با مدرک پرستاری در سال ۲۰۲۴ کجا بریم؟

مهاجرت با مدرک پرستاری به داشتن شرایط خاص و گذراندن مراحل مختلفی نیاز دارد که این شرایط از کشور تا کشور دیگر فرق می‌کند و در برخی از کشورها آسان‌تر است.

با مدرک پرستاری در سال ۲۰۲۴ کجا بریم؟

مهاجرت پرستاران یک بازی ۲سر برد است؛ چون کشور مقصد کمبود نیروی کار خود در این زمینه را جبران می‌کند و کیفیت خدمات درمانی خود را بالا می‌برد و از طرف دیگر، پرستاران کارکشته و دلسوز هم به درآمد مناسب و ویزای دائم در کشورهای پیشرفته می‌رسند.

البته مهاجرت با مدرک پرستاری به داشتن شرایط خاص و گذراندن مراحل مختلفی نیاز دارد که این شرایط از کشور تا کشور دیگر فرق می‌کند و در برخی از کشورها آسان‌تر است. این مقاله به معرفی بهترین کشورها برای مهاجرت پرستارها، نکات مهم برای انتخاب کشور موردنظر و بهترین موسسه برای مهاجرت پرستاری اختصاص دارد.

مدرک-پرستاری

پرستارها برای انتخاب مقصد مهاجرت باید به چه نکاتی توجه کنند؟

پیش از پرداختن به معرفی بهترین کشورها برای مهاجرت با مدرک پرستاری، بد نیست به مهم‌ترین معیارها برای انتخاب این کشورها بپردازیم؛ چون میزان اهمیت هر کدام از این معیارها برای هر شخص فرق دارد و ممکن است تأثیر متفاوتی نیز در رزومه او داشته باشد. لازم به ذکر است که نکات این بخش، بر اساس تجربه عملی مشاوران مؤسسه اپلایرز جمع‌آوری شده‌اند که چندین پرونده موفق در این زمینه دارد.

  • سن:

سن پذیرش پرستاران در کشورهای مختلف متفاوت است. در کشورهای اروپایی معمولاً به پرستارانی که سن آن‌ها بین 25 تا 40 سال است بهتر ویزا داده می‌شود و این بازه سنی برای کشوری مثل کانادا، تا 50 سال هم می‌رسد.

  • نوع ویزا:

بعضی از کشورها پس از بررسی مدارک دانشگاهی، ویزاهای کوتاه‌مدت برای یادگیری زبان و معادل‌سازی به پرستاران می‌دهند؛ درحالی‌که در برخی دیگر بعد از گرفتن اقامت کاری امکان گذراندن این دوره‌ها وجود دارد.

  • سطح درآمد و بازار کار:

درآمد پرستاران در کشورهایی مثل آمریکا، انگلیس، کانادا و استرالیا بیشتر است.

  • نیاز به مدرک زبان:

در برخی از کشورها نیازی به ارائه مدرک زبان ندارید و به جای آن باید دوره زبان رسمی آن کشور را بگذرانید.

  • طول و سختی دوره معادل‌سازی:

طول دوره زبان و تعداد ساعات دوره کارآموزی معادل‌سازی، در کشورهای مختلف تفاوت دارد.

چرا پرستارها برای مهاجرت به مشاور حرفه‌ای نیاز دارند؟

روند مهاجرت برای رشته‌هایی مثل پرستاری که Regulated محسوب می‌شود، تا حدی پیچیده است و همان‌طور که در بخش قبل دیدید، به گذراندن دوره‌های زبان، معادل‌سازی و کارآموزی نیاز دارد و بعد از آشنایی فرد با شرایط اجتماعی و کاری مقصد، مجوز کار رسمی به او داده می‌شود.

مشاوران مؤسسه اپلایرز  www.applyers.ir به‌دلیل داشتن تجربه و سابقه کافی در زمینه گرفتن ویزای تحصیلی رشته پرستاری، به‌خوبی با این چالش‌ها آشنایی دارند و می‌توانند با توجه به شرایط شما و معیارهای بالا، بهترین مقصد را به شما پیشنهاد بدهند. همچنین در صورت عدم موفقیت در گرفتن ویزای مقصد پیشنهادی، کلیه هزینه‌ها به شما بازگردانده می‌شود.

بهترین کشورها برای مهاجرت پرستاران کدام‌اند؟

بررسی شرایط کشورهای مختلف برای صدور ویزا با مدرک پرستاری و تجارب مشاوران و منتورهای اپلایرز نشان می‌دهد که کشورهای زیر بهترین گزینه‌ها برای مهاجرت پرستاران محسوب می‌شود:

پرستاران-مهاجر

انگلیس

این کشور از زمان جنگ جهانی دوم یکی از مقاصد محبوب برای مهاجرت پرستاران و کادر درمان محسوب می‌شود و به‌تازگی مسیر جدیدی را به منظور صدور ویزا برای پرستاران، پزشکان و دندان‌پزشکان باز کرده است.

سوئد

مهم‌ترین مزیت این کشور، امکان ورود هم‌زمان همراهان با متقاضی است. پرستارانی که مدارک تحصیلی آن‌ها در این کشور مورد پذیرش قرار می‌گیرد، یک دوره یک‌ساله برای یادگیری زبان سوئدی و یک دوره پنج‌ساله برای موفقیت در آزمون معادل‌سازی مدرک خود فرصت دارد.

دانمارک

دانمارک نیز یکی از مقاصد ایده‌آل برای گرفتن ویزای کاری با مدرک پرستاری است. طول دوره یادگیری زبان در این کشور 3 سال است و درصورتی‌که مدرک دانشگاه شما مورد تأیید باشد، بعد از گرفتن مدرک زبان دانمارکی نیازی به گذراندن دوره‌های معادل‌سازی ندارید. در این کشور نیز امکان ورود هم‌زمان فرد متقاضی و همراهان وجود دارد.

نروژ

مثل سایر کشورهای اسکاندیناوی، نروژ هم به خاطر رفاه اجتماعی بالا و کیفیت خوب سیستم درمانی خود شهرت دارد و حقوق و مزایای مناسبی را برای پرستاران در نظر می‌گیرد.

عمان

بزرگ‌ترین مزایای کشورهایی مثل عمان، نزدیکی به ایران و عدم نیاز به سطح بالای زبان انگلیسی است. همچنین تقاضا برای رشته پرستاری روزبه‌روز در این کشورها افزایش پیدا می‌کند و به تبع آن، درآمد پرستارها هم بالا می‌رود.

اپلایرز؛ همراه حرفه‌ای و مطمئن پرستاران در مسیر اخذ ویزا

به جز تضمین بازگشت وجه و حرفه‌ای بودن منتورها، اپلایرز با فراهم کردن امکان مشاوره رایگان نیز در جهت جلب‌اعتماد شما گام برداشته است.

طی جلسه مشاوره رایگان این مؤسسه، رزومه، شرایط و ترجیحات شما بررسی می‌شود و بعد مشاوران اپلایرز بهترین مقصد ممکن را به شما پیشنهاد می‌دهند. همچنین اگر قصد ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر رشته پرستاری را داشته باشید، بهترین دانشگاه با بالاترین شانس دریافت ویزا به شما پیشنهاد می‌شود.

برای استفاده از خدمات مشاوره رایگان اپلایرز، کافی است وارد لینک زیر شوید:

www.applyers.ir

رپورتاژ
برچسب‌های خبر
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر