بهترین وقت برای رزرو بلیط هواپیما اربعین چه زمانی است؟

سفرهای مذهبی اغلب حول بازدید از مکان‌های مذهبی مهم، به‌ویژه برای افرادی که ارتباطات معنوی عمیقی دارند، می‌چرخد. یکی از این مقاصد که برای شیعیان اهمیت زیادی دارد، شهر کربلا در عراق است. سالانه گردشگران متعددی به ویژه در ایام تاسوعا و عاشورا و اربعین به کربلا می‌آیند. در نتیجه، پروازهای ایران به کربلا تقاضای زیادی دارد و تهیه بلیط پرواز کربلا می‌تواند بسیار چالش‌برانگیز باشد. در این مقاله مروری بر سفر به کربلا و بلیط کربلا می‌پردازیم.

بهترین وقت برای رزرو بلیط هواپیما اربعین چه زمانی است؟

آشنایی با کربلا

 

کربلا به عنوان زیارتگاه و شهر مقدس برای شیعیان عراق از اهمیت زیادی برخوردار است. قبل از خرید بلیط هواپیما بهتر است با این شهر پرطرف‌دار آشنا شوید. کربلا بیش از ۸۰۰۰۰۰ نفر جمعیت دارد و در منطقه غربی فلات، تقریباً ۹۷ کیلومتر دورتر از بغداد واقع شده است. این شهر در مرکز استانی به همین نام در نیمه جنوبی عراق قرار دارد و در حدود ۱۰۰ کیلومتری پایتخت قرار دارد.

چرا بلیط کربلا را انتخاب کنیم؟

معروفیت کربلا در درجه اول ناشی از وجود آرامگاه امام حسین (ع) است. در نتیجه اکثر کسانی که به کربلا سفر می‌کنند، به قصد زیارت مرقد ایشان اقدام می‌کنند. کربلا به‌عنوان یکی از مهم‌ترین شهرهای زیارتی عراق و جهان جایگاهی حیاتی دارد. حرم امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع)، کربلا را به قطب مهم گردشگری مذهبی در سطح جهان تبدیل کرده است. در طول سال زائران زیادی به کربلا مشرف می‌شوند، اما در ماه‌های محرم و صفر به ویژه در تاسوعا، عاشورا و اربعین تعداد زائران به اوج خود می‌رسد. کربلا سالانه پذیرای بیش از ۱۲ میلیون زائر است.

پرواز از تهران به کربلا

اگرچه کربلا میلیون‌ها زائر را در سراسر جهان جذب می‌کند، اما فرودگاه بین‌المللی ندارد. در نتیجه پرواز مستقیم به کربلا وجود ندارد. مسافرانی که قصد سفر به کربلا و خرید بلیط هواپیما کربلا را دارند، باید بلیط نجف یا بغداد را تهیه کنند. پس از تهیه بلیط هواپیما نجف و رسیدن به شهر، در عرض چند ساعت می‌توان از طریق زمینی به کربلا رسید. برای کسانی که قصد سفر به کربلا را دارند، برای افزایش امنیت و ارزان‌تر بودن، خرید پکیج تور توصیه می‌شود. رزرو تور امکان تجربه یک سفر هوایی بدون نقص و سریع را فراهم می‌کند، به علاوه برگزارکنندگان تور در رزرو اقامتگاه‌های مناسب در نجف یا کربلا کمک می‌کنند.

پرواز از تهران به کربلا

همانطور که گفته شد، به دلیل نبود فرودگاه در کربلا، پروازهای مستقیم به این شهر امکان‌پذیر نیست. رزرو پرواز نجف و سپس ادامه مسیر زمینی به سمت کربلا از نجف ضروری است. پرواز تهران به نجف سفری امن، ساده و کوتاه است. مسافران می‌توانند پروازهای چارتر به نجف را به صورت انفرادی یا از طریق تور کربلا که توسط ایرلاین‌های مختلف از جمله قشم ایر، تهران معراج، هواپیمایی آسمان، هواپیمایی تهران نجف امارات، پروازهای قطر ایرویز نجف و پروازهای تهران از طریق فلای دبی به نجف ارائه می‌شود، رزرو کنند.

بهترین زمان سفر به کربلا

از آنجایی که کربلا یک شهر مذهبی و مهم برای شیعیان است، بهترین زمان سفر به این شهر هنگام مراسمات مذهبی علی‌الخصوص تاسوعا و عاشورا و اربعین است. همه‌ساله میلیون‌ها زائر در روز اربعین به کربلا می‌آیند تا به زیارت حرم سیدالشهدا (ع) بروند.

گنبد-طلا

قیمت بلیط کربلا

برای تخمین هزینه بلیط هواپیما، باید قیمت بلیط نجف را تخمین بزنید. با وجود اینکه امکان پرواز به بغداد و سپس سفر به کربلا وجود دارد، سفر به نجف بیشتر رایج است. برای اطلاع از قیمت‌های مختلف پرواز به نجف و خرید بلیط، یک پیشنهاد عالی برای شما داریم. سفرمارکت قیمت‌های متنوع تور کربلا و قیمت بلیط نجف را در سایت و اپلیکیشن خود ارائه می‌دهد.

قیمت بلیط معمولاً در ماه مرداد به دلیل گرمای شدید کربلا در فصل تابستان کاهش می‌یابد. از سوی دیگر در ماه‌های محرم و صفر که تعداد پروازها به این مقصد افزایش می‌یابد، قیمت بلیط‌ بیشتر می‌شود. به طور کلی قیمت بلیط از تهران به نجف بین ۲ تا ۴ میلیون تومان است. برای خرید تور کربلا نیز می‌توانید به سفرمارکت مراجعه کنید که قیمت آن بسته به امکانات ارائه شده و مدت زمان سفر متفاوت است.

اهمیت سفر به کربلا در ایام اربعین

کربلا تا سال ۶۱ هجری قمری صحرای وسیعی بود که به نام‌های نینوا، غزیریه و طف شهرت داشت، اما پس از واقعه کربلا به تدریج مورد توجه شیعیان و مسلمانان قرار گرفت. در پی ساخت گنبد و صحن شهدای کربلا توسط دولت آل بویه، به یکی از شهرهای مهم زیارتی عراق تبدیل شد. بهتر است بدانید که طبق روایات، این شهر با شهرهای زیادی از جمله شهرکرد ایران قرارداد خواهرخواندگی دارد. در روز اربعین تعداد زیادی از مسلمانان و شیعیان به کربلا مشرف می‌شوند و بسیاری از زائران سالخورده سال‌های پایانی و روزهای پایانی خود را در این شهر سپری می‌کنند. اوج سفر به کربلا در ایام عزاداری محرم و صفر به ویژه در مراسم پیاده‌روی اربعین است. سالانه میلیون‌ها مسافر به این شهر مقدس سفر می‌کنند.

اسکان در کربلا

هنگام سفر به کربلا، یکی از مهم‌ترین موارد، رزرو هتل کربلا و رزرو اقامتگاه مناسب است. چندین هتل عالی در شهر وجود دارد، از جمله آل یاسین، الریاحین، اولاد الامیر، قصر الضیافه، سلطان، ریماس، المیزان و غیره. بیشتر این هتل‌ها خدماتی را ارائه می‌دهند که با هتل‌های چهار ستاره قابل مقایسه است و برخی حتی دارای امکانات رفاهی هتل‌های پنج ستاره هستند.

مکان های دیدنی کربلا

پس از خرید بلیط کربلا، حتماً مکان‌های زیر را بررسی کنید. کربلا مقصد مهمی برای گردشگری مذهبی است و از جاذبه‌های اصلی آن حرم مطهر امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) است که در فاصله ۳۰۰ متری از هم قرار دارند. محدوده بین‌الحرمین که به «بین‌الحرمین» معروف است برای مؤمنان اهمیت زیادی دارد و پیروان اهل بیت را به این شهر می‌کشاند. این منطقه پیش از واقعه غم‌انگیز عاشورا بیابانی خالی از آب و علف بود. اما پس از تشییع پیکرهای پاک شهدای کربلا در این دشت، شیعیان برای زیارت به این مکان مشرف شدند و به تدریج شهری پررونق شکل گرفت.

اربعین

کلام آخر

کربلا، یکی از شهرهای مهم زیارتی برای علاقه‌مندان به گردشگری زیارتی و دوستداران اهل بیت (ع) است. سالانه در ماه‌های محرم و سفر و اربعین، میلیون‌های مسافر به این شهر زیارتی مراجعه می‌کنند. کربلا فرودگاه بین‌المللی ندارد و برای سفر هوایی به این شهر باید بلیط هواپیما نجف را تهیه کنید. در این مقاله سعی کردیم درباره سفر به کربلا و بلیط هواپیما این شهر توضیحاتی به شما ارائه دهیم. امیدواریم اطلاعات مهمی از این نوشته کسب کرده باشید.

رپورتاژ
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر