کدام منابع آموزش سئو را بخوانم که وقت هدر نرود؟

برای یادگیری سئو صدها منابع رایگان و پولی وجود دارد که از روش‌های مختلف این مسیر را آموزش داده‌اند؛‌ اما کامل‌ترین منابع آموزش سئو کدام است؟ چگونه بدون اتلاف وقت، یادگیری سئو را شروع کنیم؟ یک دوره جامع سئو چه ویژگی‌هایی دارد؟

کدام منابع آموزش سئو را بخوانم که وقت هدر نرود؟

در حال حاضر بهینه‌سازی موتورهای جستجو برای دیده‌شدن یک برند در فضای آنلاین حیاتی است؛ بنابراین چه سایت‌تان را به‌تازگی راه‌اندازی کرده باشید، چه ترافیک سایت‌تان کاهش پیدا کرده باشد، شما به آموزش سئو نیاز دارید.

برای یادگیری سئو صدها منابع رایگان و پولی وجود دارد که از روش‌های مختلف این مسیر را آموزش داده‌اند؛‌ اما کامل‌ترین منابع آموزش سئو کدام است؟ چگونه بدون اتلاف وقت، یادگیری سئو را شروع کنیم؟ یک دوره جامع سئو چه ویژگی‌هایی دارد؟

برای شناخت مهم‌ترین معیارهای یک دوره کامل سئو و آشنایی با بهترین منابع فارسی و انگلیسی آموزش سئو، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

سئو

 

یک منبع کاربردی آموزش سئو چه ویژگی‌هایی دارد؟

پیش از آنکه به معرفی بهترین منابع آموزش سئو بپردازیم، بهتر است بدانید ویژگی‌های یک منبع کامل چیست؟‌ با دانستن پاسخ این سوال، می‌توانید دوره‌ها و منابع مختلف را با یکدیگر مقایسه کرده و منبعی را انتخاب کنید که تمام نیازهای شما را برطرف کند.

کامل‌بودن سرفصل‌ها

برای صرفه‌جویی در وقت و زمان‌تان، بهتر است تمام مطالب مبتدی تا پیشرفته به‌صورت یک‌جا در آن منبع معرفی شده باشد. در غیر این‌صورت برای یادگیری هر بخش مجبور می‌شوید از منابع مختلف استفاده کنید. استفاده از سایت‌های مختلف برای یادگیری یک موضوع ممکن است شما را سردرگم کند و کار سخت و زمان‌بری باشد.

یکی از بارزترین ویژگی‌های هر دوره سئو، کامل‌بودن سرفصل‌های آموزشی است که باید طیف وسیعی از موضوعات مانند تحقیق کلمه کلیدی، سئوی داخلی و خارجی، لینک‌سازی و… را در بر بگیرد.

جمع‌آوری شده توسط متخصصین

بهتر است دوره‌ای که انتخاب می‌کنید توسط متخصصین حوزه سئو نوشته شده باشد. در این صورت بابت اعتبار مطالب، نگران نخواهید بود. علاوه بر آن،‌ اکثر کارشناسان از تجربه‌های خود را در مطالب ذکر می‌کنند و می‌توانید از آن‌ها بهره ببرید.

محتوای جدید و به‌روز

الگوریتم‌های موتورهای جستجو دائما در حال به‌روزرسانی هستند و تکامل پیدا می‌کنند. شما باید به دنبال منبعی باشید که مطالب قدیمی‌شان را همیشه به‌روز می‌کنند و مخاطبان خود را از طریق بلاگ سایت‌شان، شبکه‌های اجتماعی، خبرنامه و… در جریان تحولات جدید موتورهای جستجو و سئو قرار می‌دهند. به عبارتی باید بتوانید به کمک آن منبع، اطلاعاتتان را آپدیت نگه دارید.

این ویژگی تضمین می‌کند یادگیرندگان بتوانند به جدیدترین و موثرترین استراتژی‌ها مجهز باشند و مهارت‌های سئویی خود را تقویت کنند.

پشتیبانی و پاسخ‌دهی به سوالات

در طول یادگیری سئو ممکن است بارها برایتان سوال پیش بیاید؛ در نتیجه بهتر است مطالعات‌تان را از طریق منبعی پیش ببرید که برای این مسئله سازوکاری دارد. برای مثال بسیاری از منابع یک کارشناس حوزه سئو را به‌عنوان پشتیبان در نظر گرفته‌اند که به سوالات‌تان پاسخ می‌دهد.

مقرون‌به‌صرفه و در دسترسی

دوره‌های قوی سئو همیشه تعادلی میان مقرون‌به‌صرفه بودن و عمق محتوای ارائه شده ایجاد می‌کنند. در دسترس‌بودن مطالب آموزشی باعث می‌شود همه مخاطب‌ها با هر میزان دانش سئو،‌ بتوانند مهارت‌های خود را افزایش دهند.

بهترین منابع فارسی و انگلیسی آموزش سئو

همان‌طور که اشاره کردیم، با شناخت مهم‌ترین ویژگی‌های یک منبع آموزشی کامل و جامع، مقایسه مطالب کار راحت‌تری برای‌تان می‌شود و می‌توانید منبعی مطابق نیازهایتان انتخاب کنید. به طور کلی مطالب زیادی برای یادگیری سئو به‌صورت خودآموز وجود دارد، در ادامه ما ۳تا از بهترین منابع آموزشی را به شما معرفی کرده‌ایم.

سایت SEMrush

بلاگ SEMrush به دلیل انتشار اطلاعات ارزشمند و آخرین اخبار روز،‌ به یکی از بهترین منابع برای یادگیری سئو تبدیل شده است. در بلاگ این سایت به‌صورت روزانه می‌توانید نکات و راهنمایی‌هایی که افراد متخصص می‌نویسند را مطالعه کنید و خودتان را به‌روز نگه دارید.

علاوه بر این، یک‌سری دوره آموزش سئو نیز در سایت SEMrush وجود دارد که در هر سطحی از مبتدی تا پیشرفته می‌توانید شروع به دیدن آن‌ها کنید. البته در نظر داشته باشید که مطالعه این دوره‌ها، نیازمند تسلط به زبان انگلیسی است.

سایت Hubspot

احتمالا شما هم اسم سایت Hubspot را شنیده باشید. این سایت یک راهنمای آموزش سئو کامل را برای مخاطبان خود فراهم کرده است که طبق آن می‌توانید صفر تا صد سئو را یاد بگیرید. دوره آموزش سئوی هاب‌اسپات گزینه خوبی است برای افرادی که به دنبال افزایش مهارت‌های سئویی خود می‌گردند یا علاقه‌مند به آشنایی با این حوزه هستند.

با آموزش‌های Hubspot، می‌توانید ترکیبی از اصول اولیه سئو، سئوی فنی، استراتژی‌های لینک‌سازی و راه‌های بهینه‌سازی سایت‌تان را بیاموزید.

نقشه راه یادگیری سئو سایت تریبون

اگر مطالعه منابع انگلیسی برای‌تان راحت نیست، نقشه راه آموزش سئو SEO مبتدی تا پیشرفته سایت تریبون یکی از بهترین منابع فارسی رایگان است که می‌توانید از آن بهره‌مند شوید. این نقشه راه یادگیری،‌ به‌گونه‌ای طراحی شده است که اطلاعات‌تان درباره سئو به هر میزانی که باشد، می‌توانید از آن استفاده کنید.

تمام مفاهیم پایه سئو مانند آشنایی با اصطلاحات، نحوه جستجو کلمه کلیدی تا مفاهیم پیچیده‌تر مربوط به سئوی فنی، لینک‌سازی‌ها و… در این نقشه راه قرار داده شده تا بتوانید درک عمیقی از سئو پیدا کنید و اطلاعات‌تان را روی سایت خود پیاده‌سازی کنید.

یکی دیگر از مزایای یادگیری سئو در سایت تریبون این است که می‌توانید سوال‌هایتان را در بخش نظرات بپرسید تا کارشناسان این حوزه به شما پاسخ بدهند، همچنین با عضویت در خبرنامه تریبون می‌توانید از جدیدترین اخبار حوزه سئو باخبر شوید.

اگر می‌خواهید علاوه بر اطلاعات کامل، همیشه در حوزه سئو به‌روز باشید، شروع نقشه راه آموزش سئو در سایت تریبون، گزینه خوبی برای شماست.

سخن پایانی

ما در این مطلب تلاش کردیم مهم‌ترین ویژگی‌های یک منبع کامل را به شما توضیح دهیم و بهترین منابع آموزش سئو را معرفی کنیم؛ اما همان‌طور که گفتیم روش‌های بسیاری برای یادگیری سئو وجود دارد. امیدواریم با استفاده از این منابع بتوانید اطلاعات کاملی در حوزه سئو پیدا کرده و سایت‌تان را برای موتورهای جستجو بهینه‌سازی کنید.

رپورتاژ
برچسب‌های خبر
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها