آیا شما هم شانس کار کردن در استرالیا را دارید؟

کشور استرالیا به‌دلیل شرایط کاری مناسب، مقصد مهاجرتی ایده‌آلی برای افراد جویای کار است. افرادی که قصد دارند از طریق ویزای کاری مهاجرت کنند، می‌توانند با اطمینان به شرایط کار در استرالیا، این کشور را برای اقامت دائم یا موقت خود انتخاب کنند.

آیا شما هم شانس کار کردن در استرالیا را دارید؟

با‌توجه‌به اینکه بازار کار استرالیا شرایط پایدار و مناسبی دارد و ارزش دلار آن در سال‌های اخیر افزایش داشته است، نرخ بیکاری در این کشور بسیار کم است. دلایل متعددی سبب پایداری شرایط کار در استرالیا شده است. آن‌چه در‌این‌بین اهمیت دارد، ویزای استرالیا برای متقاضیان ایرانی و شانس کار کردن آن‌ها در این کشور است. از‌آن‌جاکه دولت استرالیا از طریق ویزاهای کاری مختلف، امکان کار کردن ایرانی‌ها در این کشور را فراهم ساخته است، باید برای شانس‌آزمایی خود با انواع ویزاهای کاری این کشور آشنا شوید. با ما همراه باشید تا راجع‌به کار کردن در استرالیا و ویزای کاری آن اطلاعات مفیدی ارائه دهیم.

ویزای استرالیا

استرالیا جزو کشورهای مهاجرپذیر است؛ به‌همین‌خاطر، آمار درخواست اخذ ویزای این کشور بالا بوده و متقاضیانی که قصد زندگی در مقصد جدیدی را دارند، این کشور را برای اقامت موقت یا دائم انتخاب می‌کنند. قوانین سفت و سختی که دولت استرالیا برای حقوق بشر در نظر گرفته است، سبب شده که کارفرمایان نیز استانداردهای لازم در استخدام نیروهای کار را لحاظ کنند. در این کشور قوانین خاصی در هر حوزه کاری تعریف شده و به‌دنبال آن کارمندان و کارکنان می‌توانند در یک محیط ایمن مشغول به‌کار شوند. ثبات اقتصادی و شرایط پایدار کار در استرالیا در سال‌های اخیر سبب شده که متقاضیان بسیاری از طریق اخذ ویزای کاری استرالیا به این کشور مهاجرت کنند. بیشتر افرادی که در حوزه‌های خاص مهارت دارند، می‌توانند براساس سیستم مبتنی‌بر امتیاز ارزیابی شوند و به موقعیت‌های شغلی مناسبی برسند. اگر شما نیز جویای کار در استرالیا هستید، لازم است که با انواع ویزای کاری آن آشنا شوید.

شرایط لازم برای اخذ ویزای کاری استرالیا

پتانسیل رشد اقتصادی بالا در کشور استرالیا فرصت‌های ایده‌آلی را برای افراد ماهر در حوزه‌های مختلف فراهم ساخته است. کارگران ماهر می‌توانند از طریق برنامه کار در استرالیا اقامت دائم این کشور را دریافت کنند. متقاضیان برای اخذ این نوع ویزا باید مدرک تحصیلی، مهارت زبان و تجربه کاری داشته باشند. این برنامه مهاجرتی به‌عنوان برنامه اقامت براساس مهارت برای تمام کارگران ماهر قابل استفاده است. درصورتی‌که شما بتوانید به‌عنوان متقاضی مهاجرت، حداقل ۶۰ امتیاز از جدول امتیازات اسکیل ورکر استرالیا را کسب کنید، می‌توانید ویزای کاری این کشور را اخذ کنید. برای شرکت در برنامه اقامت براساس مهارت باید از شرایط تعریف‌شده در این سیستم برخوردار باشید.

برای اینکه بدانید شانس کار کردن در استرالیا را دارید یا خیر، می‌توانید در آزمون رایگان امتیاز استرالیا شرکت کرده و اقامت عمومی این کشور را به‌صورت آنلاین امتحان کنید. سن شما باید زیر ۵۰ سال باشد، سطح زبان انگلیسی‌تان باید به اندازه‌ای باشد که توانایی کافی برای کار در استرالیا داشته باشید. شغل کاندید‌شده شما باید در لیست مشاغل مهارتی استرالیا وجود داشته باشد و مدارک و مهارت شما باید برای شغل کاندیدشده کافی باشد. علاوه‌بر این‌ها شما باید ازلحاظ جسمی و روانی در سلامت باشید و سابقه کیفری نداشته باشید. برای هر یک از موارد ذکرشده براساس شرایط شما امتیازاتی در نظر گرفته می‌شود.

 

انواع ویزای کاری استرالیا

اداره مهاجرت استرالیا برای متقاضیانی که قصد دارند از طریق ویزای کاری به این کشور مهاجرت کنند، چند نوع ویزا صادر می‌کند؛ بنابراین، آشنایی با انواع ویزای کاری این کشور، خالی از لطف نخواهد بود. در بین انواع ویزاهای کاری استرالیا، ویزاهایی که مراحل اخذ آن‌ها،پیچیدگی و دوندگی کمتری دارد و یا اخذ آن‌ها با محدودیت خاصی همراه نیست، متقاضی بیشتری دارند.‌ در ادامه دو نمونه از این ویزای کار در استرالیا را مورد بررسی قرار می‌دهیم:

ویزای ۴۹۴ استرالیا

این نوع ویزای ساب کلاس در برخی از مناطق خاص استرالیا که با عنوان رجینال شناخته می‌شوند، مورد استفاده قرار می‌گیرد. اخذ ویزای ساب کلاس ۴۹۴ برای افرادی که در شغل خود مهارت و سابقه قابل توجهی دارند، مزایای بسیاری به‌همراه دارد. نکته قابل توجه آن است که متقاضیان ایرانی هیچ محدودیتی در اخذ این ویزا ندارند. دولت کانادا سعی دارد با صدور این نوع ویزا، کمبود نیروی کار در مناطق رجینال را جبران کند. متقاضیانی که ویزای ۴۹۴ استرالیا را دریافت کنند، می‌توانند آن را به‌صورت مستقیم تمدید کنند؛ حتی امکان اقامت دائم برای دارندگان این ویزا در استرالیا نیز وجود دارد. برای اقامت دائم استرالیا از طریق این ویزا شرایط خاصی تعریف شده است.

دارندگان ویزای ۴۹۴ استرالیا علاوه‌بر امکان کار در استرالیا، محدودیتی در ورود و خروج به این کشور ندارند؛ همچنین، امکان ادامه تحصیل، استفاده از خدمات بهداشتی و درمانی و بهره‌مندی از سایر مزایا نیز برای این افراد وجود دارد. این نوع ویزا در چند دسته‌بندی مختلف قرار می‌گیرد. از انواع آن می‌توان به ویزای حمایت مالی، ویزای خانواده متقاضی و ویزای قرارداد کاری اشاره کرد. مهم‌ترین شرطی که برای اخذ این ویزا لحاظ شده این است که کارفرمای استرالیایی ثابت کند که نیروی کار بومی موردنیاز خود در این کشور وجود ندارد. کارفرما باید نام شما را به‌عنوان کارگر ثبت کند.

گرفتن ویزا

ویزای ۴۹۱ استرالیا

اگر قصد دارید در مناطق کم جمعیت استرالیا به کار و زندگی بپردازید، ویزای ۴۹۱ انتخاب ایده‌آلی برای شما خواهد بود. هدف از صدور ویزای ۴۹۱ استرالیا افزایش تراکم جمعیت در مناطق کم جمعیت این کشور است. این ویزا بعد از صدور به‌مدت ۶۰ ماه اعتبار دارد و برای دریافت آن باید حداقل ۶۵ امتیاز از جدول امتیازبندی اداره مهاجرت استرالیا را دریافت کنید. اخذ این نوع ویزا شانس شما برای کار در استرالیا و داشتن یک زندگی ایده‌آل را افزایش می‌دهد. با‌توجه‌به اینکه در مناطق کم جمعیت نیروی کار ماهر کمتری وجود دارد، پیدا کردن موقعیت شغلی مناسب کار چندان سختی نیست. به‌علاوه این‌که هزینه‌های زندگی در چنین مناطقی کمتر از شهرهای پرجمعیت است.

پروسه اخذ ویزای ۴۹۱ استرالیا نسبت‌به سایر ویزاهای کاری آسان‌تر است، اما اخذ آن با محدودیت‌های خاصی همراه است. به‌عنوان مثال، دارندگان این ویزا نمی‌توانند در شهرهای اصلی استرالیا که جمعیت زیادی دارند، اقامت کنند. دارندگان ویزای ۴۹۱ می‌توانند برای همسر و فرزندان خود نیز ویزای ورودی بعدی را دریافت کنند. داشتن مدرک زبان انگلیسی، پاسپورت معتبر و نامه اسپانسرشیپ برای اخذ این نوع ویزا ضروری است.

اخذ ویزا

جمع‌بندی

در این مطلب راجع‌به کار در استرالیا و انواع ویزای کاری در این کشور صحبت کردیم. کشور استرالیا از وضعیت اقتصادی پایدار و شرایطی مناسب برای کار برخوردار است. ازآنجا‌که دولت این کشور مدافع حقوق بشر است، به حقوق کارگران و کارمندان اهمیت بسیاری می‌دهد؛ ازاین‌رو، بسیاری از افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند، از طریق اخذ ویزای کاری برای دریافت اقامت این کشور اقدام می‌کنند. انواع ویزای کاری استرالیا در چند دسته‌بندی مشخص تعریف شده که از بین آن‌ها ویزای ۴۹۱ و ۴۹۴ از بیشترین متقاضی برخوردار هستند. اگر شما نیز در حرفه خود مهارت، سابقه و رزومه قوی دارید، می‌توانید شانس خود را برای کار در استرالیا امتحان کنید. شما می‌توانید با بررسی شرایط تعریف‌شده در سیستم برنامه کاری براساس مهارت استرالیا و ارزیابی شرایط خود، میزان موفقیت خود را در این پروسه اقامتی بسنجید. در این مسیر می‌توانید از یک موسسه کاریابی متخصص و معتبر برای دریافت خدمات مشاوره استفاده کنید.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها