در گفت و گو با رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی مطرح شد؛

مرگ تدریجی صنف لوازم خانگی / فریب مردم با وعده شیرین خرید قسطی

اکبر پازوکی گفت: موضوع این است که بانک‌ها حق بنگاه داری ندارند. در شرایط کنونی بازار به خصوص که شب عید است، بانک‌ها وامی در اختیار مردم و تولید‌کننده قرار نمی‌دهند و سرمایه خود را به بخش توزیع اختصاص داده‌اند.

مرگ تدریجی صنف لوازم خانگی / فریب مردم با وعده شیرین خرید قسطی

معمولا روزهای پایانی سال و هرچه به شب عید نزدیک تر می شویم جنب و جوش مردم برای خرید در بازارهای مختلف بیشتر می شود. بازارهای شب عید همیشه رنگ و بوی دیگری برای بازاریان دارد. آن ها در این فرصت تلاش می کنند تا اگر در طول سال فروش نداشته اند  آن را جبران کنند اما در بازار لوازم خانگی دیگر خبری از جنب و جوش شب عید مردم لوازم خانگی در سه ره امین حضور و خیابان شریعتی نیست و حالا شور و هیجان در این بازار جای خود را به رکود و کسادی داده است. فعالان صنف لوازم خانگی مدتی است که از بازار نابسامان لوازم خانگی گله دارند و می گویند دیگر هیچ چیز سر جای خودش نیست و بازار لوازم خانگی در انحصار دو غول سرای ایرانی و شهر لوازم خانگی قرار گرفته است. اینطور به نظر می‌رسد که این دو مرکز بزرگ فروش لوازم خانگی از شرایط کنونی اقتصاد مردم استفاده کرده و با وعده هایی همچون خرید قسطی و بدون ضامن لوازم خانگی، قصد درو کردن این بازار را دارند. فروش قسطی دو مجموعه بزرگ لوازم خانگی و تبلیغات گسترده آنها در رسانه‌های عمومی، ریشه در دریافت آسان تسهیلات کلان از بانک‌ها دارد.

در همین راستا به سراغ اکبر پازوکی رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی رفتیم. وی در خصوص وضعیت بازار کنونی لوازم خانگی گفت: بازار لوازم خانگی در رکود مطلق به سر می‌برد، زیرا مردم به علت کاهش توان خرید، مایل به خرید قسطی هستند که مجموعه هایی مانند سرای ایرانی و شهر لوازم خانگی هم از چنین موقعیتی استفاده می‌کنند.

اکبر-پازوکی

پازوکی در رابطه با دخالت بانک‌ها در بازار لوازم خانگی بیان کرد: موضوع این است که بانک‌ها حق بنگاه داری ندارند. در شرایط کنونی بازار به خصوص که شب عید است، بانک‌ها وامی در اختیار مردم و تولید‌کننده قرار نمی‌دهند و سرمایه خود را به بخش توزیع اختصاص داده‌اند. مسئله دیگری که وجود دارد این است که با توجه به عدم تخصیص اعتبار بانک‌ها به مردم، برخی افراد کالای قسطی خریده و سپس اقدام به فروش آن می‌کنند تا از پول آن استفاده دیگری داشته باشند، زیرا بانک‌ها در شرایط دیگر اعتبار نمی‌دهند که البته این روش باید اصلاح شده و اعتبار بانک‌ها پخش شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی در پاسخ به سوال خبرنگار تیتر کوتاه مبنی بر فروش لوازم خانگی در سرای ایرانی بدون ضامن و پیش پرداخت توضیح داد: فروش لوازم خانگی از طریق مجموعه سرای ایرانی به بازنشستگان به این صورت است که فیش حقوقی این افراد درخواست می‌شود و همینطور واریز پیش پرداخت نیز لازم است.

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها