چاپ لیوان کاغذی چقدر در تبلیغات موثر است ؟

چند سالی است که مارکت متوجه یک پتانسل بکر شده است؛ و سعی دارد به روش‌های مختلف از آن استفاده کند. صاحبان کسب و کار متوجه شده‌اند که نوشیدنی اهمیت زیادی برای افراد دارد؛ از طرفی آن‌ها بارها و بارها به مصرف نوشیدنی می‌پردازند. به عبارتی لیوانی که با آن نوشیدنی میل می‌کنند، زمان زیادی از روز در دست آن‌ها است. به همین خاطر شروع به استفاده از این لیوان برای تبلیغات کردند. مثلا ماگ‌های تبلیغاتی را بین افراد توزیع کردند؛ یا از لیوان‌های کاغذی با چاپ تبلیغاتی استفاده کردند.

چاپ لیوان کاغذی چقدر در تبلیغات موثر است ؟

نوشیدنی یکی از میان‌ وعده‌های مهم ما انسان‌ها است. نوشیدنی‌ها فواید زیادی دارند، برای رفع خستگی می‌توانید یک فنجان چای یا قهوه بنوشید. برای رفع تشنگی، آب گواراترین نوشیدنی شما است. اگر قندتان در طول روز میفتد، می‌توانید یک لیوان آبمیوه و یک بیسکوییت میل کنید. در کنار غذا هم نوشیدنی‌ها جایگاه ویژه‌ای دارند. همواره وجود دوغ یا نوشابه و انواع سودا کنار وعده‌های غذایی از واجبات بوده‌ است. همین موارد باعث می‌شود که وسیله‌ای که با آن نوشیدنی میل می‌کنید؛ هم اهمیت زیادی پیدا کند. فرقی نمی‌کند که برای نوشیدن از ماگ مخصوص خودتان استفاده می‌کنید، ظروف موجود در آشپزخانه را برمی‌دارید؛ یا از سرویس لیوان یک‌بار مصرف استفاده می‌کنید. هر کدام از این گزینه‌ها را انتخاب می‌کنید؛ در هر صورت آن لیوان مدت زیادی از روز را با شما سپری می‌کند.

یک پتانسیل بکر

چند سالی است که مارکت متوجه یک پتانسل بکر شده است؛ و سعی دارد به روش‌های مختلف از آن استفاده کند. صاحبان کسب و کار متوجه شده‌اند که نوشیدنی اهمیت زیادی برای افراد دارد؛ از طرفی آن‌ها بارها و بارها به مصرف نوشیدنی می‌پردازند. به عبارتی لیوانی که با آن نوشیدنی میل می‌کنند، زمان زیادی از روز در دست آن‌ها است. به همین خاطر شروع به استفاده از این لیوان برای تبلیغات کردند. مثلا ماگ‌های تبلیغاتی را بین افراد توزیع کردند؛ یا از لیوان‌های کاغذی با چاپ تبلیغاتی استفاده کردند.

لیوان‌های کاغذی تبلیغاتی

بهترین گزینه برای بهره بردن از پتانسیل نوشیدنی، استفاده از لیوان‌های یک بار مصرف است. کافی است لوگو یا برند تجاری خودتان را روی لیوان‌های کاغذی چاپ کرده و بین مردم توزیع کنید یا از یک کسب و کار دیگر مانند کافه‌ها یا فست فو‌د یا سینما و غیره بخواهید تا از لیوان‌های چاپ‌دار شما برای پذیرایی از مشتریان و مراجعانشان استفاده کنند. درعوض می‌توانید این لیوان‌ها را به صورت رایگان در اختیار آن‌ها قرار دهید. به این ترتیب در یک محدوده مکانی افراد زیادی همواره از لیوان‌های چاپ‌دار با لوگو شما استفاده می‌کنند؛ و شما موفق شده‌اید که برند خودتان را برای افراد به یک برند آشنا تبدیل کنید.

لیوان کاغذی

لیوان‌های کاغذی نوعی از لیوان‌ها و ظروف یک بار مصرف هستند؛ که با نوع خاصی از کاغذ تولید می‌شوند. این کاغذها کاملا عایق شده و هیچگونه نشتی ندارند. لیوان‌های کاغذی دوام خوبی در برابر گرما دارند؛ به همین خاطر حتی برای نوشیدنی‌های گرم هم کاربرد داشته و می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. همچنین مقاومت این لیوان‌ها عالی است و در برابر گرما تغییر شکل نمی‌دهند. این ویژگی‌ها در کنار هم باعث شده است که لیوان‌های کاغذی گزینه خوبی برای استفاده باشند؛ و افراد ترجیح بدهند که برای مواقع مختلف از آن‌ها بهره ببرند. از طرفی جنس کاغذ لیوان‌ها این امکان را می‌دهد؛ که بتوانید روی آن‌ها چاپ انجام دهید.

چاپ-لیوان-کاغذی

چاپ روی لیوان کاغذی

لیوان‌های کاغذی به خاطر جنس خود این قابلیت را دارند که بتوانید طرح مورد نظرتان را روی آن چاپ کنید. طراحی این لیوان‌ها به این صورت است که لایه داخلی لیوان با یک ماده مانند موم یا پلاستیک عایق‌کاری شده است تا از نشت مایعات جلوگیری شود. اما لایه بیرونی لیوان آزاد بوده و بدنه کاغذی آن اجازه چاپ را به تولید کننده می‌دهد. به این ترتیب شما می‌توانید طرح مورد نظر مانند یک نقش رندوم یا برند یا لوگو مورد نظرتان را روی لیوان چاپ کنید. قابلیت چاپ روی لیوان کاغذی به جز جنبه تبلیغاتی از نظر زیبایی و تنوع دادن به لیوان هم اهمیت زیادی دارد.

نحوه چاپ روی لیوان کاغذی

تولید لیوان کاغذی به این صورت است که  از بعد اجرا طرح مورد نظر و تطابق طرح با قالب تیغ ‌زنی طرح روی یک مقوای PE یا گلاسه چاپ شده و سپس با قالب تیغ ‌زنی مخصوص تیغ ‌زنی می‌شود. در نهایت برای تولید لیوان کاغذی داخل دستگاه جای داده می‌شود. معمولا لیوان کاغذی که در مجلس و مکان‌های عمومی استفاده می‌شود؛ در اندازه‌های 180 یا 220 سی سی هستند. این لیوان‌ها به صورت تک جداره یا دوجداره تولید می‌شوند. لیوان‌های تک جداره پرفروش‌تر هستند. چرا که قیمت مناسب ‌تری دارند. اما لیوان‌های دوجداره برای نوشیدنی‌های گرم و سرو در کافی‌شاپ‌ها، رستوران‌ها و غیره کاربرد دارند. لیوان کاغذی با طرح دلخواه مشتری همواره چاپ می‌شود. طرحی که سازمان یا ارگان یا شرکت یا شخص مد نظر داشته باشد، روی لیوان چاپ می شود. لیوان کاغذی را می‌توان با طرح‌های اختصاصی در رستوران‌ها، فست‌فود‌ها، بیمارستان‌ها، ادارات، سازمان‌های دولتی و خصوصی، شرکت‌ها و حتی مجالس خصوصی استفاده کرد. این لیوان‌ها همانطور که گفتیم پتانسیل تبلیغاتی بالایی دارند و برای جلسات و تشریفات بسیار مناسب هستند.

دقت کنید که طراحی و انتخاب طرح هم اهمیت زیادی دارد. بهتر است پیش از انتخاب طرح با طراح خود مجموعه چاپ یا یک طراح که خودتان می‌شناسید؛ مشورت کنید و طرحی را انتخاب کنید؛ که بیشترین تناسب را با کسب و کار شما و هدفی که از تبلیغ دارید؛ داشته باشد. طرحی که روی لیوان چاپ می‌شود؛ همواره باید جذاب، چشم‌گیر، جالب توجه و زیبا باشد. همچنین لازم است که از رنگ‌ها و نقش‌های زیبا و مرتبط استفاده شود. در نهایت مطمئن شوید که رنگ‌های به کار رفته از کیفت خوبی برخوردار بوده و ماندگاری و دوام کافی را داشته باشند. چرا که اگر از رنگ‌های خوبی استفاده نشود؛ نقوش روی لیوان مات  بوده و حتی ممکن است خیلی زود محو شده و پاک شوند.

چاپ-لیوان-کاغذی

انواع لیوان کاغذی

لیوان‌های کاغذی در انواع مختلف چه از نظر طراحی و ساخت و چه از نظر اندازه تولید می‌شوند.

لیوان کاغذی تک جداره

این لیوان‌ها با یک جداره متریال ساخته می‌شوند که عموما برای نوشینی‌های سرد کاربرد دارند.

لیوان کاغذی دوجداره

این لیوان‌ها از دو لایه کاغذ در مجاورت هم ساخته شده‌اند که از انتقال گرما به دست شما جلوگیری کرده و نگه داشتن آن‌ها در دست ساده‌تر است.

لیوان کاغذی دردار

این لیوان معمولا برای سفارش‌های بیرون‌بر تولید می‌شود و یک در کاغذی روی آن قرار می‌گیرد.

لیوان کاغذی مات

این لیوان بدنه مات داشته و طرح و چاپ روی آن جلوه کمتری دارد.

لیوان کاغذی گلاسه

این لیوان با کاغذ گلاسه در جداره بیرونی ساخته می‌شود که زیبایی دوچندان دارد.

برای خرید اینترنتی لیوان های کاغذی در طرح ها و سایزهای دلخواه خود با قیمت های مناسب می توانید به سایت های معتبر اینترنتی از جمله لیوان کاغذی ساحل جنوب مراجعه نمایید.

رپورتاژ
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها