زندگی دانشجویی در ایتالیا: مسکن، هزینه ها و فرهنگ

تحصیل در ایتالیا با توجه به فرهنگ غنی، مناظر زیبا و موسسات دانشگاهی مشهور، توجه افراد مختلف از کشورهای متنوع را معطوف خود کرده است. محیط فرهنگی به همراه استانداردهای بالای آموزشی ایتالیا، برای افرادی که در پی آموزش با کیفیت بالا و تجربه فرهنگ پر جنب و جوش هستند، قطعا جذاب است.

زندگی دانشجویی در ایتالیا: مسکن، هزینه ها و فرهنگ

زندگی دانشجویی در ایتالیا: مسکن، هزینه ها و فرهنگ

 

تحصیل در ایتالیا با توجه به فرهنگ غنی، مناظر زیبا و موسسات دانشگاهی مشهور، توجه افراد مختلف از کشورهای متنوع را معطوف خود کرده است. محیط فرهنگی به همراه استانداردهای بالای آموزشی ایتالیا، برای افرادی که در پی آموزش با کیفیت بالا و تجربه فرهنگ پر جنب و جوش هستند، قطعا جذاب است.

بر طبق آمار، ایتالیا بیش از ۶۰۰۰۰ دانشجوی خارجی از ملیت های متنوع را میزبانی می کند. این کشور به دلیل ارائه بهترین برنامه ها در حوزه پزشکی، رقیب بهترین کشورها در جهان است. هرچند در زمینه های تحصیلی دیگر مثل مد و طراحی، تجارت و مدیریت، معماری، مهندسی، هنر، آشپزی، تاریخ و معماری نیز شهرت دارد. در این متن قصد داریم پیرامون مخارج زندگی و فرهنگ ایتالیا، مطالبی را ارائه دهیم.

بررسی هزینه زندگی برای تحصیل در ایتالیا

برای تحصیل در ایتالیا یکی از فاکتورهای ضروری که باید به آن توجه شود، مخارج زندگی است. هزینه زندگی در ایتالیا با توجه به عوامل متنوعی مثل، گزینش محل اقامت و روش زندگی با تغییر مواجه می شود. به طور کلی، میانگین مخارج زندگی در این کشور برای دانشجویان خارجی در رنج ۱۰۰۰۰ تا ۲۰۰۰۰ یورو در سال قرار دارد. یکسری از شهرها در بین دانشجویان خارجی محبوب تر از سایرین است که از آن می توان به رم، میلان، فلورانس و بولونیا اشاره کرد.

با اینکه شهرهایی مثل میلان از لحاظ امکانات و شرایط زندگی در بالاترین سطح ممکن هستند؛ اما مخارج زندگی در آنها بالاتر از نواحی روستایی و شهرهای کوچک است. دیگر مخارج زندگی مربوط به اجاره منزل، خدمات آب و برق بوده که باید پرداخت شود. مخارج تهیه غذا را می توانید به جای صرف وعده غذایی در بیرون منزل، در خانه با پخت و پز، مدیریت کنید. حمل و نقل نیز با وجود کارت های مخصوص حمل و نقل، هزینه زیادی برای دانشجو ایجاد نمی کند. در این بخش جدول مخارج زندگی برای دانشجویان خارجی آمده است که می توانید آنها را بررسی کنید.

مخارج زندگی دانشجویی در ایتالیا

دسته هزینه

برآورد هزینه ماهانه

هزینه مسکن در ایتالیا

200 تا 1000 یورو

غذا(مواد غذایی)

150 تا 300 یورو

غذا خوردن در رستوران

70 تا 90 یورو

خدمات شهری(آب، برق، بنزین و ...)

50 تا 200 یورو

اینترنت

20 تا 50 یورو

حمل و نقل

35 تا 50 یورو

سرگرمی

50 تا 100 یورو

مخارج متفرقه

100 تا 150 یورو

بیمه سلامت

50 تا 100 یورو

مجموع هزینه های ماهانه

750 تا 1800 یورو

بررسی هزینه های زندگی در داخل دانشگاه یا خارج دانشگاه برای دانشجویان بین المللی

تحصیل در ایتالیا و مخارج آن با توجه به اینکه داخل دانشگاه یا خارج آن زندگی کنید، تفاوت دارد. در این بخش این دو مکان زندگی را مورد بازبینی قرار می دهیم.

هزینه زندگی ایتالیا در دانشگاه

محل زندگی: تحصیل در ایتالیا و اسکان در محوطه دانشگاه شامل استراحتگاه یا مسکن دانشجویی به دلیل تقاضای بالا برای دریافت آن، به سختی فراهم می شود. بودجه اقامت در این مسکن های دانشجویی با توجه به نوع اتاق متفاوت است. هزینه ماهانه مسکن در این مکان ها با توجه به دانشگاه بین ۲۰۰ تا ۶۰۰ یورو قرار دارد.

برنامه غذایی: اغلب استراحتگاه های استرالیا، برنامه های غذایی متنوعی را ارائه می دهند که باعث دسترسی دانشجویان به غذا‌خوری ها یا امکانات کافه تریا می شود. مخارج این برنامه های غذایی با توجه به دانشگاه یا چگونگی ارائه خدمات میتواند متفاوت باشد. به طور متوسط، مخارج این برنامه های غذایی در رنج ۱۵۰ تا ۳۰۰ یورو قرار دارد. اغلب دانشگاه ها برای دانشجویان بورسیه ای، وعده های غذایی یارانه ای و برنامه هایی خاص ارائه می دهند.

خدمات آب و برق: مخارج خدمات شهری از قبیل برق، آب، انرژی گرمایشی و اینترنت معمولا جزء هزینه های استراحتگاه های دانشجویی است.

کل هزینه ماهانه زندگی در محوطه دانشگاه: با در نظر گرفتن همه موارد ذکر شده در بالا، کل مخارج ماهانه زندگی در محیط دانشگاه در ایتالیا برای یک دانشجوی خارجی در رنج ۴۰۰ تا ۹۰۰ یورو قرار دارد.

خانه-ایتالیا

اجاره خانه برای زندگی در ایتالیا

بررسی تحصیل در ایتالیا و هزینه های زندگی در خارج از دانشگاه

محل زندگی: تحصیل در ایتالیا و اجاره یک آپارتمان در خارج از محوطه دانشگاه، گزینه های بیشتری را در اختیار فرد قرار می دهد؛ اما مسئولیت بیشتری برای او مهیا می کند. هزینه اجاره منزل با در نظر گرفتن موقعیت و کیفیت آپارتمان متفاوت است.

اجاره یک آپارتمان مشترک در رنج ۳۰۰ تا ۶۰۰ یورو قرار دارد، در حالی که اجاره یک آپارتمان مستقل می تواند در رنج ۵۰۰ تا ۱۰۰ یورو باشد.

خدمات آب و برق: مخارج خدماتی مانند آب و برق برای یک آپارتمان خارج از محوطه دانشگاه، از ۱۰۰ تا ۲۰۰ یورو در ماه با توجه به متراژ و میزان مصرف است.

غذا: هزینه خرید مواد خوراکی و صرف وعده های غذایی در خارج از منزل، صرف نظر از اینکه دانشجو در بیرون یا داخل دانشگاه زندگی کند، یکسان است. به طور میانگین، هزینه غذا در ماه در رنج ۲۰۰ تا ۳۰۰ یورو قرار دارد.

کل هزینه های ماهانه: با توجه به مکان زندگی، خدمات(آب، برق، اینترنت و غیره) و غذا، کل مخارج ماهانه زندگی در بیرون از دانشگاه در ایتالیا در رنج ۶۰۰ تا ۱۵۰۰ یورو است.

بازار-ایتالیا

خرید از بازار برای پرداخت هزینه کمتر در ایتالیا

بررسی سبک زندگی و فرهنگ ایتالیا

برای تحصیل در ایتالیا شناخت فرهنگ این کشور، برای زندگی بهتر مهم است. ایتالیایی ها به دلیل علاقه به حفظ فرهنگ، هنر و تاریخ خود همیشه مورد تحسین قرار گرفته اند. در کشور مورد نظر فضاهای تاریخی، فرهنگی و جاذبه های طبیعی مختلفی وجود دارد. این موضوع مشخص می کند، در طول گذشت زمان، ایتالیا فرهنگ و تمدن خود را حفظ کرده است. بررسی فرهنگ این کشور بدون بررسی غذاها، نوشیدنی ها و پنیرهای متنوع امکان پذیر نیست.

جالب است بدانید کشور ایتالیا بیش از 450 نوع پنیر متنوع را ثبت نموده است. ایتالیایی ها مردمی بسیار مذهبی هستند و اکثریت آنها کاتولیک هستند. رم زیبا و مدرن بیشتر از ۹۰۰ کلیسا دارد که بیشتر از دیگر شهرها است. بهترین هنرهای جهان در ایتالیا قرار دارد و آثار هنری فراوانی از این کشور آمده یا اینکه هنرمند آنها ایتالیایی است. ایتالیایی ها همچنین ظاهری مجلل دارند و به خوش پوش بودن معروف اند. از دلایل اصلی آن می توان به قرار گرفتن پایتخت مد و زیبایی در جهان یعنی میلانِ ایتالیا اشاره کرد.

کلام آخر

تحصیل در ایتالیا مستلزم بررسی نمودن مخارج زندگی در این کشور است. مخارج زندگی با توجه به گزینش مکان زندگی، دانشگاه و شیوه زندگی تغییر می کند. از جمله مخارج پیش روی یک دانشجوی خارجی می توان به مسکن، خدمات (آب، برق، اینترنت و غیره)، غذا، جابجایی و ترابری، درمانی و سایر موارد اشاره کرد.

اسکان در خود دانشگاه و یا اجاره یک آپارتمان در خارج از دانشگاه، می تواند تفاوت هزینه ها را به دنبال داشته باشد. ایتالیا از نظر حفظ فرهنگ، تنوع غذایی و مد و زیبایی در بهترین سطح ممکن قرار دارد و مکانی ایده آل برای مهاجرت و زندگی است. در صورتی که شما نیز مشتاق مهاجرت به این کشور بی همتا و بررسی دقیق مخارج زندگی در این کشور هستید با کارشناسان تابان تماس بگیرید.

رپورتاژ
برچسب‌های خبر
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر