ضد عفونی کننده دکونکس بهترین روش ضد عفونی ابزار دندانپزشکی

تجهیزات دندانپزشکی امکان آلودگی و انتقال عفونت بسیار بالایی دارند و هر ساله صدها میلیون نفر در سراسر جهان تحت تأثیر عفونت‌های مختلف قرار می‌گیرند.

ضد عفونی کننده دکونکس بهترین روش ضد عفونی ابزار دندانپزشکی

 در همین راستا استفاده از ضدعفونی‌کننده‌های مختلف و استریلیزاسیون بسیار ضروری است و دندانپزشکان بایستی پس از هر بار استفاده ابزار و تجهیزات خود را به صورت کامل استریل کنند. دکونکس یکی از بهترین و محبوب‌ترین محلول‌های ضدعفونی بوده که تأثیر زیادی در جلوگیری از انتقال بیماری و عفونت دارد. با خرید دکونکس و استفاده از آن می‌توان نکات بهداشتی را به طور کامل رعایت کرد.

روش‌های مختلفی که برای ضد عفونی کردن سطوح مختلف وجود دارد، مزایا و معایب خاص خود را دارند؛ اما موادی مانند دکونکس توانایی میکروب‌زدایی را از تمام سطوح فراهم می‌کند. این مواد قابل استفاده در تمام آزمایشگاه‌ها، مطب‌های دندانپزشکی و پزشکی بوده و طرفداران زیادی در سراسر دنیا دارد. ما در ادامه به بررسی انواع روش‌های ضد عفونی و معرفی این محلول پرداخته‌ایم. برای کسب اطلاعاتی جامع تا انتها با ما همراه شوید.

کاربرد محلول‌های ضدعفونی‌ کننده تجهیزات پزشکی

از مهم‌ترین وسیله‌های موجود در مطب‌های پزشکی و دندانپزشکی، محلول‌های ضدعفونی کننده و پاک‌کننده‌ها هستند که با هدف تمیزی و جلوگیری از عفونت دست‌ها، ابزارها و سطوح طراحی می‌شوند. این محلول‌ها که در انواع مختلفی تولید می‌شوند، از رشد باکتری‌ها، ویروس‌ها، قارچ‌ها، بیماری‌های مختلف و... جلوگیری می‌کنند و در درمانگاه‌ها، مطب‌های دندانپزشکی، آزمایشگاه‌ها و... کاربرد دارند.

انواع تجهیزات پزشکی و روش‌های ضدعفونی

در تمام مطب‌های دندانپزشکی از محلول‌ها و روش‌های مختلفی برای ضدعفونی کردن استفاده می‌شود که این روش‌ها شامل اسپری کردن، اتوکلاو کردن ابزار، غوطه‌وری تجهیزات و... است. ابزارهای دندانپزشکی که شامل آندوسکوپ‌ها، سیگموئیدوسکوپ، آرتروسکوپ، کلونوسکوپ، لاپاراسکوپ، سیتوسکوپ و ظروف آزمایشگاهی هستند را پس از شستشوی اولیه در محلول ضدعفونی کننده غوطه‌ور کرده و یا به صورت مستقیم محلول را روی آن‌ها اسپری می‌کنند و سپس با استفاده از پنبه و یا گاز استریل سطوح به صورت کامل استریل می‌شود.

پولیش دندان

همان‌طور که تجهیزات دندانپزشکی نیاز به جرم‌زدایی و ضدعفونی دارند، دندان‌ها نیز در صورت وجود جرم نیازمند جرم‌گیری هستند. بی‌شک دندان‌های تمیز و براق زیبایی چهره شما را چندین برابر کرده و اعتمادبه‌نفستان را افزایش می‌دهد. پولیش دندان یکی از روش‌های رایج برای از بردن جرم و پاکسازی دندان بدون درد است. این کار با استفاده از ابزار خاصی انجام می‌شود و تمام لکه‌ها و آلودگی‌ها را از بین می‌برد.

انواع پولیش دندان جزو درمان‌های ارزان بوده و دیگر نیازی به بیلیچینگ و سایر روش‌های از بین برنده جرم و سفیدی نخواهید داشت. شاید برایتان سوال باشد که معایب پولیش دندان چیست و در این روش چه مشکلاتی به وجود می‌آید؛ در پاسخ به این سوال می‌توان ذکر کرد که پولیش دندان در صورتی ‌که با استفاده از ابزارهای ضدعفونی شده و عاری از هرگونه جرم و میکروب انجام شود، هیچ‌گونه آسیبی به دندان نمی‌رساند.

تفاوت ضدعفونی کردن و استریلیزاسیون

استریلیزه کردن به فرآیند کشتن تمام میکروارگانیسم‌ها گفته می‌شود؛ در حالی‌ که فرآیند ضدعفونی کردن حذف و یا کاهش میکروارگانیسم مضر از روی سطوح است. مواد ضدعفونی کننده با قرار گرفتن روی سطح قارچ‌ها را از بین می‌برد؛ بنابراین در این روش اکثر میکروب‌ها نابود می‌شوند اما در استریلیزاسیون میکروارگانیسم‌های خوب و بد به صورت کامل از بین می‌روند. استریلیزاسیون در محیط‌های پزشکی و دندانپزشکی انجام می‌شود اما ضدعفونی در تمامی محیط‌ها و خانه‌ها نیز قابل انجام است.

ویژگی‌های بهترین محلول ضدعفونی کننده

بر اساس دستورالعملی که به صورت جامع از طریق سازمان WHO منتشر شده است، بایستی تمام ضدعفونی کننده‌های تجهیزات، ابزارهای دندانپزشکی و آزمایشگاهی دارای ویژگی‌های زیر باشند که عبارتند از:

  • از نظر شیمیایی به صورت پایدار باشند.
  • با سرعت بالایی بتوانند میزان زیادی از میکروارگانیسم‌ها را نابود کنند.
  • سازگاری خوبی با سطح داشته باشند.
  • با حضور ترکیبات آلی به صورت موثری عمل کنند.
  • دارای فعالیت میکرو‌ب‌کشی مناسبی باشند.
  • با قیمتی مناسب و مقرون‌به‌صرفه عرضه شوند.
  • قابلیت نفوذ به شکاف‌ها را داشته باشند.

ضد عفونی کننده دکونکس

معرفی بهترین ضدعفونی کننده تجهیزات دندانپزشکی

یکی از پرطرفدارترین محلول‌های ضدعفونی که در اکثر مطب‌های پزشکی و دندانپزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرد، محلول دکونکس بوده که فاقد مواد آلدئیدی است. یکی از ویژگی‌های برجسته این محصول ضدعفونی کردن سطوح در حداقل زمان ممکن بوده و تمام ابزارها را در کوتاه‌ترین زمان و با سرعت بالا عاری از هرگونه میکروب می‌کند. این محصول کاملاً بدون بوی نامطبوع طراحی شده است تا دستیاران و پزشکان بدون هیچ مشکلی بتوانند سطوح مختلف را پاکسازی کنند.

از کاربردهای مختلف این محلول ضدعفونی بی‌نظیر می‌توان به تمیز کردن اتاق‌های معاینه، دستگاه‌های پزشکی، تخت‌های معاینه، سطوح و ابزار مختلف مطب دندانپزشکی، آینه دندانپزشکی و... اشاره کرد. همچنین در سالن‌های زیبایی، ابزارهای تتو، وسیله‌های ناخن‌کاری و... نیز از این محلول ضدعفونی‌ کننده قوی استفاده می‌شود. ضدعفونی کننده دکونکس به صورت ضدقارچ، ضد ویروس، ضد باسیل سل و ضد باکتری طراحی شده است و به کار بردن این محصول می‌تواند ابزار و سطوح را از تمام مواد مضر و میکروب‌ها پاک کند.

بهترین مواد ضدعفونی کننده ابزار دندانپزشکی را از کجا تهیه کنیم؟

دندان یکی از مهم‌ترین عضوهای بدن به حساب می‌آید که در صورت استفاده از مواد غیربهداشتی در دندان امکان انتقال میکروب به قسمت‌های مختلف بدن فراهم شده و آسیب‌های جدی وارد می‌شود؛ در همین راستا لازم است پس از اتمام کار هر بیمار از مواد ضدعفونی کننده مناسبی برای استریل کردن ابزار استفاده شود. دکونکس یکی از محبوب‌ترین محلول‌های ضدعفونی بوده و تمام میکروب‌های ممکن را بر روی سطوح مختلف از بین می‌برد. برای خرید این محصول به صورت کاملاً اورجینال و با ضمانت‌نامه اصالت کالا، توصیه می‌کنیم برای خرید مواد ضد عفونی دندانپزشکی به فروشگاهی معتبر مانند کافه دنتیست مراجعه کنید.

در این مجموعه تمامی اقلام دندانپزشکی با هدف خریدی آسان در طیف گسترده‌ای ارائه می‌شود تا افراد بتوانند با بررسی تمام ویژگی‌ها و مشخصاتی که در صفحات محصول آمده است و مشاوره با کارشناسان کالاهایی باکیفیت و مرغوبی را خریداری کنند. در کافه دنتیست، مواد مورد نیاز برای ترمیم و زیبایی دندان مانند کامپوزیت، سمان، آمالگام، محلول ضدعفونی کننده و... با قیمت‌های کاملاً مناسب عرضه می‌شوند تا دندانپزشکان بدون نیاز به مراجعه حضوری و اتلاف وقت و هزینه بتوانند مواد و کالاهای مورد نیاز خود را با چند کلیک خریداری کنند.

 

رپورتاژ
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر