معرفی استاکر و تجهیزات انبارداری لیفتراک فابکو

نکاتی که باید در هنگام استفاده از استاکر توجه کرد؟

استاکر که یکی از تجهیزات انبارداری به حساب می‌آید، برای تسهیل انتقال و جابجایی بارها در محیط‌های صنعتی و انبارها طراحی شده‌ است.

نکاتی که باید در هنگام استفاده از استاکر توجه کرد؟

استاکر که یکی از تجهیزات انبارداری به حساب می‌آید، برای تسهیل انتقال و جابجایی بارها در محیط‌های صنعتی و انبارها طراحی شده‌ است. با عملکردی مشابه، استاکرها به عنوان جایگزین مقرون‌به‌صرفه برای لیفتراک‌ها شناخته می‌شوند و در بسیاری از موارد به فضای عملیاتی بسیار کم‌تری نیاز دارند؛ بنابراین در کاربردهای بی‌شماری می‌توانند استفاده بسیار کارآمد از فضا را از طریق کاهش ابعاد به لطف طراحی‌های جمع و ‌جور و فشرده خود امکان‌پذیر کنند.

اهمیت استفاده از استاکرها باعث شده تا در ادامه این مطلب از لیفتراک فابکو بخواهیم به بررسی نکاتی در هنگام استفاده از استاکر بپردازیم. همچنین جهت استفاده از مشاوره پیش از خرید با کارشناسان ما در شرکت تماس حاصل فرمایید: 02137495

 

چه نوع استاکرهایی وجود دارد؟

قبل از بررسی نکات مربوط به استفاده از استاکر بهتر است بدانیم که اصلا چند نوع استاکر وجود دارد؟ ما سه نوع استاکر داریم که در ادامه هر یک را معرفی می‌کنیم:

1-      استاکر دستی

اساس کار استاکر دستی، بر پایه یک اهرم است. پمپاژ با پدال یا دسته، پمپ روغن را فعال می‌کند که فشار لازم برای بلند کردن شاخک‌ها را فراهم می‌کند. مناسب برای جابجایی محموله‌های نسبتا سبک در مسافت‌های کوتاه است. عملکرد استاکر و حرکت آن توسط اپراتور تضمین می‌شود؛ بنابراین، در جایی که نیاز دارید بارهای سنگین را به طور مداوم تا ارتفاع زیاد بلند کنید، چنین استاکرهایی مناسب نیستند.

2-      استاکر نیمه برقی

استاکر نیمه برقی عملکرد بیشتری دارد. بار را با کمک پمپ الکتریکی بلند می‌کند. از باتری یا برق استفاده می‌کند. بهره‌وری آن بیشتر از نمونه دستی است؛ یعنی می‌توانید بار سنگین‌تری را تا ارتفاع بیشتری بلند کنید. بسیار سریع‌تر کار می‌کند، اما حرکت نیز به لطف قدرت عضلانی اپراتور انجام می‌شود. کمی گران‌تر از مدل دستی است و نیاز به شارژ مجدد دارد؛ این اصل باید رعایت شود تا روند تولید کند نشود. در هنگام خرید باید به مصرف انرژی آن توجه داشته باشید.

3-      استاکر برقی

این نوع استاکر انرژی مورد نیاز خود را از یک موتور الکتریکی دریافت می‌کند. این نوع استاکرها از کارایی بیشتری برخوردار هستند و لازم نیست تا انرژی فیزیکی بیشتری را برای استفاده از آن‌ها صرف کنیم. استاکرهای برقی نسبت به استاکرهای نیمه برقی سرعت عمل بالاتری دارند.

 

ثبت سفارش خرید استاکر تویوتا از گروه صنعتی فابکو

 

 

استاکرها چگونه کار می‌کنند؟

بیشتر استاکرها مانند لیفتراک‌ها عمل می‌کنند که با چنگال‌هایی طراحی شده‌اند که در پالت‌ها قفل می‌شوند تا بتوانید آن‌ها را از زمین بلند کنید. هنگامی که شاخک‌ها در پالت قفل می‌شوند یا بار در بالای شاخک‌ها قرار می‌گیرد با استفاده از پمپ هیدرولیک یا وینچ، بلند کردن آن انجام می‌شود. برای مثال در یک استاکر دستی هیدرولیک، شما از یک اهرم فعال با پمپ استفاده می‌کنید که یک جک را فعال می‌کند تا شاخک‌ها را از زمین بلند کند.  در نمونه‌های برقی این کار با کمک نیروی یک موتور انجام می‌شود.

 

اقدامات احتیاطی ایمنی در هنگام استفاده از استاکر

در زمان کار با استاکر هم مانند لیفتراک، باید نکات ایمنی را رعایت کنید تا بارها و اپراتور دچار مشکل نشوند. نکات کلیدی در هنگام استفاده از استاکر شامل موارد زیر می‌شود:

  • اطمینان از سلامت کامیون: برای اطمینان از ایمنی، به دنبال علائم فرسایش در آن باشید.
  • جلوگیری از استفاده از رمپ: حمل بارهای سنگین به بالا و پایین رمپ می‌تواند منجر به تصادف شود.
  • کشیدن به جای فشار: کشیدن اجازه می‌دهد تا کنترل بهتری بر کامیون خود داشته باشید.
  • پیروی از محدودیت بار: به ظرفیت جابه‌جایی و حمل بار استاکر توجه داشته باشید؛ بنابراین استاکر خود را بیش از حد پر نکنید.
  • استفاده درست از ترمزها: کاملا طبیعی است که ترمزها به دلایلی قرار داده شده‌اند؛ بنابراین نیازی به عجله کردن نیست. همه کارها را به‌آرامی انجام دهید.
  • ایجاد دید کافی: حتما توجه کنید که روبه‌روی خود دید کافی دارید. مطمئن شوید که مانعی در مسیر حرکت شما وجود نداشته باشد. در صورت نیاز بوق بزنید تا به دیگران هشدار دهید.
  • اجتناب از کار در محیط‌های مرطوب: در محیط‌های مرطوب که سطح لغزنده‌ای دارند از استاکر استفاده نکنید تا خطرات احتمالی کاهش پیدا کند.

 

میزان ایمنی کار با استاکرها

ایمنی یک نگرانی اصلی در تمام عملیات‌های جابجایی مواد است و استاکرها با ویژگی‌های ایمنی طراحی شده‌اند تا خطر تصادف را به حداقل برسانند. این تجهیزات دارای ترمز، سیستم قفل و وسایل ایمنی برای جلوگیری از سقوط یا واژگونی بار هستند. علاوه بر این، آن‌ها مجهز به چراغ‌های راهنمایی و هشدار‌دهنده هستند تا دید را بهبود بخشند و سایر کارگران را از حضور خود آگاه کنند. برای پایداری، استاکرها معمولاً هنگام بارگیری در ارتفاعات، پایداری خوبی را ارائه می‌دهند. ساختار قوی و سیستم وزنه تعادل آن‌ها یک پایه محکم و متعادل ایجاد می‌کند که خطر جابجایی یا سقوط بار را کاهش می‌دهد. و استاکرها اغلب به لطف ساختار مستحکم و سیستم وزنه تعادل، پایداری خوبی را در ارتفاعات بالا ارائه می‌دهند.

 

نکات مهم در هنگام بروز حادثه با استاکر

در زمانی که با استاکر کار می‌کنید، باید بدانید که چه واکنشی در صورت بروز حوادث از خود نشان دهید. اقدام به موقع و سرعت عمل بالا در زمان بروز اتفاقات مختلف، کمک زیادی به جلوگیری از ایجاد خسارت خواهد کرد. از مهمترین اقدامات در این زمان‌ها، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • با سرپرست خود تماس بگیرید و آن‌ها را از حادثه باخبر کنید تا اقدامات لازم را انجام دهند.
  • در صورت آسیب دیدن استاکر بهتر است آن را از محل حادثه دور کنید تا مانع از بروز خطرات احتمالی دیگر شوید.
  • در صورت آسیب دیدن فردی حتما با اورژانس تماس بگیرید.
  • اقداماتی را که لازم است انجام دهید تا دیگر این حادثه در آینده بروز نکند حتما در اولین فرصت انجام دهید.
  • سعی کنید محل حادثه را تا زمان رسیدن بازرسان ایمنی دست نخورده باقی بگذارید.

 

سخن پایانی

ایمنی و جلوگیری از بروز خطراتی که می‌تواند باعث آسیب به بار و اشخاص در هنگام استفاده از استاکر شود، مهم‌ترین دلیلی است که اپراتورها و دیگر افراد را ملزم به رعایت نکاتی در هنگام استفاده از استاکر می‌کند. شما با رعایت نکاتی که در این مقاله گفته شد، می‌توانید تا حد امکان از آسیب‌های احتمالی و خطرات مالی و جانی جلوگیری کنید.

 

رپورتاژ
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر