ارکیده یکی از زیبا ترین گل های شاخه بریده می باشد که توسط آن میتوان عشق و محبت و راستی را به دیگران انتقال داد و یکی از بهترین گل ها برای هدیه دادن به عزیزان می باشد که دارای قیمت نسبتا گرانی نیز است که اگر جدول بالا را مشاهده کنید خواهید دید که گل شاخه ای چنده ؟

گل-رز

کاربرد گل شاخه بریده چیست؟

حال که گفته شد گل شاخه ای چنده میخواهیم درباره ی کاربرد گل های شاخه بریده صحبت کنیم معمولا از این گل ها برای تزیین مکان های درونی خانه مانند پذیرایی استفاده می شود و یک یا چند شاخه گل را درون گلدان قرار می دهند. البته این تنها کاربرد این گل های زیبا نمی باشد بلکه در مراسمات به یاد ماندنی مانند عروسی یا تولد و عقد و... برای گل آرایی از این گل های شاخه بریده استفاده می کنند. جالب است بدانید که معمولا در تزیین مکان ها با گل شاخه بریده از شاخ و برگ آن نیز استفاده می شود تا سر سبزی و طراوت را به وجود بیاورند. از دیگر کاربرد های گل شاخه بریده بدون ساقه برای پاشیده شدن در مراسمات عروسی می باشد که بر سر عروس و داماد ریخته خواهد شد و نشانه ی خوشحالی و شادی است.

تجارت گل شاخه بریده

از بزرگ ترین کشور هایی که به تجارت گل های شاخه بریده مشغول هستند میتوانیم به چین، هند، ایران، هلند، ایالات متحده اشاره کنیم که هم پرورش دهنده وهم صادر کننده ی گل شاخه بریده می باشند. بیشتر گل شاخه بریده که در صنعت گل و گیاه مورد استفاده قرار می گیرد گل رز است.

نتیجه گیری

همانطور که گفته شد گل های شاخه بریده و تک شاخه ای بیشتر برای تزیین و مراسمان استفاده شده و به دلیل خرید عمده ی آنها معمولا همگی به دنبال آن هستند که قیمت روز گل شاخه ای چنده که ما در جدول بالا آنرا لیست کرده ایم.البته توجه فرمایید که این قیمت ها مربوط به اواسط اسفند سال 1402 می باشد.

رپورتاژ
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها