چگونه می‌توانیم بلیط کنسلی هواپیما بخریم؟

اگر می‌خواهید درباره مفهوم بلیط کنسلی بیشتر بدانید در ادامه با ما همراه باشید.

چگونه می‌توانیم بلیط کنسلی هواپیما بخریم؟

این روزها خرید بلیط‌های کنسلی در پلتفرم‌های رزرو بلیط هواپیما محبوبیت پیدا کرده‌اند؛ بسیاری از مسافران به دنبال خرید بلیط‌هایی هستند که توسط دیگران کنسل شده‌اند تا آنها را با قیمت‌های تخفیف خورده خریداری کنند. با این حال، مفهوم «بلیط کنسلی» اغلب به اشتباه درک می‌شود. اگر می‌خواهید درباره مفهوم بلیط کنسلی بیشتر بدانید در ادامه با ما همراه باشید. در این مقاله درباره بلیط کنسلی و نحوه خرید آن بیشتر توضیح خواهیم داد.

بلیط-کنسلی

 

بلیط کنسلی همان بلیط چارتر است

برخی ممکن است بر این باور باشند که بلیط‌ کنسلی با قیمت‌های پایین‌تری دوباره فروخته می‌شوند، با این وجود همیشه سیاست‌های قیمت‌گذاری خطوط هوایی به یک شیوه نیست.

این تصور نادرست باعث شده برخی از مسافران خرید بلیط‌های ارزان قیمت را با خرید بلیط کنسلی هواپیما یکی بدانند. در واقعیت، آنچه که بسیاری به عنوان بلیط کنسلی تصور می‌کنند، در واقع یک بلیط چارتر است.

بلیط‌های کنسلی گونه‌ای از بلیط‌های چارتر هستند که چارترکننده‌ها در لحظه آخر برای محدود کردن ضرر، اغلب با قیمت‌های مطلوب‌تر یا حتی نرخ‌های بالاتر بر اساس استراتژی قیمت‌گذاری چارترکننده، می‌فروشند. این ساختار قیمت‌گذاری کمتر تحت تأثیر پویایی عرضه و تقاضا است، بنابراین مسافران نباید همیشه منتظر قیمت‌های پایین‌تر باشند.

تفاوت کنسلی با بلیط لحظه آخری

بلیط کنسلی در اصل یک بلیط لحظه آخر است، اما باید به این نکته توجه کنید که گاهی اوقات فهرست‌های کنسلی از قبل تعیین شده‌اند و در دسترس هستند؛ اما بلیط‌‌های لحظه آخری این گونه نیستند. زمانی که قصد خرید بلیط لحظه آخری یا بلیط کنسلی را داشته باشید، باید چمدان بسته بلیط را بخرید و منتظر تأیید آژانس شوید. چنانچه از سفر خود منصرف شدید، بخش زیادی از بلیتتان سوخت می‌شود.

شرکت چارترکننده قیمت بلیط را تعیین می‌کند

وقتی صحبت از خرید بلیط کنسلی به میان می‌آید، درک این نکته مهم است که این بلیط ها اساساً بلیط‌های چارتری هستند که با نزدیک شدن به تاریخ پرواز توسط شرکت‌های چارترکننده با نرخ‌های تخفیفی فروخته می‌شوند تا خسارات مالی به حداقل برسد. ارزان بودن یا نبودن این بلیط‌ها ربطی به کنسل کردن آنها توسط مسافران پیشین ندارد، بلکه توسط سیاست‌های قیمت‌گذاری شرکت چارترکننده تعیین می‌شود.

خرید بلیط کنسلی برای پروازهای خارجی

اصطلاح «بلیط کنسلی» که معمولاً توسط مسافران استفاده می‌شود در واقع مترادف با بلیط چارتر است؛ بنابراین، افرادی که به دنبال خرید بلیط هواپیما کنسلی خارجی هستند، اساساً به دنبال بلیط چارتر خارجی هستند. با توجه به هزینه‌های بالای سفرهای بین‌المللی، تقاضا برای این دسته بلیط قابل توجه است و در نتیجه ظرفیت سریع تکمیل می‌شود. آمار این بلیط‌ها همواره در سایت‌ها در حال به‌روز‌رسانی است. به این ترتیب گردشگران به‌راحتی ‌می‌توانند مناسب‌ترین گزینه‌های پرواز خارجی را پیدا و رزرو کنند.

خوشبختانه، سفرمارکت یک پلتفرم قابل اعتماد است که مسافران را قادر می‌سازد تا با مشاهده و بررسی بلیط‌های گوناگون، بلیط پرواز خارجی را به مقاصد مورد نظر خود را رزرو کنند. بلیط‌های چارتر در پروازهای بین‌المللی در سفرمارکت به طور مرتب به‌روزرسانی می‌شود. علاوه بر این، بلیط‌های لحظه آخری، زیرمجموعه‌ای از بلیط‌های چارتر و قیمت مناسب برای سفرهای خارجی هستند که بلافاصله پس از انتشار در دسترس متقاضیان قرار می‌گیرند.

 

بلیط‌های کنسلی و بلیط‌های چارتر

همان‌طور که قبلاً اشاره کردیم، بلیط‌های چارتر اغلب به دلیل قیمت‌های مقرون‌به‌صرفه‌ای که دارند، برخی را به این باور رسانده‌اند که توسط مسافران قبلی کنسل شده‌اند؛ همین تصور اشتباه باعث شده که بلیط‌های چارتر را بلیط‌های کنسلی بنامند.

در موارد کنسلی بلیط هواپیما، دو سناریو کلی وجود دارد. برای بلیط‌های سیستمی، بر اساس زمان باقیمانده تا آغاز پرواز جریمه کسر می‌شود و موجودی آن به متقاضی بازپرداخت می‌شود. سپس بلیط استرداد شده با قیمت اصلی در اختیار سایر مشتریان قرار می‌گیرد. با این حال، در مورد بلیط های چارتر که معمولاً غیرقابل‌استرداد هستند، لغو مجاز نیست. در نتیجه، بلیط های چارتر واجد شرایط فروش مجدد پس از کنسلی نیستند.

برخلاف تصور رایج، بلیط‌های کنسل شده تخفیف ندارند، اما یا غیر قابل استرداد هستند یا به قیمت اصلی فروخته می‌شود، این موضوع،  تصور فروخته شدن آن‌ها با نرخ‌های پایین را از بین می‌برد.

مسافرانی که به دنبال خرید بلیط‌های کنسلی هستند، اساساً در حال بررسی بلیط‌های چارتر هستند. بلیط‌های چارتر معمولاً به گروهی از بلیط‌ها اطلاق می‌شود که ابتدا به‌صورت عمده توسط آژانس‌های مسافرتی تهیه شده و متعاقباً توسط شرکت چارتر پرواز به مصرف‌کنندگان نهایی فروخته می‌شوند. در مواردی که تمام بلیط‌ها قبل از نزدیک شدن به تاریخ پرواز فروخته نمی‌شوند، شرکت چارترکننده ممکن است برای کاهش ضررهای مالی، بلیط‌های باقی‌مانده را با قیمت‌های کاهش‌یافته بفروشد.

خرید بلیط کنسلی و بلیط ارزان از سفرمارکت

سفرمارکت، یک مرجع پیشرو در فروش بلیط هواپیما در ایران، با همکاری خطوط هوایی داخلی و خارجی، باعث افزایش دسترسی به پروازهای ارزان می‌شود. با خرید بلیط هواپیما از سفرمارکت تضمین می‌‌شود که مسافران می‌توانند با بررسی قیمت‌های رقابتی، بلیط‌های اقتصادی را برای سفرهای خود با اطمینان خاطر تهیه کنند.

 

بلیط-لحظه-آخری

چرا بلیط لحظه آخری بخریم؟

اگر به دنبال بلیط ارزان هستید، بجای اینکه به دنبال بلیط کنسلی باشید، بلیط‌های لحظه آخری را پیدا کنید.

در ادامه دلایل خرید بلیط ارزان را بررسی خواهیم کرد:

1. قیمت گذاری مناسب و ارزان

 یکی از مهم‌ترین دلایل برای خرید بلیط‌های لحظه آخری، قیمت‌های جذاب و مقرون‌به‌صرفه است. به‌جای انتخاب بلیط‌های گران‌قیمت که ممکن است مسافران را از پرواز منصرف کند، تهیه این بلیط‌های ارزان با تخفیف به افراد این امکان را می‌دهد تا بدون صرف هزینه زیاد، به صورت هوایی به مقصد مورد نظر خود برسند.

مسافرانی که بلیط ارزان می‌خرند، هزینه‌های خود را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهند. این سود مالی منوط به داشتن اطلاعات کافی در مورد بلیط‌های لحظه آخری است.

 

2. زمان سفر

یکی دیگر از عوامل مهم برای خرید بلیط لحظه آخری، زمان سفر است. در زمان‌هایی که برنامه‌های سفر فوری یا پیش‌بینی‌نشده به وجود می‌آیند، افراد می‌توانند به سرعت بلیط‌ها را رزرو و خریداری کنند.

توجه به این نکته مهم است که در حالی که بلیط‌های لحظه آخری مقرون‌به‌صرفه هستند، ممکن است همیشه با برنامه‌های شما  مطابقت نداشته باشند. مسافرانی که قصد خرید بلیط لحظه آخری را دارند باید آماده باشند تا برنامه‌های خود را کمی مطابق بلیط خود تغییر دهند.

بلیط-هواپیما

کلام آخر

هنگام خرید بلیط هواپیما، وقتی به عبارت بلیط کنسلی برخورد می‌کنید، شاید به اشتباه تصور کنید بلیط کنسل شده دیگران را به شما ارزان می‌فروشند؛ اما مفهوم بلیط کنسلی این گونه تعریف نمی‌شود. این بلیط‌ها در واقع همان بلیط‌های چارتر هستند که مطابق قوانین خطوط هوایی ممکن است ارزان یا گران فروخته شوند. در این مقاله درباره بلیط کنسلی توضیحاتی به شما ارائه دادیم. امیدواریم از خواندن این مطلب لذت برده باشید.

رپورتاژ
برچسب‌های خبر
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها