سریلانکا، کشور افسانه ها و چای

قطعا بارها و بارها نام سریلانکا را به واسطه چای شنیده اید. سریلانکا با نام قدیمی سیلان، سابقه ای چند صد ساله در عرصه تولید چای دارد. اما نکته ای که این کشور را برای سفر مجزا می سازد، طبیعت بکر و سواحل زیبای آن می باشد. مراکز خرید سریلانکا نیز از جمله جاذبه های توریستی این کشور محسوب می گردد. این مراکز به دلیل عرضه محصولات خارجی با کیفیت، با قیمت مناسب برای بسیاری از مسافران جذاب تلقی می گردد.

سریلانکا، کشور افسانه ها و چای

سریلانکا کجاست؟

سریلانکا کشوری در جنوب آسیا، جنوب کشور هند و در اقیانوس اطلس است. این کشور زیبا حدود 22 میلیون نفر جمعیت دارد. مساحت سریلانکا بیش از 65 هزار کیلومتر مربع است. 75 درصد از جمعیت این کشور را قومیت سینهالی و 11 درصد آن را قومیت تامیلی تشکیل می دهند. بنابراین سینهالی و تامیلی، زبان رسمی سریلانکا به شمار می رود. بودایی ها بیشتر اقلیت دینی را در سریلانکا به خود اختصاص می دهند. هندوها و مسلمانان در رتبه های بعدی قرار دارند. روپیه سریلانکا، واحد پول ملی این کشور است. کلمبو بزرگترین شهر و پایتخت تجاری سیلان محسوب می گردد.

در سفر به سریلانکا چه محصولاتی بخریم؟

لباس های سنتی سریلانکا، یکی از معروفترین سوغاتی های این کشور به شمار می رود. ساری به لباس زنانه ای گفته می شود که از یک بلوز نخی و یک پارچه دوشی با طرح های شاد و متنوع تشکیل شده است. سارون یا سارونگ نیز همان پیراهن مردانه بلند است که اغلب با شلوارهای دهوتی ست می شود. باتیک، پارچه هایی با قدمت چند هزار ساله می باشد که رنگ آمیزی آن بر اساس روشی خاص انجام می گیرد.

سریلانکا به عنوان یکی از بزرگترین صادرکنندگان ادویه در جهان، بهترین نمونه های ادویه مانند دارچین، هل، فلفل و... را عرضه می کند. انواع سنگ های قیمتی، لوازم آشپزخانه، ماسک ها و... از دیگر محصولاتی هستند که در اغلب فروشگاه ها و مراکز خرید سریلانکا به فروش می رسند و می توان آنها را به عنوان سوغات سفر خریداری نمود. برای خرید هر یک از این موارد با قیمت مناسب می توانید با تور به سریلانکا سفر نمایید. هزینه سفر به سریلانکا با تور بسیار کمتر از سفرهای شخصی است.

مراکز خرید سریلانکا

سریلانکا یکی از ضعیف ترین اقتصادهای آسیا را دارد. اما این امر سبب عقب ماندگی این کشور نشده است. در شهرهای مختلف سریلانکا، مراکز خرید متنوع و زیادی وجود دارند که هر ساله پاتوق مسافران و گردشگران می باشند. این مراکز خرید، محصولات مختلفی را با کیفیت بالا به مشتریان عرضه می نمایند. در ادامه به معرفی چند مرکز خرید مناسب در این کشور می پردازیم.

کلمبو سنتر

همانطور که از نامش پیداست، این مرکز خرید در شهر کلمبو قرار دارد. این مرکز خرید یکی از مجهزترین مراکز خرید سریلانکا به شمار می رود. سینمای مولتی پلکس، هتل، برندهای معروف بین المللی و پارکینگ با امنیت بالا از جمله مواردی هستند که در این مرکز جای گرفته اند. همچنین فروشگاه های عرضه چای نیز در این مرکز مشغول به کار می باشند. کلمبو سنتر، هر روز هفته از ده صبح الی ده شب، پذیرای مشتریان خود می باشد.

مرکز خرید کندی

این مرکز در سال 2005 میلادی آغاز به کار نمود. این مرکز ده طبقه مجزا دارد که فروشگاه های زیادی در آن فعالیت دارند. برندهای مطرحی نظیر نایک، آدیداس و... نیز در این مرکز خرید، شعبه فروش دارند. زمین بازی کودکان در طبقه چهارم و اسباب بازی فروشی بزرگ طبقه اول، مرکز خرید کندی را به محل مورد علاقه کودکان مبدل ساخته است. این مرکز خرید هر روزه از ساعت 8 صبح تا نه شب، فعالیت دارد.

مرکز خرید اودل

اودل یکی از به روزترین و مدرن ترین مراکز خرید سریلانکا به شمار می رود که وسعتی بالغ بر 33 هزار مترمربع دارد. علاوه بر نمایندگی های فروش برندهای مطرح جهانی نظیر نایک و آدیداس، جواهر فروشی ها، کتابفروشی ها و عطر فروشی ها از دیگر فروشگاه های فعال در این مرکز خرید می باشند. یکی از معروفترین رستوران های عرضه سوشی در سریلانکا نیز در اودل واقع شده است.

مرکز خرید مارینو

مارینو یکی از بزرگترین مراکز خرید کشور سریلانکا محسوب می شود. علاوه بر هتل، فروشگاه های لوازم خانگی، اسباب بازی فروشی، لباس فروشی های زنانه و مردانه و... نیز در این مرکز خرید فعالیت دارند. مارینو یک مجتمع تجاری دوازده طبقه می باشد. مرکز اختصاصی بازی در مارینو، این پاساژ را به یکی از محبوب ترین مراکز خرید سریلانکا مبدل ساخته است. همه روزه از ساعت نه صبح الی ده شب می توانید به این مرمز خرید مراجعه نمایید.

مرکز خرید مجستیک

مجستیک در واقع یکی از قدیمی ترین مراکز خرید سریلانکا به شمار می رود که در سال 1990 میلادی، در هفت طبقه شروع به کار نمود. ظرفیت پارکینگ این مجموعه حدود 135 خودرو می باشد. اغلب برندهای معروف دنیا در این مرکز، نمایندگی فروش دارند. هایپر مارکت طبقه همکف مرکز خرید مجستیک، معروف ترین هایپر مارکت کلمبو محسوب می گردد که اغلب ساکنان این شهر، مایحتاج روزانه خود را از آن تهیه می نمایند. طبقه دوم این مرکز، مکانی برای تبدیل ارز گردشگران به شمار می رود.

بازار پتا

یکی از قدیمی ترین اماکن فروش انواع سوغات و لوازم سنتی در سریلانکا، بازار پتا می باشد. این بازار بر روی یک اسکله قدیمی بنا گردیده است و ساختمان آن ارزش تاریخی زیادی دارد. اگر قصد خرید لباس سنتی، سوغات محلی و مایحتاج روزانه را دارید، دستفروشان بازار پتا، بهترین گزینه محسوب می شوند. چرا که محصولات عرضه شده در این بازار قیمت بسیار مناسبی دارند. پتا، نماد زندگی روزمره مردم سریلانکاست.

کلام پایانی

سفر به هر کشور و هر منطقه، شرایط خاص خود را می طلبد. سریلانکا به عنوان یکی از زیباترین ترین و خوش آب و هواترین مناطق آسیایی، مقصد خوبی برای سفر در اغلب سال است. اواخر بهار تا اواسط پاییز، بهترین زمان سفر به این کشور می باشد. مراکز خرید سریلانکا از جمله منابع اقتصادی این کشور به شمار می روند که هر ساله میزبان میلیون ها گردشگر خارجی می باشند. اغلب برندهای مطرح بین المللی در این کشور، محصولات خود را عرضه می نمایند.

مراکز خرید سریلانکا علاوه بر این برندها، جواهرات، چای، لباس اای سنتی و... را نیز به گردشگران ارائه می دهند. بنابراین می توان گفت که می توان علاوه بر سفر و تفریح در سریلانکا، محصولات با کیفیت و زیبای زیادی نیز خریداری نمود. اگر قصد سفر به سریلانکا را دارید، پیشنهاد ما به شما تور لحظه آخری سریلانکا می باشد. این تور علاوه بر قیمت مناسب، در هزینه های نهایی سفر نیز تا حد زیادی صرفه جویی می نماید.

 

رپورتاژ
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر