سفر به دبی یا استانبول در اردیبهشت ماه بهتر است

ماه اردیبهشت یکی از خوش‌آب‌وهواترین ماه‌های سال است. بسیاری از گردشگران از این آب‌وهوا نهایت استفاده را می­کنند تا به شهرهای جذابی نظیر استانبول و دبی سفر کنند. این دو شهر به دلیل جاذبه‌های گردشگری و مکان‌های دیدنی مختلفی که دارد همواره مورد توجه مسافران ایرانی بوده است.

سفر به دبی یا استانبول در اردیبهشت ماه بهتر است

ماه اردیبهشت یکی از خوش‌آب‌وهواترین ماه‌های سال است. بسیاری از گردشگران از این آب‌وهوا نهایت استفاده را می­کنند تا به شهرهای جذابی نظیر استانبول و دبی سفر کنند. این دو شهر به دلیل جاذبه‌های گردشگری و مکان‌های دیدنی مختلفی که دارد همواره مورد توجه مسافران ایرانی بوده است. در این مقاله قصد داریم به شما کمک کنیم تا بتوانید میان این ۲ مقصد جذاب انتخاب مناسبی را برای سفر بهاری خود در ماه اردیبهشت داشته باشید.

آب و هوای شهر دبی و استانبول در اردیبهشت

شهر استانبول در ماه اردیبهشت آب‌وهوای تقریباً معتدلی دارد. میانگین دما حدوداً بین ۱۸ تا ۲۰ درجه است. آب‌وهوای آن در این ماه آفتابی و خشک است. در این مدت می‌توانید به سراغ جاذبه‌های دیدنی نظیر باغ‌ها و پارک‌های این شهر بروید.

ماه اردیبهشت در دبی گرم‌تر از استانبول است. میانگین دما به حدود ۳۰ الی ۳۲ درجه می‌رسد. رطوبت هوا زیاد است. شاید پیش خود فکر کنید که ۳۲ درجه دمای خیلی بالایی است، اما باید بدانید که در تابستان دمای شهر دبی به ۴۰ درجه نیز خواهد رسید. بنابراین این شهر در اردیبهشت تقریباً دمای متعادلی دارد.

جاذبه‌های شهر دبی و استانبول

شهر استانبول یکی از تاریخی‌ترین شهرهای کشور ترکیه است. با خرید بلیط تهران استانبول می‌توانید از قلعه، کاخ و مساجد تاریخی این شهر دیدن کنید. بسیاری از این آثار تاریخی از دوران امپراتوری عثمانی بر جای مانده است.

همچنین می‌توانید به سراغ سواحل جذاب و زیبای شهر استانبول بروید و لحظات لذت‌بخشی را با انجام تفریحات مختلف یا استراحت کردن و آفتاب گرفتن تجربه کنید. ازجمله این سواحل می‌توان به ساحل شیله، ساحل سوما، سلحل فلوریا گونش و ساحل ترسو اشاره کرد. در ادامه نام برخی از جاذبه‌های گردشگری استانبول که می‌توانید از آن بازدید کنید را مشاهده می‌کنید:

  • میدان تکسیم
  • پل بسفر
  • برج گالاتا
  • قلعه آناتولی
  • مسجد ایاصوفیه
  • بازار بزرگ استانبول
  • مسجد سلطان احمد

مسجد-ایا-صوفیه

با خرید بلیط دبی و سفر به این شهر مدرن و جذاب نیز می‌توانید به سواحل جذاب آن بروید، از موزه‌های آن دیدن کنید، به سراغ مکان‌های تفریحی دبی بروید و تفریحات هیجان‌انگیزِ این شهر امتحان کنید. ازجمله جاذبه‌های گردشگری دبی می‌توان به موزه دبی، دبی مال، پارک آبی آکوا ونچر، باغ میراکل، برج العرب، مسجد جمیرا، موزه آینده دبی، مجموعه تفریحی دبی پارک اند ریزورت، پارک پروانه‌ها، دهکده جهانی دبی و چندین و چند جاذبه‌ی گردشگری دیگر اشاره کرد.

دبی

با سفر به این دو شهر می‌توانید به کافه‌ها و رستوران‌های جذاب آن سر بزنید و انواعی از نوشیدنی‌ها و غذاهای ترکی و عربی را امتحان کنید. علاوه بر این مراکز خرید مدرنی در هر دو شهر استانبول و دبی وجود دارد که برای خرید سوغاتی یا اقلام دیگر می‌توانید به آن‌ها مراجعه کنید.

قیمت بلیط هواپیما دبی و استانبول در اردیبهشت

قبل از خرید بلیط هواپیما به مقصد استانبول و دبی خوب است که درباره انواع بلیط و قیمت مسیرهای پروازی به مقصد این دو شهر آشنا شوید.

پرواز تهران استانبول توسط ایرلاین‌های مختلف داخلی و خارجی برگزار می­شود. ازجمله ایرلاین­های داخلی می‌توان به آتا، ماهان، قشم ایر، آسمان، ایران‌ایر تور، ایران‌ایر و همچنین ترکیش ایرلاین، هواپیمای امارات، فلای دبی، قطر ایر ویز، کویت ایر ویز به عنوان ایرلاین­های خارجی اشاره کرد.

به این نکته توجه کنید که بلیط هواپیما پیوسته در طول سال، هفته و روز تغییر می‌کند. به این دلیل در روزهای مختلف ماه اردیبهشت نیز می‌توانید نوسانات قیمت بلیط تهران به استانبول را مشاهده کنید. همچنین در یک روز خاص شما می‌توانید از ۳ میلیون تومان تا ۹۰ میلیون تومان بابت هزینه پرواز این مسیر پول پرداخت کنید.

بلیط پرواز تهران دبی نیز توسط ایرلاین‌های داخلی و خارجی به فروش می‌رسد. از جمله ایرلاین‌های داخلی می‌توان به ماهان، ایران‌ایر تور و قشم ایر اشاره کرد. ایرلاین‌های خارجی نیز شامل فلای دبی، هواپیمای امارات، کویت ایر ویز، قطر ایر ویز و چندین شرکت دیگر می‌شود.

پرواز این مسیر به دو صورت سیستمی و چارتری در دو کلاس اکونومی و بیزینس به فروش می‌رسد. از حدود ۳ میلیون تومان تا ۱۵۸ میلیون تومان را می‌توانید بابت بلیت پرواز این مسیر بپردازید. اگر به سراغ پروازهای مستقیم دبی بروید، مدت زمان سفرتان ۲ ساعت و اگر به سراغ پروازهای غیرمستقیم با تعداد توقف بالا بروید، مدت زمان سفرتان بیشتر از ۴۷ ساعت می­شود.

قیمت هتل های دبی و استانبول در اردیبهشت

یکی از مهم‌ترین مواردی که باید در هنگام برنامه‌ریزی برای سفر به شهر استانبول و دبی در نظر بگیرید، پیدا کردن اقامتگاه‌ مناسب در این شهر است. در سفرتان به شهر استانبول می‌توانید از میان تعداد زیادی هتل، اقامتگاه مورد نیازتان را پیدا کنید. هتل‌های این شهر از نظر میزان امکانات و خدماتی که به مهمانان ارائه می‌دهند، به ۶ دسته زیر طبقه‌بندی کرد:

  • هتل‌های بدون ستاره
  • هتل‌های تک‌ستاره
  • هتل‌های دوستاره
  • هتل‌های ۳ ستاره
  • هتل‌های ۴ ستاره
  • هتل‌های ۵ ستاره

هر چه تعداد ستاره‌های هتل بیشتر شود، امکانات و خدمات آن بهتر و هزینه اقامت به ازای هر شب در آن بالاتر می‌رود. قیمت هتل‌های شهر استانبول در ماه اردیبهشت از ۱ میلیون تومان به ازای هر شب تا ۴۷۳ میلیون تومان به ازای هر شب متغیر است.

هتل‌های شهر دبی را نیز می‌توان از نظر تعداد ستاره به ۶ دسته طبقه‌بندی کرد؛ از هتل‌های بدون ستاره تا هتل‌های ۵ ستاره. بازه قیمت این هتل‌ها نیز از ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان شروع می‌شود تا ۳۰۰ میلیون تومان ادامه پیدا می‌کند.

بهترین مرجع خرید اقلام سفر

درصورتی‌که می‌خواهید در وقت خود صرفه‌جویی کنید و به‌جای مراجعه به تک‌تک وب‌سایت­های فروش اقلام سفر، تنها با مراجعه به یک وب‌سایت بلیط هواپیما، هتل یا تور استانبول یا دبی را خریداری کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که به وب‌سایت بازار آنلاین خدمات سفر (سفرمارکت) مراجعه کنید.

در این وب‌سایت مجموعه‌ای از اقلام سفر عرضه شده توسط وب‌سایت­های معتبر گردشگری را می­توانید در یک صفحه به صورت یک لیست مشاهده کنید. این شیوه از نمایش به شما کمک می­کند تا بتوانید قیمت، امکانات و خدمات بلیط هواپیما، هتل یا تور گردشگری برگزار شده به این ۲ شهر را با یکدیگر مقایسه کنید و در سریع‌ترین زمان ممکن، مناسب‌ترین کالای سفر مورد نظرتان را خریداری کنید.

جمع‌بندی

در فصل بهار آب‌وهوای معتدل و مناسبی در اکثر شهرهای داخلی و خارجی کشور به وجود می‌آید. همین موضوع باعث ترغیب گردشگران به سفر کردن می‌شود. شهر استانبول و دبی نیز به دلیل جاذبه‌های گردشگری و مکان‌های تفریحی مختلفی که دارند همواره مورد توجه گردشگران ایرانی بوده‌اند. در این مقاله آب‌وهوای این دو شهر در ماه اردیبهشت را با یکدیگر مقایسه کردیم. به بررسی جاذبه‌های گردشگری، قیمت بلیت هواپیما، قیمت هتل و تورهای این دو شهر در ماه اردیبهشت پرداختیم تا بتوانید با آگاهی بیشتری مقصد سفر مورد علاقه‌تان در ماه اردیبهشت انتخاب کنید.

رپورتاژ
برچسب‌های خبر
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها