بهترین برند ماکت ماشین

بهترین برند ماکت ماشین کدام است؟ آیا شماهم طرفدار انواع ماکت ماشین هستید و به دنبال بهترین برند و مارک از آن هستید؟

بهترین برند ماکت ماشین

بهترین برند ماکت ماشین کدام است؟ آیا شماهم طرفدار انواع ماکت ماشین هستید و به دنبال بهترین برند و مارک از آن هستید؟

طبق بررسی های کارشناسان و خریداران و طرفداران این حوزه بهترین برند ماکت ماشین جادا ، مایستو ، ویلی و کینزمارت می باشد.

معرفی ماکت ماشین

قبل از اینکه با بهترین برند های ماکت ماشین آشنا شوید بهتر است در ابتدا با خود کلمه ی ماکت آشنا شوید و بگویید که اصلا ماکت چیست؟ ماکت در حالت کلی به چیزی گفته می شود که قابلیت بازی کردن نداشته و جنبه ی دکوری و دیزیان داشته باشد یعنی وقتی میگوییم ماکت ماشین در واقع منظورمان ماشینی با جنس های متفاوت است که قابل دکوری و تزیینی داشته و نمیتوان از آن به عنوان یک اسباب بازی استفاده کرد.معمولا بهترین ماکت های ماشین از ماکت ماشین فلزی هستند و از ماکت ماشین پلاستیکی و موارد دیگر جزو دسته ی اسباب بازی ها محسوب می شوند.

انواع ماکت ماشین

ماکت-بیل-مکانیکی

بازهم قبل از آشنایی با بهترین برند ماکت ماشین بهتر است با این مدل ماشین ها بیشتر آشنا شویم.در حالت کلی ماکت های ماشین را از لحاظ انواع به دسته بندی های کلی زیر تقسیم می کنند.

  1. ماکت ماشین ایرانی

  2. ماکت ماشین خارجی

  3. ماکت ماشین از نظر مقیاس

  4. ماکت ماشین از نظر اندازه

  5. ماکت ماشین از نظر برند

که ما در این بخش به بررسی دقیق تقسیم بندی ماکت های ماشین از نوع برند رفته ایم.حالا برندهای موجود در بازار ایران و خارج این ماکت ها کدام ها هستند؟

برندهای ماکت ماشین

  • ماشین فلزی Y66

  • ماشین فلزی اطلس Atlas

  • ماشین فلزی دایکست رپلیکا Diecast Replica

  • ماشین فلزی کینزفان Kinsfun

  • ماشین فلزی نیوری Newray

  • ماشین فلزی وینتیج Vintage

  • ماشین فلزی اتومکس Automaxx

  • ماشین فلزی جادا Jada

  • ماشین فلزی سانستار Sunstar

  • ماشین فلزی کینسمارت Kinsmart

  • ماشین فلزی مایستو Maisto

  • ماشین فلزی ویلیWelly

  • ماشین فلزی هات ویلز Hot Wheels

حالا با توجه به این برندهای متنوع کدام یک بهترین است؟

همانطور که در ابتدای این بخش هم اشاره شد طبق بررسی کارشناسان این حوزه و هم چنین خریداران و دکوراسیون داران بهترین برند ماکت ماشین ، جادا ، مایستو ، ویلی و کینزمات یا کینسمارت می باشد.

ویژگی های ماکت ماشین

حالا با بهترین برند ماکت ماشین آشنا شدیم اما این برندها چرا محبوب شده اند و اصلا ویژگی هایی که دارند در چیست؟

1-اولا که این ها برندهای به شدت قدیمی هستند و سال های زیادی است که به تولید و طراحی این ماکت ها پرداخته اند و طبیعتا هرچه قدیمی تر محبوب تر.

2-دومین دلیل محبوبیت آنها طراحی جدید ترین ماشین ها هستند به این منظور که هر ماشینی که به بازار می آید آنها ماکت آنها را طراحی میکنند.

3-سومین دلیل ، به کار رفتن جزییات در آنهاست یعنی در واقع ماکت ماشین لامبورگینی نمونه ی کوچیک شده ی واقعی آن است و سعی میکنند تمامی جزییات نمونه ی واقعی را در آن رعایت کنند.

4-قیمت و کیفیت هم که در تمامی محصولات مهم بوده و در مورد ماکت ماشین هم صدق میکند.

انواع ماکت های ماشین

ماکت-ماشین-سنگین

وقتی صحبت از ماکت ماشین می شود شاید در اولین نگاه منظورمان اتومبیل های شخصی باشد اما ماکت ماشین شامل ماشین های سنگین هم می شود که طرفداران به شدت بالایی دارد مثلا ماکت تریلی ولوو آنچنان جذاب و زیبا هستند که قطعا عاشق آن می شوید.اما در حالت کلی ماکت های ماشین به دسته های زیر تقسیم می شوند:

1-ماکت های ماشین آلات کشاورزی : ماکت های ماشین کشاورزی شامل انواع ماکت های تراکتور ، تریلی حمل الوار و غیره هستند.

2-ماکت های اتوبوس و مینی بوس : ماکت هایی هستند که شامل انواع مینی بوس و اتوبوس های بزرگ و کوچک دو طبقه و تک طبقه و قدیمی و جدید می باشند.

3-ماکت های ماشین آلات خدمات شهری و راهسازی که شامل بابکت ، تراکتور یدک کش ، بیل مکانیکی ، جرثقیل ، حمل زباله ، پمپ بتن ، غلتک ، دامپر ، تاور و غیره می باشند.

4-ماکت های تریلی و کامیون هم که شامل تریلی های حمل بیل مکانیکی ، تریلی حمل خودرو ، تریلی حمل الوار ، میکسر ، تریلی حمل بلوک ، ماسه و غیره می باشد.

نتیجه گیری

ما در این بخش در ابتدا گفتیم که ماکت چیست و سپس اشاره کردیم بهترین برند ماکت ماشین در حال حاضر از دید خریداران و فروشندگان به ترتیب جادا ، مایستو ، ویلی و کینزمارت می باشد و نهایتا تمامی انواع و ویژگی های یک ماکت خوب را معرفی کردیم.

رپورتاژ
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها