بهترین مارک منبع دوجداره شوفاژ چیست و چطور انتخاب کنیم؟

برای تامین آب گرم مورد نیاز ساختمان های کوچک یکی از راهکارها راه اندازی موتورخانه و استفاده از منبع دوجداره است. این منبع ها دارای بدنه تمام فلزی و بسیار مقاوم بوده و به دلیل دوجداره بودن، شرایط را برای انتقال حرارت از طریق آب گرم به آب سرد فراهم می کنند.

بهترین مارک منبع دوجداره شوفاژ چیست و چطور انتخاب کنیم؟

برای تامین آب گرم مورد نیاز ساختمان های کوچک یکی از راهکارها راه اندازی موتورخانه و استفاده از منبع دوجداره است. این منبع ها دارای بدنه تمام فلزی و بسیار مقاوم بوده و به دلیل دوجداره بودن، شرایط را برای انتقال حرارت از طریق آب گرم به آب سرد فراهم می کنند. منبع های دوجداره شوفاژ موجود در بازار دارای تنوع بالایی از نظر جنس، نحوه عملکرد و ظرفیت و غیره بوده و برندهای مختلفی در زمینه تولید آنها فعالیت دارند. در ادامه راهنمای انتخاب و خرید منبع دوجداره و نکات مهمی که بر عملکرد و کارایی آنها تاثیر گذار است را بررسی و مارک های معتبر در این حوزه را معرفی خواهیم کرد.

منبع-دوجداره-شوفاژ

منبع دوجداره چیست؟

تامین آب گرم در ساختمان ها و محیط های صنعتی به شیوه های مختلفی انجام می شود که یکی از آنها استفاده از تاسیسات حرارت مرکزی و نصب شوفاژ در بخش های مختلف ساختمان است. برای استفاده از این تاسیسات ابتدا موتورخانه در ساختمان راه اندازی شده و سپس منبع عمودی یا افقی برای تامین آب گرم در آن نصب می شود. منبع دوجداره شوفاژ از دو مخزن استوانه ای فلزی تشکیل شده است که بین آنها فضای خالی وجود دارد. آب گرم وارد مخزن بیرونی شده و با جریان همرفتی حرارت و گرما را به آب سرد موجود در مخزن داخلی انتقال می دهد.

آب سرد داخل منبع از این طریق افزایش دما داشته و به داخل ساختمان و لوله های متصل به شوفاژ هدایت میشود. آب گرم استوانه خارجی به مرور حرارت خود را از دست داده و به موتورخانه برگشت زده می شود. بعد از گرم شدن دوباره به منبع انتقال یافته و این جریان به صورت مداوم تکرار می شود.

منبع دوجداره شوفاژ از اجزا و بخش های متعددی تشکیل شده است که از مهم ترین آنها می توان به دو منبع استوانه ای فلزی، شیر آب ورودی و تخلیه و شیر اطمینان اشاره کرد. برای جلوگیری از ترکیدگی منبع در شرایط اضطراری، مانند مخازن تحت فشار در این منبع ها نیز از شیر اطمینان استفاده می شود. در زمان انتخاب و خرید منبع باید به این ویژگی مهم توجه داشت تا امنیت موتورخانه تامین شود.

راهنمای انتخاب منبع دوجداره شوفاژ

با توجه به اهمیت بسیار زیاد منبع دوجداره در عملکرد موتورخانه و تامین گرمای شوفاژها، در انتخاب این تاسیسات باید به نکات متعددی توجه داشت که برخی از آنها عبارتند از:

ظرفیت منبع

یکی از نکات بسیار مهم که تاثیر مستقیم بر راندمان منبع دوجداره دارد، ظرفیت آن است. این مخازن در ابعاد و ظرفیت های مختلفی طراحی و تولید می شوند. بر اساس تعداد نوع کاربری ساختمان، تعداد واحدها و افراد حاضر در آن و میزان آب گرم مورد نیاز باید ظرفیت منبع محاسبه شود. در صورت کم بودن ظرفیت، در بسیاری از ساعات شبانه روز ساختمان با مشکل کمبود آب گرم مواجه می شود. با زیاد بودن بیش از اندازه ظرفیت منبع، بسیاری از حجم آن بلااستفاده بوده و هزینه زیاد و اضافه برای خرید آن پرداخت خواهید کرد.

بهترین کار طراحی و ساخت منبع دوجداره شوفاژ به صورت سفارشی بعد از محاسبه میزان آب گرم مورد نیاز ساختمان است.

جنس منبع دوجداره شوفاژ

از دیگر نکات بسیار مهم که نباید از آن غافل شد، جنس منبع است. در حالت استاندارد این تجهیزات همگی دارای بدنه فلزی هستند، اما فلزی که در آنها به کار می رود باید کیفیت بالایی داشته باشد و با گذشت زمان دچار پوسیدگی، زنگ زدگی و ترک و شکستگی نشود. ورق های استیل استنلس از نمونه های پرکاربرد بسیار باکیفیت به کار رفته در این منابع هستند که در برابر فشار، ضربه و عوامل محیطی دچار آسیب نمی شوند.

ابعاد و ساختار کلی منبع

یکی از نکات بسیار مهمی که در اغلب مواقع نادیده گرفته می شود، ابعاد منبع دوجداره و شکل کلی آن است. این منابع در دو مدل عمودی و افقی طراحی و تولید می شوند. لذا در زمان خرید ابتدا به شرایط محیط نصب منبع و موتورخانه توجه کنید. آیا موتورخانه فضای کافی برای نصب منبع افقی در اندازه بزرگ را دارد؟ آیا ارتفاع سقف موتورخانه برای نصب عمودی این منابع وجود دارد؟

علاوه براین، بررسی کنید که آیا ابعاد منبع با ورودی موتورخانه تناسب دارد یا خیر؟ این موارد اهمیت بالایی دارند و نباید از آنها چشم پوشی کرد.

منبع-شوفاژ

ضخامت بدنه منبع دوجداره

در زمان انتخاب و خرید منبع دوجداره باید به این نکته توجه داشته باشید که امنیت و ایمنی ساختمان نباید با این تاسیسات خدشه دار شود. به همین دلیل باید به طور دقیق بررسی کنید که آیا ضخامت ورق های فلزی به کار رفته در منبع استاندارد است یا خیر؟ متاسفانه برخی از تولیدکنندگان این منابع برای کاهش هزینه ها و ارزان تر شدن قیمت محصول نهایی، ورق های نازک را در بدنه مخزن استفاده می کنند. در نتیجه با گذشت زمان منبع دچار ترک و شکستگی شده و خطرات زیادی را به همراه دارد.

علاوه بر موارد فوق، لازم است به رنگ اپوکسی که در منبع و در محل جوشکاری استفاده شده است دقت کنید. استفاده نکردن از رنگ اپوکسی در محل جوشکاری های داخل و بیرون منبع به مرور باعث زنگ زدگی و خوردگی می شود.

بهترین مارک منبع دوجداره

برندهای متعددی در زمینه طراحی و تولید منبع دوجداره فعالیت دارند که هر یک ویژگی های خاصی دارند. یکی از بهترین مارک های منبع دوجداره ایرانی، گروه صنعتی هفت است. این مجموعه با نام تجاری تصفیه پارسیان بیش از 50 سال در زمینه طراحی و تولید تاسیسات حرارت مرکزی، مخازن تحت فشار و تجهیزات تصفیه آب و فاضلاب فعالیت دارد. چند ویژگی مهم این برند عبارتند از:

  • تولید مبدل حرارتی صفحه ای و منبع دوجداره بر اساس استانداردهای روز دنیا
  • طراحی و تولید سفارشی منبع دوجداره بعد از محاسبه دقیق ظرفیت
  • ارائه گارانتی و خدمات پس از فروش برای تمام محصولات
  • نصب و راه اندازی منبع و آموزش نحوه استفاده، تعمیر و نگهداری
  • استفاده از بهترین متریال فلزی با کیفیت تضمین شده برای تمام بخش های منبع

جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان قبل از خرید منبع دوجداره شوفاژ و موتورخانه می توانید نام گروه صنعتی هفت را در اینترنت جستجو و یا با شماره ۰۲۱۵۶۵۴۱۴۵۹ – ۰۲۱۵۶۵۴۱۴۵۷ تماس بگیرید.

رپورتاژ
برچسب‌های خبر
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها