رشته مدیریت بازرگانی برای مهاجرت: بررسی کشورهای مناسب

اگر قصد شناخت بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی همره با سایر موارد ذکر شده را دارید، این مقاله را مطالعه کنید.

رشته مدیریت بازرگانی برای مهاجرت: بررسی کشورهای مناسب

‌آمریکا، آلمان، انگلستان، کانادا و استرالیا از‌جمله کشور‌هایی هستند که با ارائه برنامه‌های تحصیلی متنوع، بهترین مقاصد رشته مدیریت بازرگانی برای مهاجرت محسوب می‌شوند. از دیدگاه دانشجویان بین‌المللی، این کشور‌ها به دلیل وجود دانشگاه‌های برتر جهان، فرصت‌های شغلی پس از فارغ‌التحصیلی، سیاست‌های مهاجرتی باز و هزینه‌های تحصیل و زندگی مناسب، جذابیت ویژه‌ای دارند. اگر قصد شناخت بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی همره با سایر موارد ذکر شده را دارید، این مقاله را مطالعه کنید.

آمریکا؛ پرطرفدار‌ترین کشور برای مهاجرت با رشته مدیریت بازرگانی

با ریشه‌دار شدن رشته مدیریت بازرگانی در آمریکا، دانشگاه‌های آمریکایی به‌ یکی از مقصد‌های اصلی برای دانشجویان علاقه‌مند به ارتقای سطح دانش و مهارت‌های‌ مدیریتی تبدیل شده است. دانشکده بازرگانی فارغ‌التحصیل استنفورد، مدرسه بازرگانی هاروارد، پن (وارتون)، MIT (Sloan) و مدرسه بازرگانی کلمبیا از‌جمله دانشگاه‌های برتر آمریکا برای تحصیل و مهاجرت با رشته مدیریت بازرگانی محسوب می‌شوند؛ این دانشگاه ها در رنکینگ بهترین دانشگاه های جهان همواره جایگاه بالایی دارند. 

هزینه‌ تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی دانشگاه‌های آمریکا بین ۶۰۰۰۰ تا ۸۰۰۰۰ دلار در سال (۲۰۲۴) متغیر است. همچنین، هزینه‌های ماهانه زندگی دانشجویی در آمریکا حدودا بین ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ دلار است. برای مهاجرت رشته مدیریت بازرگانی به آمریکا، داوطلبان باید در آزمون‌هایی مانند GMAT یا GRE قبول شده و مدرک زبان انگلیسی مانند TOEFL یا IELTS را ارائه دهند. همچنین، دانشجویان بین‌المللی برای شروع فرآیند تحصیل در آمریکا، نیاز به گرفتن ویزای F ١ دارند که برای ورود به ایالات متحده به‌عنوان دانشجوی تمام‌وقت و لازم است. 

آلمان؛ بهترین کشور برای کار با مدرک مدیریت بازرگانی

مهاجرت تحصیلی و کاری به کشور‌های خارجی از طریق رشته مدیریت بازرگانی، به‌ویژه به آلمان، یکی از گزینه‌های جذاب برای دانشجویان و دانش‌آموختگان رشته مدیریت بازرگانی است. دانشگاه‌های کشور آلمان برنامه‌های MBA را به زبان انگلیسی و بدون نیاز به پرداخت شهریه ارائه می‌دهند که همین موضوع، این کشور را به مکانی جذاب برای دانشجویان ایرانی و سایر نقاط جهان فراهم می‌کند. وجود دانشگاه‌های برتری مانند مدرسه بازرگانی مان‌هایم، دانشکده مالی و مدیریت فرانکفورت، WHU، ESMT برلین و دانشکده مدیریت HHL لایپزیگ، ‌از‌جمله دلایل جذابیت آلمان برای مهاجرت رشته مدیریت بازرگانی به این کشور است. 

دانشگاه‌های آلمان با طراحی برنامه‌های متنوع در حوزه‌هایی از‌جمله کارآفرینی، منابع انسانی، مدیریت و بازاریابی بین‌المللی، فرصت‌های شغلی فراوانی را برای کار پس از تحصیل در این کشور ارائه می‌دهند. اگر قصد کار در کشور آلمان در رشته مدیریت بازرگانی را دارید، حتما درباره ‌ لیست مشاغل مورد نیاز آلمان پرس‌و‌جو و مطالعه کنید تا بهترین تصمیم را برای مهاجرت کاری به آلمان اخذ کنید.

 در مورد هزینه‌ها، دانشگاه‌های دولتی آلمان از دانشجویان داخلی و خارجی شهریه نمی‌گیرند و دانشجویان تنها ملزم به پرداخت هزینه‌های اداری و هزینه‌های زندگی خود هستند. برای اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگا‌های آلمان باید در آزمون‌های الزامی مانند GMAT، GRE قبول شده و مدرک زبان انگلیسی IELTS یا TOEFL ارائه کنید.

جلسه-مدیریت

انگلستان؛ یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت با رشته مدیریت بازرگانی

انگلیس با وجود شهرت جهانی دانشگاه‌های برتر و وضعیت اقتصادی این کشور، جایگاه ویژه‌ای در زمینه مدیریت بازرگانی دارد. لندن به‌عنوان یکی از مراکز بانکی و مالی برجسته جهان محسوب می‌شود و دانشجویان MBA در این شهر فرصت‌های بی‌شماری را برای رشد حرفه‌ای و ارتباطات حرفه‌ای پیدا می‌کنند. بیش از ١٢٠ دانشگاه در انگلستان برنامه‌های MBA ارائه می‌دهند که بسیاری از آن‌ها در رتبه‌بندی جهانی QS برای سال ٢٠٢۴ قرار دارند. دانشگاه‌هایی مانند مدرسه تجارت لندن، کمبریج، شیکاگو، آکسفورد و مدرسه بازرگانی کالج امپریال از‌جمله برترین موسسات آموزشی انگلستان برای تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی هستند.

هزینه‌های تحصیل در انگلستان در رشته MBA متغیر است. شهریه سالانه تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی از ۳۰۰۰۰ پوند تا ۱۰۰۰۰۰ پوند و هزینه ماهانه زندگی از ٢٩٠ پوند تا ٤٦٠ پوند (سال ۲۰۲۴) متغیر است. مدیریت عمومی، تجارت بین‌الملل، مدیریت کسب‌و‌کار، دارایی، مدیریت مالی و کارآفرینی از‌جمله بهترین گرایش‌های MBA در انگلستان هستند. برای پذیرش در دانشگاه‌های انگلستان، قبولی آزمون‌هایی مانند GMAT یا GRE و اخذ مدرک زبان مانند IELTS یا TOEFL ضروری است. سیاست مهاجرتی انگلستان برای دانشجویان بین‌المللی، اخذ ویزای دانشجویی را برای مهاجرت مدیریت بازرگانی به انگلستان الزامی می‌داند. دانشجویان در حین تحصیل مجاز به کار پاره‌وقت را با رعایت قوانین کار کشور انگلستان خواهند داشت.

کانادا؛ بهترین کشور برای کار پس از تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی

کانادا به‌عنوان یکی از مقاصد برجسته برای مهاجرت با رشته مدیریت بازرگانی شناخته می‌شود. تنوع فرهنگی، کیفیت بالای موسسات آموزشی، فرصت‌های شغلی پس از فارغ‌التحصیلی و محیط امن، از جمله مزایای تحصیل در کانادا هستند. بیش از ٤٠ دانشگاه در کانادا برنامه‌های MBA ارائه می‌دهند و بسیاری از آنها در رده‌بندی جهانی معتبر جایگاه بالایی دارند. هزینه تحصیل مدیریت بازرگانی در کانادا سالانه از ۴۰۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰۰ دلار (۲۰۲۴)‌ و هزینه ماهانه زندگی دانشجویی از ۱۳۵۰ تا ۲۵۰۰ دلار متغیر است. 

برای پذیرش در دانشگاه‌های کانادا و استفاده از رشته مدیریت بازرگانی برای مهاجرت به این کشور، قبولی آزمون‌هایی مانند GMAT یا GRE و ارائه مدرک زبان IELTS یا TOEFL ضروری است. دانشجویان بین‌المللی باید آزمایش پزشکی را نیز پشت سر بگذارند و نتایج آن را همراه با درخواست ویزای دانشجویی به سفارت کانادا ارائه دهند. مجوز تحصیل از اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) به دانشجویان اجازه می‌دهد تا حداکثر ٢٠ ساعت در هفته به‌صورت پاره‌وقت حین تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی در کانادا کار کنند.

استرالیا؛ یکی از ارزان‌ترین کشورهای انگلیسی زبان برای مهاجرت تحصیلی در رشته مدیریت بازرگانی

بسیاری از دانشگاه‌های ‌استرالیا  به‌دلیل گنجاندن یادگیری  و فراهم آوردن فرصت‌های کارآموزی و تجربه‌های کاری در برنامه‌های تحصیلی خود، جایگاه بالایی در جهان دارند. حدود ٩٠ دانشگاه در استرالیا دوره‌های MBA را در رشته‌های مختلف ارائه می‌دهند. هزینه تحصیل در استرالیا در رشته مدیریت بازرگانی سالانه بین ۴۸۰۰۰ تا ۸۸۰۰۰ دلار و هزینه ماهانه زندگی دانشجویی از ۱۵۰۰ تا ۲۶۰۰ دلار متغیر است. برای پذیرش در دانشگاه‌های استرالیا، قبولی در آزمون‌هایی مانند GMAT یا GRE و داشتن مدرک زبان IELTS یا TOEFL ضروری است. 

دانشجویان بین‌المللی قبل از اقدام از طریق رشته مدیریت بازرگانی برای مهاجرت به کانادا، باید ویزای دانشجویی اخذ کنند و مبلغ شهریه را پرداخت کنند. دانشجویان در کشور کانادا مجاز به‌کار پاره‌وقت تا ۴۰ ساعت در هفته هستند.

تحصیل در کشورهای اروپایی؛ بهترین روش برای مهاجرت رشته مدیریت بازرگانی

استفاده از رشته مدیریت بازرگانی برای مهاجرت، یکی از تصمیم‌های مهم زندگی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان این رشته تحصیلی است. آمریکا، آلمان، انگلستان، کانادا و استرالیا با وجود دانشگاه‌های برتر و فرصت‌های شغلی پس از تحصیل بالا و هزینه‌های مناسب تحصیل، بهترین کشورها برای مهاجرت رشته مدیریت بازرگانی محسوب می‌شوند. اگر قصد مهاجرت با رشته مدیریت بازرگانی را دارید، پیشنهاد می‌کنیم برای راهنمایی بیشتر در مورد مهاجرت قانونی، مشاوره با مجموعه‌های مهاجرتی معتبر مانند هرمس اپلای را فراموش نکنید تا تجربه مهاجرت بهتری داشته باشید.

رپورتاژ
برچسب‌های خبر
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها