زعفران | قیمت زعفران | بازار زعفران

افزایش شدید قیمت طلای سرخ / دیگر زعفران هم نمی توان خرید

قیمت هر مثقال (۴.۶ گرم) زعفران که اسفندماه سال گذشته بین ۲۷۰ تا ۳۰۰ هزار تومان بود با رشد ۳۳ درصدی از ابتدای سال به ۴۰۰ تا ۴۷۰ هزار تومان رسیده است.

افزایش شدید قیمت طلای سرخ / دیگر زعفران هم نمی توان خرید

زعفران ایران به عنوان یکی از محصولات اصلی کشاورزی این کشور، شهرت جهانی دارد. زعفران یک محصول بسیار ارزشمند است که از گل های بنفش و قرمز زعفران به دست می آید. ایران با شرایط آب و هوایی و خاکی مناسب، بهترین محیط را برای تولید زعفران فراهم کرده است. اصلی ترین شهرهای تولید کننده زعفران در ایران، مشهد و تربت حیدریه است. این کشور در سال های اخیر نشان دهنده یکی از بزرگترین تولیدکنندگان زعفران جهان بوده است. زعفران ایران به دلیل کیفیت بالا و طعم و عطر خاص خود، در صنایع غذایی، طب سنتی و صنعتی استفاده می شود. همچنین ارزش اقتصادی بالای زعفران، آن را مورد علاقه کشاورزان و تجار قرار داده است. در کل، زعفران ایران با کیفیت خاص و شرایط طبیعی منحصر به فرد، یکی از برترین محصولات صادراتی این کشور است.

زعفران از ابتدای امسال بیش از ۳۰ درصد افزایش قیمت داشته است. قیمت هر مثقال (۴.۶ گرم) زعفران که اسفندماه سال گذشته بین ۲۷۰ تا ۳۰۰ هزار تومان بود با رشد ۳۳ درصدی از ابتدای سال به ۴۰۰ تا ۴۷۰ هزار تومان رسیده است.

این در حالی است که رشد قیمت داخلی این محصول صادراتی در کل سال گذشته ۲۵ درصد بود. رشد شدید قیمت در سال‌های اخیر مصرف داخلی این محصول را کاهش داده است.

زعفران نگین بهرامن - ۱۰ گرم

۹۴۸ هزار تومان

 

زعفران سرگل کادوئی سحرخیز مقدار ۹.۲۱۶ گرم

۷۸۰ هزار تومان

 

زعفران نگین تسنیم سری اصیل - ۴.۶۰۸ گرم

۴۷۰ هزار تومان

 

زعفران سرگل درجه یک ملل - ۴ گرم

۴۱۰ هزار تومان

 

زعفران درجه یک تلقی مصطفوی مقدار ۴.۶۰۸ گرم

۴۲۰ هزار تومان

 

زعفران شاهنامه نوین زعفران ۴.۶ گرمی

۳۷۰ هزار تومان

منبع: همشهری
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها