طرح تعویض خودرو فرسوده سایپا ۱۴۰۳؛ شرایط، مدارک و مهلت ثبت نام

طرح خودرو فرسوده سایپا چیست - بررسی طرح تعویض خودرو فرسوده با نو سایپا

طرح تعویض خودرو فرسوده سایپا 1403؛ شرایط، مدارک و مهلت ثبت نام

 

شرکت سایپا با هدف نوسازی ناوگان حمل‌ونقل کشور و کاهش آلودگی هوا، طرح تعویض خودروهای فرسوده با نو را در دستور کار خود قرار داده است. در واقع این طرح فرصت بسیار مناسبی برای مالکان خودروهای قدیمی به شمار می‌رود تا به وسیله استفاده از شرایط ویژه و تسهیلات مناسب، خودروهای فرسوده و اسقاطی خود را با مدل‌های جدیدتر تعویض کنند. در این مطلب به بررسی شرایط، مدارک و مهلت ثبت‌نام طرح تعویض خودرو فرسوده سایپا خواهیم پرداخت. اگر می‌پرسید که «شرایط طرح خودرو فرسوده سایپا چیست»، با مطالعه این مقاله با جزئیات کامل این طرح آشنا خواهید شد.

بررسی شرایط طرح تعویض خودرو فرسوده سایپا

شرکت سایپا هر بار با استفاده از ارائه بخشنامه، آمادگی خود را برای اجرای طرح تعویض خودرو فرسوده با نو این شرکت و شرایط خرید خودروهای جدید مانند خرید کوییک، اطلس، شاهین یا ساینا را اعلام می‌کند. همچنین معمولا تعدادی شرایط عمومی برای استفاده از طرح تعویض خودرو های فرسوده سایپا در این بخشنامه‌ها معرفی شده‌اند که برخی از آن‌ها به این شرح هستند:

  • محدودیت کد ملی برای ثبت‌نام‌ها اعمال خواهد شد (مالک خودرو فرسوده صرفا مجاز به ثبت نام یک دستگاه خودرو است)
  • حداقل سن ۱۸ سال برای متقاضیان خرید خودرو
  • امکان صلح (خرید انصرافی) و انتقال خودرو بصورت وکالتی وجود ندارد.
  • ثبت‌نام برای مشتریان حقوقی میسر نیست.
  • کدپستی متقاضی ثبت نام کننده و کد نمایندگی انتخابی توسط مشتری باید از یک استان باشند.
  • در صورتی‌که پس از امضای قرارداد به‌علت الزامات قانونی یا لزوم رعایت استانداردهای اجباری و محیط زیست، ۱) شرکت ملزم به نصب تجهیزات و یا لوازم اضافی (آپشن) روی خودرو شود یا ۲) تغییری در برخی از قطعات خودرو ایجاد کند و ۳) همچنین هرگونه افزایش هزینه‌های (شماره گذاری، بیمه، مالیات، مالیات نقل‌و‌انتقال) تا قبل از فاکتور خودرو صورت پذیرد، دعوتنامه تکمیل وجه هزینه‌های مربوطه صادر خواهد شد.
  • تا زمانی که ۱) برگه احراز سکونت توسط مشتری به نمایندگی ارائه نشود یا ۲) اطلاعات موردنیاز شماره گذاری به درستی ارائه نشده باشد، شماره پذیرش مشتری وارد مرحله تخصیص نخواهد شد و فاکتور نمی‌شود.
  • در روش پیش فروش، قیمت غیر قطعی است. همچنین قیمت نهایی خودروها در زمان ارسال دعوتنامه، به قیمت روز شرکت بوده و بر اساس قیمت زمان تحویل مندرج در قرارداد مشتریان، محاسبه و اخذ خواهد شد.
  • در روش پیش فروش در صورت انصراف متقاضی، عودت وجه مطابق ضوابط صورت خواهد پذیرفت.

درصورتی‌که هر یک از محدودیت‌ها و موارد مرتبط اعلام شده در بخشنامه توسط متقاضی رعایت نشود، قرارداد به صورت یکطرفه فسخ و وجه واریزی، به حساب فرد عودت خواهد شد؛ همچنین این موضوع هیچ‌گونه مسئولیت و تعهدی برای گروه خودروسازی سایپا ایجاد نخواهد کرد و کلیه عواقب آن بر عهده شخص متقاضی خواهد بود.

شرایط طرح تعویض خودرو فرسوده سایپا

مدارک لازم برای طرح خودرو فرسوده سایپا چیست؟

متقاضیان برای شرکت در طرح فروش سایپا و تعویض خودرو فرسوده با نو، مکلف هستند تا مدارک زیر را به مجموعه خودروسازی سایپا تحویل دهند:

  • مدارک شناسایی و هویتی متقاضی
  • شماره تلفن همراه متعلق به متقاضی
  • ارائه گواهینامه خودرو حداقل پایه سوم
  • شماره کارت، شماره حساب بانکی و شماره شبا متعلق به متقاضی برای واریز وجوه خرید به حساب شرکت سایپا - در صورت درج اطلاعات نادرست، کلیه مسئولیت آن متوجه متقاضی ثبت‌نام کننده خواهد بود.
  • کدپستی متقاضی
  • برگه احراز سکونت
  • مدارک مربوط به فرسودگی خودرو 

تا زمانی‌که مدارک ذکر شده به‌طورکامل و به درستی تحویل نمایندگی محل ثبت‌نام خودرو نشود، فرایند تخصیص ماشین، پیش نخواهد رفت. همچنین هزینه‌های مربوط به پارکینگ و نگهداری خودرو از این افراد گرفته خواهد شد.

فرایند طرح تعویض خودروهای فرسوده سایپا

فرایند ثبت‌نام و تحویل ماشین در طرح تعویض خودرو فرسوده سایپا کمی زمان‌بر است و باتو‌جه‌به موارد مختلف حدود ۹ ماه یا بیشتر طول خواهد کشید؛ بنابراین اگر قصد خرید فوری ماشین صفر سایپا را دارید می‌توانید از طرح‌های فروش اقساطی ساینا، شاهین، کوییک یا اطلس ارائه شده توسط شرکت سپند خودرو استفاده کنید. بااین‌حال فرایند طرح تعویض خودرو فرسوده با نو سایپا به این شکل است:

  • مراجعه به سامانه ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده (nnhk.ir) برای اقدام به اسقاط خودرو و دریافت گواهی اسقاط ممهور پلیس راهور
  • معرفی خودرو فرسوده متقاضی به نمایندگی سایپا از طرف ستاد نوسازی ناوگان
  • عرضه بخش‌نامه‌های فروش توسط سایپا
  • ارسال پیامک از طرف شرکت سایپا به فرد
  • ثبت‌نام متقاضی در طرح تعویض خودرو فرسوده سایپا به همراه مدارک فرسودگی خودرو، در سایت saipa.iranecar.com و انتخاب نوع خودرو (در بازه زمانی اعلام شده توسط سایپا)

در صورت واریز وجه پیش پرداخت توسط منتخبین و انجام ندادن اقدام لازم برای اسقاط خودرو (اخذ تاییدیه فراجا و ستاد نوسازی) در مهلت زمانی مذکور، ثبت‌نام و واریز وجه منتخبین باطل می‌شود؛ در نهایت وجوه واریزی بدون پرداخت سود مشارکت و سود انصراف، به حساب مشتری عودت خواهد شد.

مهلت ثبت‌نام در طرح تعویض خودرو فرسوده با نو سایپا

آخرین اطلاع رسانی برای ثبت‌نام متقاضیان طرح جایگزینی خودروهای فرسوده، مربوط به خرداد ماه سال ۱۴۰۳ بوده است. متقاضیانی که در بهمن ماه سال ۱۴۰۲ در طرح فروش دهه فجر و نیمه شعبان، پیش ثبت نام کرده و اطلاعات خودرو فرسوده خود را در سامانه ستاد نوسازی ناوگان وارد کرده بودند، امکان ثبت‌نام و انتخاب یکی از خودروهای عرضه شده زیر را داشته‌اند:

نوع خودرو

مبلغ علی الحساب پیش پرداخت (ریال)

قیمت خودرو

زمان تحویل

اطلس G

۲٬۰۵۰٬۰۰۰٬۰۰۰

قیمت روز خودرو در زمان تحویل (مندرج در قرارداد مشتریان)

هفته چهارم مهر ۱۴۰۳

شاهین با گیربکس اتوماتیک

۳٬۲۴۵٬۰۰۰٬۰۰۰

کوییک GXR-L با رینگ آلومینیومی و ترمز ESC

۱٬۸۹۰٬۰۰۰٬۰۰۰

ساینا S با استاندارد ۸۵ گانه

۱٬۷۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰

کوییک GX-L با ترمز ESC

۱٬۸۴۰٬۰۰۰٬۰۰۰

آغاز فرایند ثبت‌نام، فقط پس از مشاهده و تایید فرم اقرارنامه امکان پذیر است؛ همچنین حداکثر مهلت تکمیل فرایند اسقاط و ارائه مستندات و مدارک لازم تا یک ماه قبل از موعد اعلام شده برای تحویل ماشین خواهد بود (در این فراخوان آخر، حداکثر پایان شهریور ماه ۱۴۰۳).

مهلت ثبت‌نام طرح تعویض خودروهای فرسوده سایپا

طرح تعویض خودرو های فرسوده سایپا؛ فرصتی بی‌نظیر برای خرید ماشین نو

طرح تعویض خودرو فرسوده با نو سایپا فرصتی جذاب و طلایی برای مالکان خودروهای قدیمی به شمار می‌رود تا با بهره‌مندی از تسهیلات ویژه، خودروهای از رده خارج شده خود را با ماشین‌های جدید و استاندارد تعویض کنند. همچنین این طرح به بهبود کیفیت هوا و کاهش آلاینده‌ها نیز کمک بسزایی خواهد کرد. باتو‌جه‌به اینکه فرایند تحویل خودرو در این طرح زمان‌بر است؛ اگر قصد خرید فوری خودرو نو را دارید، می‌توانید از شرایط فروش اقساطی سپند خودرو بهره ببرید. برای کسب اطلاعات بیشتر راجع‌به طرح‌های اقساطی، به وب‌سایت این مجموعه مراجعه کنید.

 

رپورتاژ
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر