وزن تیرآهن ۱۶ اصفهان

وزن هر شاخه تیرآهن ۱۶ اصفهان ارتباط مستقیمی با کیفیت و قیمت این تیرآهن دارد. به‌ این‌ ترتیب قبل از خرید اطلاعات کامل و جامعی درباره وزن، کیفیت، قیمت، مشخصات فنی، ویژگی‌های محصول و... کسب کنید. برای محاسبه وزن هر شاخه تیرآهن ۱۶ اصفهان دو راه پیش روی شماست؛ از جدول وزنی کمک بگیرید و راه دوم از طریق جدول اشتال وزنی اقدام کنید و از فرمول محاسبه وزن بر اساس چگالی برابر با ۸.۱ گرم بر سانتی‌متر مکعب، طول و اندازه سطح مقطع تیرآهن استفاده کنید.

وزن تیرآهن ۱۶ اصفهان

 

وزن هر شاخه تیرآهن ۱۶ اصفهان ارتباط مستقیمی با کیفیت و قیمت این تیرآهن دارد. به‌ این‌ ترتیب قبل از خرید اطلاعات کامل و جامعی درباره وزن، کیفیت، قیمت، مشخصات فنی، ویژگی‌های محصول و... کسب کنید. برای محاسبه وزن هر شاخه تیرآهن ۱۶ اصفهان دو راه پیش روی شماست؛ از جدول وزنی کمک بگیرید و راه دوم از طریق جدول اشتال وزنی اقدام کنید و از فرمول محاسبه وزن بر اساس چگالی برابر با ۸.۱ گرم بر سانتی‌متر مکعب، طول و اندازه سطح مقطع تیرآهن استفاده کنید.

محاسبه قیمت تیرآهن 16 اصفهان آهن رسان به شما کمک می‌کند تا خریدی متناسب با نیاز پروژه خود انجام دهید و از طرف دیگر به شما کمک می‌کند برآورد کلی از هزینه پروژه خود داشته باشید.

اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری درباره وزن تیرآهن اصفهان با سایز 16 داشته باشید، حتما تا انتهای این متن ما را همراهی کنید.

محاسبه وزن تیرآهن ۱۶ اصفهان

وزن هر شاخه تیرآهن 16 اصفهان 190 کیلوگرم است. اگرچه میزان استحکام تیرآهن سایز 16 اصفهان بیشتر از سایزهای 12 و 14 این کارخانه است وزن آن کمتر از تیرآهن سایز 18 اصفهان است. این تیرآهن یکی از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین تیرآهن‌های موجود در بازار آهن شناخته می‌شود و از آنجایی که وزن مناسب و استحکام بسیار مطلوبی دارد، از آن برای امور مختلفی از جمله ساخت انواع ستون، خرپا و همچنین پوشش سقف استفاده می‌شود و کیفیت سازه را افزایش می‌دهد. برای محاسبه وزن تیرآهن 16 اصفهان از نوع معمولی (IPE) در یک شاخه 12 متری می‌توانید از فرمول زیر استفاده کنید:

کیلوگرم 190 = 12 * 15.8 = وزن تیرآهن 16 کارخانه اصفهان

قیمت-تیرآهن

وزن یک شاخه تیرآهن 16 اصفهان

وزن یک شاخه تیرآهن 16 اصفهان مشابه دیگر سایزهای آن بر اساس جدول اشتال محاسبه می‌شود. همان‌طور که گفتیم وزن هر شاخه از این تیرآهن برابر است با 190 کیلوگرم و این عدد در جدول اشتال نشان‌دهنده اصالت و کیفیت بالای محصول است و شما می‌توانید از این طریق این محصول را در بازار شناسایی کنید. در حقیقت تطبیق دادن وزن تیرآهن اصفهان نمره 16 با جدول اشتال راهی برای تشخیص دادن نوع تقلبی از اصل آن است. از طرف دیگر محاسبه وزن تیرآهن در تعیین مقاومت و قیمت محصول به شما کمک می‌کند.

به این نکته توجه داشته باشید که کوچک‌ترین انحراف وزنی در یک شاخه تیرآهن چندان قابل ملاحظه نیست اما در خریدهای با تناژ و حجم بالا انحراف‌های وزنی کوچک اختلاف قیمت بسیار زیادی به‌وجود می‌آورد و این موضوع بیانگر اهمیت محاسبه وزن هر شاخه تیرآهن است. در نتیجه اگر می‌خواهید در پایان پروژه خود سازه‌ای با وزن استاندارد داشته باشید و از طرف دیگر متحمل هزینه‌ها و ضررهای مالی زیادی نشوید، حتما قبل از خرید نسبت به محاسبه وزن محصول با دقت بالا اقدام کنید.

وزن تیرآهن 16 اصفهان سنگین

هر شاخه 12 متری تیرآهن اصفهان دارای مشخصات مختلفی است که از جمله آن‌ها می‌توان به طول بال، طول جان و ضخامت تیرآهن اشاره کرد و به‌این‌ترتیب هر چقدر سایز تیرآهن بیشتر باشد، ضخامت آن هم بیشتر است و هر چقدر ضخامت و ابعاد تیرآهن بیشتر باشد، طبیعتا وزن آن هم بیشتر خواهد بود. تیرآهن سایز 16 اصفهان یکی از تیرآهن‌های سایز رند در تولیدات این کارخانه محسوب می‌شود که کاربرد زیادی در مصارف ساختمانی و اجرای پروژه‌های مختلف دارد.

وزن تیرآهن سایز 16 استاندارد مطابق با جدول اشتال برابر با 190 کیلوگرم است اما در برندها و کارخانه‌های مختلف با وزن‌های متفاوت کمتر یا بیشتر از این رقم تولید می‌شود که البته هر چه این عدد به 190 نزدیک‌تر باشد یعنی تیرآهن استانداردتر است و کیفیت بهتری ارائه می‌کند. تیرآهن اصفهان سایز 16 در دو نوع سبک و سنگین نیز به بازار عرضه می‌شود. وزن تیرآهن 16 اصفهان سنگین 512 کیلوگرم وزن دارد که در زمان خرید و برآورد هزینه پروژه باید به ان توجه کافی داشته باشید.

وزن-آهن

وزن تیرآهن 16 اصفهان سبک

کارخانه ذوب آهن اصفهان با کیفیت‌ترین تیرآهن‌های مورد نیاز شما را در سایزهای مختلف به بازار عرضه می‌کند و از نظر استاندارد وزنی، کیفیت مواد اولیه، کیفیت سطح و همچنین میزان استحکام رتبه‌ بسیار بالایی به این کارخانه و تولیدات آن تعلق می‌گیرد. از آنجایی که وزن تیرآهن‌های تولید شده در این کارخانه مطابق با جدول اشتال است، کیفیت درجه یک و کارایی بالای آن‌ها تضمین می‌شود. هرچقدر تیرآهن وزن کمتری داشته باشد، طبیعتا ضخامت کمتری نیز خواهد داشت و همین موضوع باعث می‌شود از میزان تحمل بار آن کاسته شود.

این موضوع اهمیت اطلاع از جدول وزنی و شناخت آن قبل از خرید را افزایش می‌دهد، اینکار کمک می‌کند به راحتی از صحت حرف‌ها و تعریف‌های فروشنده اطمینان حاصل نمایید. وزن تیرآهن 16 اصفهان و دیگر برندها و تولیدات عرضه شده در بازار با توجه‌ به ویژگی‌هایی مانند کارخانه تولید کننده، نوع تیرآهن، سایز و... می‌تواند متفاوت باشد؛ برای مثال وزن تیرآهن 16 اصفهان سبک متفاوت از سنگین و معمولی آن است و وزن سبک را می‌توان 365 کیلوگرم در نظر گرفت.

سخن پایانی

برای خرید مطمئن تیرآهن از هر برند و سایزی علاوه بر قیمت باید به وزن آن توجه داشته باشید. وزن هر شاخه تیرآهن 16 اصفهان و دیگر تیرآهن‌های موجود در بازار بر اساس سایز و طول محاسبه می‌شود و اطلاع از آن قبل خرید امکان تجربه خرید تیرآهن‌هایی مقاوم و مستحکم را برای شما رقم می‌زند. در ضمن تیرآهن‌های سایز 16 کارخانه ذوب آهن اصفهان، یکی از پرکاربردترین تیرآهن‌های بازار ایران محسوب می‌شوند و با طول 12 متر و وزن 190 کیلوگرم بر اساس استاندارد IPE کیفیتی مثال‌زدنی را به پروژه شما می‌دهد.

رپورتاژ
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها