«شرکت بلواسکای»

یکی از روش‌هایی که برای تحصیل در مراکز علمی بین‌المللی وجود دارد، تحصیل در مدارس شبانه روزی در کانادا است. کشور کانادا یکی از بهترین کشورها برای تحصیل است. این کشور علاوه ‌بر دارا بودن بهترین کالج‌ها و دانشگاه‌های دنیا، از بهترین مدارس نیز برخوردار است. از این ‌نظر کشور کانادا توانسته محبوبیت فوق‌العاده‌ای را کسب کند.

«شرکت بلواسکای»

معرفی ۵ مدارس شبانه روزی در کانادا + معیارهای اصلی انتخاب

یکی از روش‌هایی که برای تحصیل در مراکز علمی بین‌المللی وجود دارد، تحصیل در مدارس شبانه روزی در کانادا است. کشور کانادا یکی از بهترین کشورها برای تحصیل است. این کشور علاوه ‌بر دارا بودن بهترین کالج‌ها و دانشگاه‌های دنیا، از بهترین مدارس نیز برخوردار است. از این ‌نظر کشور کانادا توانسته محبوبیت فوق‌العاده‌ای را کسب کند.

براساس آمار منتشرشده  در سال ۲۰۱۹، حدود ۵۷۲هزار دانش‌آموز بین‌المللی برای تحصیل به این کشور مهاجرت کرده اند. اگر قصد دارید به‌طور کامل با مدارس شبانه روزی برتر کانادا آشنا شده و بهترین آن‌ها را انتخاب کنید، می‌توانید تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید. در ادامه معیارهای انتخاب این مدارس را نیز با هم بررسی خواهیم کرد.

معیارهای انتخاب مدرسه شبانه روزی

اولین کاری که باید برای انتخاب بهترین مدارس شبانه روزی در کانادا انجام دهید، بررسی معیارهایی برای انتخاب این مدارس است. باید گفت که تعداد زیادی از این مدارس در کانادا وجود دارد؛ اما در صورت بررسی معیارهای زیر قابلیت انتخاب بهترین مدارس کانادا را خواهید داشت:

  • موقعیت مکانی مدرسه (ناحیه و شهر)
  • میزان شهریه برای هر ترم تحصیلی
  • امکانات مدارس کانادا ازنظر بهداشتی، تکنولوژی تحصیل و امنیت
  • انواع برنامه‌های درسی ارائه‌شده برای رشته‌های تحصیلی گوناگون
  • بهره‌گیری از تنوع بالای معلمان برتر
  • نظر دانش‌آموزان و والدین نسبت به کیفیت مدرسه

انواع مدرسه‌های شبانه روزی

برای این‌‌که بهتر درک کنید مدارس کانادا چگونه است، بهترین کار بررسی انواع مدارس شبانه روزی در کانادا خواهد بود. با انجام این کار توانایی این را دارید که از میان انواع این مدارس، یکی را برای تحصیل انتخاب کنید. این مدارس شامل موارد زیر هستند:

  • مدارس ورزشی جهت تقویت مهارت‌های ورزشی به‌صورت حرفه‌ای
  • مدارس هنری برای مهارت‌هایی مانند موسیقی، خوانندگی و بازیگری
  • مدارس علوم‌ انسانی برای مهارت‌هایی از قبیل حقوق و وکالت
  • مدارس نظامی
  • مدارس مذهبی برای ادیان خاص
  • مدارس پیش‌دانشگاهی
  • مدرسه‌های خصوصی دخترانه و پسرانه (جداگانه)

۵ مدرسه برتر شبانه روزی در کانادا

مدارس-شبانه-ریزی

مدارس شبانه روزی در کانادا شامل تعداد زیادی از موسسه‌های آموزشی هستند. به‌طوری‌که حتی تعداد زیادی مدارس ایرانی در تورنتو نیز وجود دارد. بهترین مدرسه‌های شبانه روزی که قابلیت تحصیل به‌صورت حرفه‌ای در آن‌ها وجود دارند شامل موارد زیر هستند.

شما باید به‌عنوان دانش‌آموز تمامی معیارهای اصلی این مدارس شامل شهریه، برنامه‌های تحصیلی و امکانات ویژه را بررسی کنید تا نسبت به نیاز خود یکی را انتخاب کرده باشید. 5 مدرسه زیر از موارد برتر هستند؛ شما می‌توانید تعداد بیش‌‌تری از این مدارس را پیدا کرده و بررسی کنید.

کالج پیکرینگ - Pickering College

یکی از بهترین مدارس شبانه روزی در کانادا، کالج پیکرینگ است. همان‌طور که از نامش مشخص است، این مرکز آموزشی یک کالج بوده و از سال 1842 فعالیت خود را آغاز کرده است. سابقه طولانی این کالج باعث شده تا بتوانیم آن را یکی از بهترین انتخاب‌ها برای تحصیل در کانادا قرار دهیم.

این مدرسه شبانه روزی مستقل کلاس‌های پایه 7 تا 12 را پوشش داده و به‌صورت روزانه نیز مهدکودک را هم در کنار این کلاس‌ها ارائه می‌دهد. این کالج که فاصله 40 دقیقه‌ای با شمال تورنتو دارد در نیومارکت انتاریو قرار داشته و به‌صورت مختلط برای پسران و دختران است. در این کالج برنامه‌های آموزشی مختلفی مانند برنامه‌های دانشگاهی، هنر و دوومیدانی ارائه می‌شود.

آکادمی رابرت لند - Robert Land Academy

اگر به‌دنبال مدرسه‌ای خاص در میان بهترین مدارس شبانه روزی در کانادا هستید، به شما آکادمی رابرت لند را پیشنهاد می‌کنیم. Robert Land Academy یکی از بهترین آکادمی‌های تحصیلی و علمی در کانادا است که به‌صورت شبانه روزی فعالیت می‌کند.

از کلاس‌های پایه ۵ تا ۱۲ در این آکادمی وجود داشته و پسران را برای دستیابی به پتانسیل‌های تحصیلی، فیزیکی و عاطفی تقویت می‌کند. همچنین این مدرسه با بهره‌گیری از مدل نظامی توانایی‌های عملکرد اجرایی دانش‌آموزان را توسعه و سازماندهی می‌کند.

مدرسه کالج لیکفیلد - Lakefield College School

یکی از مشهورترین مدارس شبانه روزی در کانادا مدرسه کالج لیکفیلد است. این مدرسه که در ناحیه شرقی انتاریو قرار گرفته در سال ۱۸۷۹ تأسیس‌ شده است. امکانات این مدرسه برای پایه‌های 9 تا 12 تعبیه‌‌ شده و برای تقویت پتانسیل دانش‌آموزان برنامه‌های عالی دارد.

درصورت مصاحبه با مسئولین این مدرسه متوجه می‌شوید که مأموریت اصلی آن‌ها به چالش کشیدن دانش‌آموزان برای دستیابی به بهترین مهارت‌های فردی و ذهن، بدن و روح است. می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر وارد وب‌سایت رسمی این مدرسه شوید.

کالج برونته - Bronte College

مدرسه دیگری که می‌خواهیم برای درک امکانات مدارس کانادا و بهترین مدارس شبانه روزی در کانادا به شما ارائه دهیم، کالج برونته است. Bronte College یکی از بهترین انتخاب‌هایی است که در اختیار دارید. این مدرسه در سال 1991 تأسیس ‌شده که به‌صورت خصوصی و برای پایه‌های تحصیلی 9 تا 12  است.

دانش‌آموزان مختلفی از سرتاسر دنیا برای تحصیل به‌صورت شبانه روزی به این مدرسه می‌آیند. این مدرسه با استفاده از بهترین فناوری‌ها بهترین امکانات را به ۴۰۰ دانش‌آموز داخلی و بین‌المللی ارائه می‌دهد.

مدرسه سنت جورج - George’s School

یکی دیگر از مدارس شبانه روزی در کانادا که در سال ۱۹۳۰ آغاز به‌کار کرده، مدرسه سنت جورج است. این مدرسه پسرانه را می‌توان یکی از بهترین انتخاب‌ها دانست. شما این قابلیت را دارید که برای آماده‌سازی پیش‌دانشگاهی امکاناتی عالی ارائه می‌دهد.

موقعیت مکانی این مدرسه عالی در شهر ونکوور، بریتیش کلمبیا است. دوره‌های روزانه این مدرسه از پایه اول تا دوازدهم و دوره‌های شبانه نیز برای دانش‌آموزان پایه هشتم تا دوازدهم ارائه می‌شود. بیش ‌از ۱۱۵۰ دانش‌آموز ثبت‌نامی در این مدرسه ثبت شده‌اند.

مزایای تحصیل در مدرسه‌های شبانه روزی

قبل‌از این‌‌که یکی از مدارس شبانه روزی در کانادا را برای تحصیل انتخاب کنید، بهتر است مزایایی که برای تحصیل در این مراکز وجود دارد را بررسی کنید. از مهم‌ترین مزایای تحصیل در مدارس شبانه روزی کشور کانادا می‌توان به موارد مهم زیر اشاره کرد:

  • بهره‌گیری از بهترین خدمات آموزشی در دنیا
  • ارتقا سطح علمی به‌شکلی عالی
  • استقلال در یک کشور خارجی و دریافت اقامت دائم کانادا
  • مدیریت نظم و انضباط به‌دلیل سخت‌گیری این مدارس
  • بهره‌گیری از آخرین تکنولوژی‌های تحصیلی

معایب تحصیل در مدارس شبانه روزی در کانادا

تحصیل-کانادا

باید این موضوع را نیز در نظر داشته باشید که تحصیل مدارس شبانه روزی در کشور کانادا به‌علاوه مزایای جذاب، معایبی هم دارد. این مدارس موقعیتی عالی برای تحصیل هستند؛ اما عیب‌هایی در این روش وجود دارد که باید از قبل با آن‌ها آشنایی داشته باشید. از مهم‌ترین معایب آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پرداخت هزینه‌های بالای شهریه به دلار کانادا
  • هزینه و نرخ بالای تبدیل ریال ایران به دلار کانادا
  • دوری از خانواده برای تحصیل در یک کشور خارجی
  • قرارگیری در یک فرهنگ و جامعه غریبه و امکان افت تحصیل در سال‌های ابتدایی
  • سخت بودن درک مطالب به‌دلیل تدریس انگلیسی

جمع‌بندی

اگر به‌دنبال تحصیل در یک کشور خارجی هستید، مدارس شبانه روزی در کانادا بهترین انتخاب برای شما هستند. شما این قابلیت را دارید که با تحصیل در این مدارس از بهترین امکانات تحصیلی در دنیا و قاره آمریکا بهره ببرید. قبل ‌از این‌‌که مدرسه‌ای را برای تحصیل انتخاب کنید، باید با امکانات مدارس کانادا، انواع مدارسی که در این کشور وجود دارد و نحوه انتخاب بهترین را بررسی کنید.

در این مطلب آموزشی تمام سعی خود را کردیم که مهم‌ترین نکات این موضوع را به شما ارائه دهیم. همچنین بهترین مدارس شبانه روزی کشور کانادا را نیز در مواردی محدود توضیح دادیم تا انتخاب شما از میان این مدارس راحت‌تر شود.

رپورتاژ
برچسب‌های خبر
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها