قیمت لمینت دندان در سال ۱۴۰۳

لمینت، مشکلات ظاهری زیادی از دندان را پوشش می‌دهد و به‌طور هم‌زمان مقاومت دندان‌ها را افزایش می‌دهد. آیا شما هم دوست دارید که با استفاده این روش درمانی، به تقویت سلامت دندان‌ها و بهبود وضعیت ظاهری‌شان کمک کنید؟

قیمت لمینت دندان در سال ۱۴۰۳

قیمت لمینت دندان به‌دلیل وارداتی‌ بودن مواد آن و با توجه به نوسانات ارز و افزایش قیمت مواد اولیه وارداتی رشد چشمگیری داشته است؛ اما همچنان یک درمان زیبایی رایج و پرطرفدار بین کسانی است که به اصلاح طرح لبخند خود فکر می‌کنند.

لمینت، مشکلات ظاهری زیادی از دندان را پوشش می‌دهد و به‌طور هم‌زمان مقاومت دندان‌ها را افزایش می‌دهد. آیا شما هم دوست دارید که با استفاده این روش درمانی، به تقویت سلامت دندان‌ها و بهبود وضعیت ظاهری‌شان کمک کنید؟ آیا در مورد هزینه لمینت اطلاع دارید؟ برای اطلاعات بیشتر همراه ما باشید.

لمینت-دندان

لمینت دندان چیست

قبل‌ از این‌‌که بحث قیمت لمینت دندان را شروع کنیم، اجازه دهید برای کسانی که با این درمان زیبایی آشنایی ندارند، صحبتی داشته باشیم. لمینت از لایه‌های نازک سرامیک یا کامپوزیت ساخته شده که روی دندان‌ها قرار می‌گیرد. این لایه با ضخامتی حدود 0.3 الی 0.7 ایرادهای جزئی دندان مانند بدفرم ‌بودن یا شکستگی را مخفی کند.

فرایند نصب لمینت بدین شکل است که ابتدا سرویس‌دهنده سطح دندان را می‌تراشد تا آماده شود. سپس لمینت با استفاده از یک چسبنده به دندان متصل می‌شود. لمینت به‌عنوان یک راه‌‌‌کار زیبایی شناخته می‌شود که برای پوشش‌دادن مشکلات ظاهری دندان‌ها حتی در طراحی لبخند بیماران نیز کاربرد دارد.

توجه به انتخاب جنس لمینت و نوع آن و همچنین انتخاب یک سرویس‌دهنده متبحر و باتجربه، در نحوه نصب لمینت شما تاثیر بسزایی دارد. لمینت به‌عنوان یک راه‌‌کار کارآمد برای اصلاح عیوب دندان‌ها با جزئیات حساس مورد توجه قرار گرفته است. بر همین اساس، تخصص سرویس‌دهنده و اجرای عملیاتی حرفه‌ای از سمت او حائر اهمیت است.

قیمت لمینت دندان بالاست. دلیل آن را در مقدمه مقاله هم عنوان کردیم. همچنین نرخ ثابتی به این فرایند درمانی تعلق نخواهد گرفت؛ چراکه براساس مشخصه‌هایی مانند کیفیت و برند لمینت، تجهیزات و فناوری‌هایی که سرویس‌دهنده برای ارائه خدمت از آن‌ها استفاده می‌کند، تعرفه سرویس‌دهنده و موقعیت جغرافیایی کلینیک، متغیر است.

لمینت متحرک دندان

لمینت متحرک یا (اسنپ اسمایل) یک روش غیرترمیمی است که صرفا برای بهبود ظاهر دندان‌ها به‌کار می‌رود. در این روش پوسته‌های نازکی از مواد پورسلن یا رزین سطح دندان‌ها را می‌پوشانند تا شکل و رنگ دندان‌ها را تغییر دهند. برای ساخت لمینت متحرک، هیچ‌گونه جراحی روی شخص صورت نمی‌گیرد.

قیمت لمینت دندان از نوع متحرک، ارزان‌تر از لمینت دائمی است. شاید به این دلیل باشد که این روکش‌ها برای استفاده کوتاه‌مدت مناسب هستند. شما برای جلسه‌ها، مهمانی‌ها و قرارهای کوتاه می‌توانید از این روکش‌های پلیمری استفاده کنید تا ایراد و نقص‌های دندان شما به‌طور موقت از بین برود.

صلاح دانستیم که در این عنوان از معایب لمینت‌های متحرک نیز برایتان بگوییم. این روکش‌ها مقاومت و کیفیت بالایی ندارند و اگر با حساسیت با آن‌ها برخورد نکنید، خیلی زود دچار شکستگی خواهند شد. هیچ‌گونه خاصیت درمانی به‌منظور رفع پوسیدگی دندان یا التهاب لثه از لمینت‌های متحرک گزارش نشده است. همچنین ممکن است افراد نسبت به مواد سازنده این روکش‌ها واکنش‌های آلرژیک نشان دهند.

هر واحد لمینت چند دندان است

شاید میان آگهی‌های تبلیغاتی صفحات مجازی قیمت لمینت دندان را به‌صورت واحدی خوانده باشید. احتمالا این سوال برایتان پیش آمده که هر واحد لمینت چند دندان را شامل می شود؟ باید بگوییم هر واحد، معادل یک دندان اصلی است.

در تمامی مطب‌ها و کلینیک‌ها لمینت به‌صورت واحد استفاده می‌شود. هرچقدر که تعداد واحدها بیشتر باشد، هزینه این درمان زیبایی افزایش خواهد یافت. در این‌بین باید افزود که وقتی شما به کلینیک مراجعه کنید، ارائه‌دهندگان خدمات دندانپزشکی با معاینه و بررسی کامل وضعیت دندان‌ها شما تشخیص می‌دهد که به چند واحد لمینت احتیاج دارید.

در سامانه دکترتو کلینیک، شما قیمت لمینت دندان را برای هر واحد از بازه 3.600.000 تومان تا 17.000.000 تومان می‌بینید. سرویس‌دهندگان دکترتو کلینیک در شهرهای مختلف تلاش کردند تا تخفیف‌های خوبی را برا خدمات خود در نظر بگیرند. با بهره‌مندی از تخصص و تجربه این سرویس‌دهندگان درزمینه لمینت، هم کیفیت را به‌خوبی حس می‌کنید و هم از قیمت منصفانه آن لذت می‌برید.

به‌طور کلی هزینه درمان شما حسب عواملی نظیر جنس و کیفیت لمینت، تعداد جلساتی که برای تکمیل درمان خود باید در آن‌ها شرکت کنید، تجربه و سابقه کاری سرویس‌دهنده‌ای که انتخاب کرده‌اید و امکاناتی که در کلینیک خود برای راحتی و رفاه شما فراهم آورده تعیین می‌شود. گفته می‌شود که ارائه‌دهندگان خدمات دندانپزشکی در دکترتو کلینیک با درنظرگرفتن تخفیف‌های 5 الی 25درصدی، فرصت خوبی را برای متقاضیان ایجاد کرده‌اند.

فرق لمینت و کامپوزیت دندان

برخی افراد زمانی که از بالا بودن قیمت لمینت دندان ناامید می‌شوند، به‌سراغ کامپوزیت می‌روند تا ببینند که آیا قادر به پرداخت قیمت آن هستند یا نه! در واقع آن‌ها نمی‌دانند که لمینت و کامپوزیت با یکدیگر فرق دارند؛ هرچند که هر2 آن‌ها موظف به پوشاندن عیوب ظاهری دندان هستند.

معمولا دندان‌هایی که دچار آسیب‌دیدگی فراوانی هستند و شکستگی، پرشدگی و تغییر رنگ زیادی دارند، نیازمند لمینت خواهند بود. اما اگر مشکلات جزئی باشند و تغییر رنگ و شکستگی زیادی در دندان‌ها دیده نشود، کامپوزیت راه‌‌کار کارآمدتری است.

لمینت‌ها دوام و استحکام فوق‌العاده بالایی دارند؛ طول عمر آن‌ها حداقل 10 الی 15 سال است؛ ظاهر طبیعی‌تری دارند و در مقابل لک از مقاومت بیشتری برخوردار هستند. لمینت‌ها همچنین در آزمایشگاه سفارشی‌سازی می‌شوند تا کاملا با رنگ، شکل و اندازه مورد نیاز مطابقت داشته باشند.

کامپوزیت طول عمر کمتری نسبت به لمینت دارد؛ به‌دلیل جذب آب، امکان لک‌شدن آن بالاست؛ در دوره‌های زمانی مشخص به پولیش احتیاج دارد تا ظاهر طبیعی خود را حفظ کند و همچنین ترمیم آن درصورت آسیب، سخت است. کامپوزیت به 2 روش مستقیم (ساخته‌شدن در لابراتور) . غیرمیتقیم (قرارگرفتن روی دندان در همان جلسه کامپوزیت) ساخته می‌شوند.

جمع‌بندی

اگر قیمت لمینت دندان با بودجه شما هم‌خوانی ندارد، نگران نباشید. سرویس‌دهندگان دکترتو کلینیک این مشکل را حل کردند. آن‌ها با درنظرگرفتن تخفیف‌های شگفت‌انگیز 5 الی 25درصدی، فرصت خوبی را برای متقاضیان ایجاد کردند تا دندان‌های سالم و زیبایی داشته باشند.

سرویس‌دهندگان خدمات دندانپزشکی زیبایی، نوین‌ترین و منحصربه‌فردترین خدمات را برای رفع و پوشاندن نواقص ارائه می‌دهند تا لبخندی زیبا برای افراد بسازند. لمینت یک روش موثر و کارآمد است که به‌لحاظ عملکرد قابل توجه خود توانسته جایگاه بالایی را در میان افرادی که خواستار جذابیت با درمان‌های زیبایی هستند به‌دست بیاورد. لمینت، پوسته نازکی است که به‌وسیله مواد رنگی و متناسب با نیاز و شرایط بیمار روی دندان‌های او قرار می‌گیرد.

رپورتاژ
برچسب‌های خبر
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها