همه چیز در مورد بهترین میلگرد برای ساختمان سازی

میلگرد ها یکی از اجزای بسیار مهم و اسکلت اصلی سازه ها هستند. به همین دلیل نیز انتخاب بهترین میلگرد برای ساختمان سازی اهمیت بالایی دارد.

همه چیز در مورد بهترین میلگرد برای ساختمان سازی

میلگرد بستر یکی از پرکاربرد ترین مصالح در حوزه ساختمان‌ سازی است. از این ابزار برای بهبود و افزایش مقاومت ساختمان در برابر نیرو های فشاری و کششی استفاده می شود. این میلگرد ها اکثرا با هدف تقویت و پایداری اتصالات درونی در دیوارهای ملاتی تعبیه می شوند. میلگرد ها یکی از اجزای بسیار مهم و اسکلت اصلی سازه ها هستند. به همین دلیل نیز انتخاب بهترین میلگرد برای ساختمان سازی اهمیت بالایی دارد.

هر چقدر که شما از میلگرد های با کیفیت و مناسب تری برای ساخت و ساز خود استفاده کنید، به همان اندازه نیز پروژه نهایی که دارید، با دوام تر و مستحکم تر خواهد شد. به همین دلیل نیز توصیه می کنیم حتما در انتخاب میلگرد نهایت دقت را به خرج دهید تا بتوانید بهترین میلگرد برای ساختمان سازی را انتخاب و خریداری کنید. برای خرید انواع میلگرد ها می توانید به مجموعه خانه بلوک مراجعه کنید. در این مجموعه با کیفیت ترین و بهترین میلگرد ها برای مشتریان عرضه می شوند تا آن ها بتوانند با بهترین مصالح، سازه های خود را بسازند.

 

میلگرد-بستر

کاربرد میلگرد بستر در ساختمان سازی

میلگرد های بستر برای اهداف مختلف در ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرند. اما اصلی ترین هدف بکارگیری آن ها، بهبود استقامت سازه‌ ها در برابر نیرو های وارده است. هر چقدر در انتخاب بهترین میلگرد برای ساختمان سازی دقت و حساسیت بیشتری به خرج دهید، به همان میزان نیز کارایی میلگرد های خریداری شده، بیشتر خواهد شد. در ادامه به شرح و بررسی کاربرد میلگرد بستر در ساختمان سازی پرداخته ایم.

  • ایجاد بستر مقاوم برای انتقال بار ها

میگرد های بستر به خوبی می توانند یک بستر مناسب را در سازه برای انتقال بار ها تشکیل دهند. این میلگرد ها به عنوان  تقویت کننده در زیر ساختمان ‌ها مورد استفاده قرار می گیرند. و وظیفه دارند تا بارهای ساختمان را به زمین انتقال دهند.

  • جلوگیری از نشست خاک

میگرد بستر از نشست غیرمجاز و ناهمگون خاک جلوگیری می کند. از این رو از هر گونه آسیب به سازه در اثر نشست مخرب خاک، پیشگیری می شود

  • توزیع یکنواخت بارها

توزیع یکنواخت بار ها یکی از اصول بسیار مهم در ساختمان سازی است. میلگرد های بستر نقش بسیار مهم و موثری را در یکنواخت سازی بارهای وارده و کاهش نقاط تمرکز تنش بر عهده دارند.

  • تقویت خاک ‌های ضعیف

از میلگرد های بستر می توان برای تقویت خام در مناطقی که خاک زیرین ضعیف است، استفاده کرد تا ظرفیت باربری آن افزایش یابد.

  • کاهش ترک‌ های سطحی

در صورتی که در سازه ها میلگرد های بستر تعبیه شوند، ترک های سطحی ناشی از بارگذاری به مقدار قابل توجهی در آن ها کاسته می شود.

  • جلوگیری از تغییر شکل سازه‌ ای

میگرد های بستر نقش بسیار مهم و موثری در جلوگیری از تغییر شکل‌ها و ناپایداری ‌های ناشی از بارهای وارده بر سازه کاهش دارند.

آشنایی با کاربرد میگرد بستر در ساختمان سازی و ویژگی های بی نظیر آن

ساختمان-میلگرد

میلگرد بستر در آیین نامه 2800

برای اجزای صحیح و اصولی میلگرد بستر در پروژه های ساخت و ساز، در پیوست ششم آیین نامه 2800 و همچنین نشریه 739 (راهنمای طراحی لرزه‌ای دیوارهای بنایی غیر سازه‌ای) به جزئیات اجرای میلگرد های بستر اختصاص یافته است. طبق پیوست ششم آیین نامه 2800 دیوارهایی که از بلوک اخته شده اند باید مسلح شوند. میلگرد بستر یکی از آسان ترین، بهترین و کم هزینه ترین راه ها برای مسلح کردن این دیوار ها است.  

 در ادامه برخی از مهم ترین مفاد این آیین نامه را برای شما شرح داده ایم.

  • عرض میلگرد بستر باید حداقل به میزان 3 سانتی متر از عرض دیوار کم تر باشد.
  • گام میلگرد بستر خرپایی بایستی در حدود 40 الی 50 سانتیمتر در نظر گرفته شود.
  • طول همپوشانی میلگرد های بستر با هم دیگر یا با گیره، حداقل 75 برابر قطر میلگرد بستر در نظر گرفته شود.
  • برای اتصال گیره میلگرد بستر به ستون بتنی باید از روش روتاری (پیچ و رولپلاک) استفاده شود.
  • قطر مفتول به کار رفته در میلگرد بستر باید حداقل 4 میلیمتر در نظر گرفته شود.
  • قطر مفتول به کار رفته در میلگرد بستر باید حداکثر به اندازه نصف ضخامت ملات در نظر گرفته شود.
  • برای مفتول ‌های میانی به صورت زیگزاگی، از میلگرد بستر خرپایی استفاده شود.
  • برای مفتول‌ های میانی به صورت عمود بر دو میلگرد اصلی، از میلگرد بستر نردبانی یا پلکانی استفاده شود.

توجه داشته باشید که در آیین نامه 2800 به صورت بسیار جزئی تر و بیشتر به مبحث میلگرد بستر پرداخته شده است. از این رو در صورت نیاز برای به دست آوردن اطلاعات کامل و جامع، بهتر است به همین آیین نامه مراجعه کنید.

میلگرد

بررسی میلگرد بستر در آیین نامه 2800و قوانین اجرایی آن در هنگام ساخت و ساز

قیمت و خرید میلگرد بستر

یکی از مهم ترین چالش ها در هنگام تهیه میلگرد بستر، خرید این مصالح با اقتصادی ترین و منصفانه ترین قیمت است. قیمت میلگرد به عوامل مختلف همچون شرکت سازنده، فروشنده، کیفیت محصول، نوع میلگرد و... بستگی دارد. از این رو نمی توان یک قیمت مشخص و معین را برای آن تعیین کرد. اگر به دنبال آن هستید که بهترین میلگرد ساختمان سازی را با اقتصادی ترین هزینه تهیه کنید، پیشنهاد می کنیم قیمت محصولات چند فروشگاه مختلف را بررسی کرده و از فروشنده ای که قیمت منصفانه تری دارد، خرید خود را انجام دهید.

قیمت و خرید انواع مختلف بهترین میلگرد برای ساختمان سازی

برای خرید بهترین میلگرد برای ساختمان سازی می توانید به مجموعه خانه بلوک مراجعه کنید. در این فروشگاه انواع و اقسام میلگرد ها به خصوص میلگرد بستر با بهترین کیفیت به فروش می رسد تا افراد بتوانند با استفاده از برترین مصالح موجود، ساخت و ساز های خود را انجام دهند. شایان ذکر است که قیمت میلگرد بستر در مجموعه خانه بلوک بسیار با صرفه تر و اقتصادی تر از قیمت محصولات سایر فروشگاه ها است. از این رو شما با خرید از مجموعه خانه بلوک، علاوه بر تهیه بهترین میلگرد برای ساختمان سازی هزینه مناسبی پرداخت می کنید.

رپورتاژ
برچسب‌های خبر
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر