چه فصلی برای سفر از تهران به شیراز مناسب است

شهر توریستی شیراز به‌عنوان پنجمین شهر پرجمعیت کشور، گردشگران بسیاری را به سمت خود جذب می‌کند؛ به‌دلیل هزینه بالای سفر با هواپیما، معمولا افراد معدودی موفق به تهیه بلیط آن می‌شوند؛ از طرفی افرادی هم هستند که به‌دلیل ترس ‌از ارتفاع حاضر به مسافرت با هواپیما نخواهند بود. سفر با اتوبوس و خودروی شخصی هم برای مسافت‌های طولانی بسیار خسته‌کننده است کاملا واضح است که قطار بهترین گزینه برای سفرهای شما خواهد بود؛ زیرا ضمن ایمنی و راحتی بالا، سفری مقرون به‌صرفه را برای شما فراهم می‌کند.

چه فصلی برای سفر از تهران به شیراز مناسب است

نام و آوازه شهر شیراز توریست‌ها و مسافران بسیاری را به‌سمت خود می‌کشاند، به همین دلیل قطار تهران شیراز از پرفروش‌ترین بلیط‌ها در بین گردشگران است.  سفر به شیراز و گشت‌وگذار در باغ‌های قوام و دلگشا، گردش در عمارت‌های تاریخی کلاه‌فرنگی و آینه و بازدید از تخت جمشید در نزدیکی شیراز سفری خاطره‌انگیز را برای مسافران رقم می‌زند و با تجربه طعم دلچسب فالوده شیرازی خود را در خاطره‌ها ماندگار می‌کند.

چگونه از تهران به شیراز سفر کنید

شهر توریستی شیراز به‌عنوان پنجمین شهر پرجمعیت کشور، گردشگران بسیاری را به سمت خود جذب می‌کند؛ به‌همین دلیل شرایط مسافرت به این شهر در انواع مختلف آن مانند هواپیما، قطار، اتوبوس و وسیله نقلیه شخصی برای مسافران به بهترین شکل فراهم است. به‌دلیل هزینه بالای سفر با هواپیما، معمولا افراد معدودی موفق به تهیه بلیط آن می‌شوند؛ از طرفی افرادی هم هستند که به‌دلیل ترس ‌از ارتفاع حاضر به مسافرت با هواپیما نخواهند بود. سفر با اتوبوس و خودروی شخصی هم برای مسافت‌های طولانی بسیار خسته‌کننده است و شما را با مشکلاتی مانند ترافیک و تصادفات جاده‌ای مواجه می‌کنند. کاملا واضح است که قطار بهترین گزینه برای سفرهای شما خواهد بود؛ زیرا ضمن ایمنی و راحتی بالا، سفری مقرون به‌صرفه را برای شما فراهم می‌کند. شما می‌توانید مسیر خود را با دیدن مناظر اطراف، خواندن کتاب، شنیدن موسیقی مورد علاقه یا استراحتی کوتاه در کوپه شخصی خود بگذرانید. با رزرو بلیط قطار تهران شیراز در ایستگاه‌های قادرآباد، شهر رضا، امین‌آباد، اقلید، خرم‌بید، صفاشهر، ورزنه، پاسارگاد و مرودشت توقف خواهید داشت و می‌توانید ایستگاه‌های مختلف تهران شیراز را از نزدیک ببینید.

در چه فصلی از تهران به شیراز سفر کنید

شهر چهارفصل شیراز با آب‌وهوای گرم‌وخشک، تابستان‌های بسیار گرم و زمستان‌های بسیار سردی دارد. به‌طور کلی میانگین بالاترین و پایین‌ترین دمای شیراز مثبت 35 درجه را نشان می‌دهد و از آب‌وهوای معتدل و نسبتا خوبی برخوردار است. شما در هر فصلی که به شیراز سفر کنید می‌توانید از جاذبه‌های متنوع آن بهره‌مند شوید.

سفر به شیراز در بهار

بهترین زمان برای مسافرت به شیراز بدون شک فصل بهار است. زیبایی و هوای شیراز در بهار چشم‌گیرتر و دل‌پذیرتر می‌شود. مسافران اغلب اردیبهشت را برای سفر به شیراز انتخاب می‌کنند؛ زیرا شیراز در اردیبهشت‌ماه از نظر آب ‌و هوایی شرایط مطلوب‌تری برای مسافرت دارد. بنابراین اگر می‌خواهید از عطر خوش شکوفه‌های نارنج لذت ببرید و فرصت شرکت در جشنواره‌های بهارنارنج را داشته باشید، بهترین زمان برای سفر شما اردیبهشت خواهد بود. مطلوب‌بودن و محبوبیت بهار به‌ویژه در اردیبهشت، باعث ازدحام جمعیت و افزایش قیمت‌ها در این فصل شده است. از این‌رو بهترین زمان از نظر قیمت و کاهش هزینه‌ها، زمانی است که گردشگران کمتری به آن‌جا سفر می‌کنند.

سفر به شیراز در تابستان

شاید تصور کنید گرمای شدید و سوزناک تابستان، شیراز را خالی ‌از مسافر خواهد کرد؛ اما تابستان هم به‌دلیل تعطیلی مدارس و تعطیلات تابستانه برخی از مراکز اداری، بهترین زمان مناسب برای خانواده‌های دارای دانش‌آموز و کارمندان است. سفر به شیراز در تابستان هم جاذبه‌های خاص خود را دارد. برای این‌که مجبور به تحمل گرمای سوزان تابستان نشوید، حتما سری به تنگه بستانک، آبشار مارگون، دریاچه هفت برم و گردشگاه میان کتل بزنید؛ چرا که این مناطق آب‌ و هوای خنک و مطلوبی در فصل گرم سال دارند.

شیراز2

سفر به شیراز در پاییز

با گذر از گرمای سوزان تابستان، به روزهای معتدل و خنک پاییزی خواهیم رسید. آب‌ و هوای شیراز در پاییز هم مانند بهار دلچسب و دل‌پذیر است. اگر می‌خواهید در فصلی با هوای مناسب و هزینه‌ای مقرون به‌صرفه به شیراز سفر کنید بهترین زمان برای شما فصل پاییز خواهد بود. با بازگشایی مدارس تردد مسافران کاهش می‌یابد و شیراز به شهری آرام و دیدنی برای مسافرت تبدیل می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم دیدن دریاچه مهارلو و روستای قلات را در فصل پاییز از دست ندهید، دریاچه صورتی مهارلو در روزهای بارانی پر آب شده و جذابیت اعجاب‌انگیزی خواهد داشت. روستای قلات هم با برگ‌های زرد و نارنجی فرصت عکاسی منحصربه‌فردی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

سفر به شیراز در زمستان

سفر به شیراز در زمستان سفری ارزان را برای شما فراهم می‌کند. در این فصل به ‌علت کاهش دما فرصت طبیعت‌گردی دشوار می‌شود و گردشگران تمایل کمتری برای سفر به شیراز در فصل زمستان دارند. بااین‌حال با مسافرت به شیراز در این فصل فرصت اسکی روی برف، تله‌کابین، ماشین‌سواری در کوهستان و موتور برفی در پیست اسکی پولادکف سپیدان را پیدا خواهید کرد و می‌توانید لحظاتی به‌یادماندنی را برای خود رقم بزنید. همچنین می‌توانید از دیدن زیبایی‌های جاده هرایجان در روزهای برفی لذت ببرید. شاه‌چراغ، بازار وکیل، حافظیه و سعدیه از دیگر مکان‌هایی هستند که می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید.

بلیط قطار تهران شیراز را رزرو کنید

رزرو بلیط قطار تهران به شیراز را می‌توانید از مراکز فروش بلیط یا آژانس‌های مسافرتی به‌صورت حضوری و با ارائه کارت شناسایی خریداری کنید. همچنین می‌توانید با استفاده از خرید آنلاین، بلیطتان را از راه ساده‌تر و زمان کوتاه‌تری رزرو نمایید. در این حالت شما با مراجعه به سایت فروش بلیط و واردکردن اطلاعاتی مانند مبدا، مقصد، تاریخ رفت ‌و برگشت، تعداد مسافر و در نهایت با کلیک روی دکمه جست‌وجو به صفحه جدیدی برای رزرو بلیط خود بروید. در این صفحه لیستی از گزینه‌های موجود بر اساس اطلاعات وارد شده در اختیار شما قرار می‌گیرد که به شما این امکان را می‌دهد تا گزینه مورد نظر را در ساعتی مناسب برای سفرتان انتخاب نمایید. همین‎طور شما می‎توانید با استفاده از فیلتر در صفحه سایت فروش بلیط، نوع قطار، محدودیت قیمت و ... را هم مشخص کنید و بر اساس سلیقه و بودجه خود، سفری مقرون به‌صرفه را برای خود تدارک ببینید.

با فلای تودی سفری ماندگار به شیراز داشته باشید

فرآیند آسان و سریع رزرو ارزان ترین بلیط قطار را از فلای تودی بخواهید، فلای تودی امکان رزرو بلیطتان را تنها با چند کلیک فراهم می‌کند. این سایت معتبر با ارائه امکانات و خدمات ویژه خود شما را تا انتهای سفر همراهی خواهد کرد. خدمات راهنمای سفر شما را در مراحل خرید بلیطتان راهنمایی می‌کند و در صورت نیاز و ایجاد مشکل با پشتیبانی 24 ساعته و تماس با مشاورین به بررسی مشکلات شما می‌پردازند. همچنین شما می‌توانید به وسیله خدمات پیگیری از وضعیت بلیط خود مطلع شوید. خدمات استرداد بلیط هم در خدمت شما است تا در صورت بروز مشکل و انصراف از سفر، با رعایت قوانین مربوطه، بلیطتان را کنسل و وجه ‌پرداختی خود را دریافت نمایید.

شیراز3

رپورتاژ
برچسب‌های خبر
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر