معرفی سه اینورتر پرکاربرد در ایران

در این مقاله به بررسی اینورترهای سه برند دلتا، زیمنس و LS می‌پردازیم و ویژگی‌ها و نقاط قوت هر یک با تحلیل می‌کنیم.

اینورترها به عنوان ابزاری برای تنظیم سرعت و گشتاور موتورها مورد استفاده قرار می‌گیرند و همانطور که می‌دانید، در بازار اتوماسیون صنعتی برند‌ها و مدل‌های بسیار متنوعی برای اینورتر‌های صنعتی وجود دارد که همین موضوع، باعث می‌شود که انتخاب اینورتر مناسب به امر نسبتا دشوار و چالش برانگیز بدل بشود. در دنیای فناوری امروز، سه برند برجسته به نام‌های دلتا، LS و زیمنس به عنوان اساسی‌ترین برند‌ها در زمینه اینورترهای اتوماسیون صنعتی شناخته می‌شوند. در این مقاله به بررسی و مقایسه این سه برند خواهیم پرداخت، به معرفی ویژگی‌های اساسی، عملکرد، کاربردها، خدمات تعمیر و صنایع خاصی که برای آن‌ها بیشتر مناسب هستند، می‌پردازیم تا در انتخاب اینورتر برای صنعت خود ایده بهتری داشته باشید.

اینورتر‌های دلتا (Delta)

دلتا الکترونیک یک شرکت تایوانی است که به عنوان یک نام برجسته در صنعت اتوماسیون صنعتی شناخته می‌شود. اینورترهای دلتا به دلیل کیفیت و دوام بالا و همچنین قیمت اقتصادی خود جایگاه ویژه‌ای در بازار ایران پیدا کرده‌اند. از معروف‌ترین درایو‌های برند دلتا می‌توان به اینورتر‌های C200 و C2000  اشاره کرد.

ویژگی‌های کلیدی اینورتر‌های دلتا

اینورترهای دلتا به خاطر کیفیت ساخت بالا، قیمت رقابتی و تنوع بسیار بالای محصولات خود توانسته است محبوبیت بسیار زیادی بدست آوردند، اینورترهای دلتا گزینه‌های کنترل پیشرفته ای را ارائه می‌دهند که دقت بالایی در کنترل موتورها فراهم می‌کنند.

کیفیت عملکرد اینورتر برند Delta

عملکرد اینورترهای دلتا به طور مداوم تحسین‌برانگیز است. قابلیت کنترل دقیق آن‌ها باعث می‌شود که انتخاب ایده‌آلی برای کاربردهایی مانند دستگاه‌های CNC و رباتیک باشند. علاوه بر این، آن‌ها در محیط‌هایی که مقاومت و دوام اساسی هستند، بهترین عملکرد را ارائه می‌دهند.

کاربردهای درایو‌های دلتا

اینورترهای دلتا به طور معمول در صنایع سنگین که کنترل دقیق امری حیاتی است، کاربرد فراگیری دارند. کاربردهای آن‌ها شامل ماشین‌کاری CNC، سیستم‌های رباتیکی و دامنه‌های دیگری است که عملکرد خوبی را ارائه دهند. لازم به ذکر است با اینکه می‌توان از دلتا در صنایع بزرگ و پیچیده استفاده کرد و نسبت به قیمتش عملکرد خوبی را ارائه می‌دهد، برند‌های دیگر مثل اینوت و زیمنس با هزینه ی بالاتر قابلیت‌های پیچیده‌تر و درصد خطای کمتری را ارائه می‌دهند.

خدمات عیب یابی و تعمیر اینورتر دلتا

برای تضمین طول عمر محصولات خود، دلتا یک شبکه از مراکز خدمات مجاز ارائه می‌دهد که تعمیرات حرفه‌ای و نگهداری را فراهم می‌کنند. اما ارزیابی می‌شود که هزینه تعمیر ممکن است به مقایسه با برخی از رقبا نسبت به قیمت ابتدایی محصولات برند دلتا نسبتاً بالا باشد. به دلیل ارزان بودن این برند، تعمیر اینورتر دلتا در برخی مواقع ممکن است هزینه تعمیرش بیشتر از هزینه خود اینورتر شود، ولی با این حال عیب و ایرادات جزئی به راحتی قابل  تعمیر است.

اینورتر‌های برند ال اس  (LS)

برند ال اس یک برند تولیدکننده قطعات و تجهیزات اتوماسیون صنعتی در کره جنوبی است. درایو‌های ال اس طی سال‌های اخیر در ایران محبوب زیادی پیدا‌کرده اند. ویژگی‌های کاربردی و کیفیت مناسب اینورتر، همراه با انعطاف‌پذیری بالای این درایو باعث شده از این درایو در صنایع مختلف استفاده شود. برخی از محبوب‌ترین اینورتر‌های ال اس می‌توان به سری iG5A و iS7 اشاره کرد.

ویژگی‌های کلیدی  اینورتر زیمنس

اینورترهای ال اس به دلیل هزینه مناسبی که دارند، جذابیت زیادی برای خریداران با بودجه‌های محدود دارند. این اینورترها از رابط‌های کاربری کاربرپسند و روش‌های نصب ساده بهره می‌برند، همچنین ویژگی‌های صرفه‌جویی در انرژی و بازدهی بالایی دارند که باعث کاهش مصرف و هزینه برق و انرژی می‌شود. برخی از این درایو‌ها دارای قابلیت soft start و soft stop نیز هستند که که می‌تواند طول عمر درایو را افزایش دهد.

کبفبت عملکرد درایو Siemens

اینورترهای ال اس عملکرد قابل اعتمادی ارائه می‌دهند و از آنها در طیف گسترده‌ای از صنایع استفاده می‌شود. آن‌ها چند منظوره هستند و قادر به انجام وظایف متعددی هستند، که این امر آن‌ها را برای استفاده در سناریوهایی مانند سیستم‌های نقل و انتقالات، پمپ‌ها و بسته بندی مناسب می‌کند.

کاربردهای اینورتر زیمنس

اینورترهای ال اس معمولاً در مواردی کاربرد دارند که مقرون به صرفه بودن اولویت دارد. آن‌ها چند منظوره هستند و در صنایع مختلف به کار می‌روند، به‌ویژه در مواردی که کنترل دقیق اولویت اصلی است.

خدمات تعمیر اینورتر زیمنس

برای تضمین طول عمر محصولات و رضایت مشتریان، ال اس خدمات تعمیر را از طریق شبکه‌ای از مراکز خدمات ارائه می‌دهد. با این حال، مهم است که توجه داشته باشیم که تعداد مراکز خدمات ال اس ممکن است نسبت به برندهای بزرگتر کمتر باشد. در داخل ایران نمایندگی‌های اینوت متعددی وجود دارد که در فروش و تعمیر اینورتر LS فعالیت می‌کنند.

اینورتر‌های زیمنس (Siemens)

زیمنس یکی از معروف‌ترین و بهترین برند‌های اتوماسیون صنعتی در جهان است. زیمنس همیشه در تکنولوژی و راه‌حل های جدید سرنشین است و به محصولات توانمند، باکیفیت و با دوامی که تولید می‌کند به شهرت رسیده است. این برند آلمانی قطعات مختلفی از جمله پی ال سی، تاچ‌پنل، سروو و اینورتر را تولید می‌کند. برخی از مشهور‌ترین اینورتر‌های این برند می‌توان به اینورتر‌های سری G120، S120 سیموشن دی و میکرو مستر زیمنس اشاره کرد.

ویژگی‌های کلیدی در اینورتر های زیمنس:

اینورترهای زیمنس به وسیله نوآوری و فناوری‌های پیشرفته‌ای که دارند، شناخته شده‌اند. آن‌ها عملکرد بالا، دقت و پشتیبانی عالی را برای کاربردهای مختف صنعتی ارائه می‌دهند. یکی دیگر از ویژگی‌هایی که برند زیمنس را متفاوت می‌کند قابلیت بالای شخصی سازی این برند است. این ویژگی باعث شده در صنایع پیچیده و بزرگ از اینورتر‌های زیمنس استفاده شود.

کیفیت عملکرد درایو های Siemens

اینورترهای زیمنس به طور مداوم عملکرد برتری ارائه می‌دهند. آن‌ها در کاربردهایی که دقت و ادغام با سیستم‌های اتوماسیون زیمنس اساسی است، شکوفا می‌شوند. صنایعی مانند هواپیما‌سازی، تولید خودرو و داروسازی به طور معمول به اینورترهای زیمنس برای عملکرد بی‌نقص آن‌ها اعتماد می‌کنند.

کاربردهای اینورتر‌های Siemens

اینورترهای زیمنس برای کاربردهایی که نیاز به عملکرد بالا و ادغام سیستمی با سیستم‌های اتوماسیون زیمنس دارند، بسیار مناسب هستند. آن‌ها به طور معمول در سناریوهای صنعتی پیچیده‌تری مانند تولید هواپیما و تولید داروها استفاده می‌شوند.

رپورتاژ-اینورتر

تعمیرات اینورتر‌های زیمنس

تعمیر اینورتر زیمنس یکی از حیاتی‌ترین خدمات زیمنس، بخصوص در ایران است. قیمت بالای درایوهای زیمنس در ایران باعث شده خیلی از دارندگان زیمنس هنگام خرابی بجای خرید اینورتر جدید به تعمیر درایو قبلی خود ادقام کنند. به دلیل تکنولوژی و ساختار پیچیده‌ای که درایو‌های زیمنس دارند، فرآیند عیب‌یابی و تعمیر نسبت به برند‌های دیگر مشکل است، برای همین تعداد مراکز تعمیر زیمنس در ایران که دارای تخصص و مهارت بالا باشند اندک است.

نتیجه‌گیری

در دنیای اتوماسیون صنعتی که برند‌های زیادی فعالیت می‌کنند، سه برند جایگاه خود را از بقیه برند‌ها جدا کرده‌اند. برند دلتا با قیمت اقتصادی و عملکرد خوب مناسب برای کسانی است که می‌خواهند پروژه خود را با صرف کمترین هزینه راه‌اندازی کنند و صنعت آنها نیازی به قابلیت‌های پیشرفته و درصد‌ خطای کم ندارد. در مرحله بعد برند اینوت چینی هستش که با سری‌ها و مدل‌های مختلف برای هر کاربردی یک اینورتر مناسب از اینوت می‌توان پیدا کرد. برندی زیمنس برای صنایع بزرگ، پیچیده و موقعیت‌هایی که درصد خطای کم و ثبات عملکرد دستگاه اهمیت بالایی دارد استفاده می‌شود.

رپورتاژ
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر