چابهار به کدام شهرها پرواز دارد؟

تنوع جاذبه‌های گردشگری موجود در شهر چابهار آن‌قدر زیاد است که توجه گردشگران زیادی را از تمام شهرهای دور و نزدیک ایران به خود جلب کرده است. در این مطلب قصد داریم اطلاعات بیشتری درباره فرودگاه چابهار و پروازهای داخلی و خارجی آن در اختیار شما قرار دهیم.

چابهار به کدام شهرها پرواز دارد؟

چابهار یکی از مقاصد گردشگری بسیار جذاب استان سیستان‌وبلوچستان است‌. این شهر بندری در فصول سرد سال، آب‌وهوای بسیار مطبوعی دارد و پذیرای تعداد زیادی گردشگر است. هتل های چابهار در نزدیکی فرودگاه این شهر احداث شده‌اند تا مسافران پس از پیاده‌شدن از هواپیما، در مدت‌زمان کوتاهی به هتل مورد نظر خود برسند. دور بودن مسافت چابهار باعث شده است که اکثر مسافران با هواپیما به این شهر سفر کنند. در این مطلب قصد داریم اطلاعات بیشتری درباره فرودگاه چابهار و پروازهای داخلی و خارجی آن در اختیار شما قرار دهیم.

آشنایی با فرودگاه چابهار

تنوع جاذبه‌های گردشگری موجود در شهر چابهار آن‌قدر زیاد است که توجه گردشگران زیادی را از تمام شهرهای دور و نزدیک ایران به خود جلب کرده است. هرساله مردم برای بازدید از جاهای دیدنی، مانند کوه‌های مینیاتوری یا مریخی، تالاب لیپار، جنگل‌های حرا، قلعه پرتقالی‌ها، مسجد تیس، موزه محلی چابهار، کوه گل‌افشان، بندر گواتر، قلعه پیروز گت، آرامگاه سیدغلام رسول، تلگراف‌خانه انگلیسی‌ها، مجتمع نجوم چابهار، قدم‌گاه خواجه حَضر، اسکله رمین، اسکله کنارک، روستای درک، درخت مکرزن، پلاژ ساحلی، بازار زرگرها، مرکز تجاری ابریشم و غیره، به چابهار سفر می‌کنند.

شلوغی و افزایش تردد به این بندر، استفاده از شبکه‌های مختلف حمل‌و‌نقل شامل اتوبوس‌های مسافری، هواپیما و قطار را ضروری کرده است. فرودگاه چابهار در شهرستان کنارک و در فاصله 40کیلومتری چابهار قرار دارد. کارکرد این فرودگاه ابتدا نظامی بود، اما امروزه از پروازهای داخلی و خارجی زیادی میزبانی می‌کند‌.

معرفی امکانات فرودگاه چابهار

با شروع فصل پاییز که هوا رو به سردی می‌رود، آمار مسافرت به شهرهای جنوبی کشور ازجمله چابهار افزایش می‌یابد. چابهار در فصل‌های پاییز و زمستان، هوای بسیار خوب و مطبوعی دارد. اکثر مسافرانی که چابهار را برای سفر انتخاب می‌کنند، به‌جای استفاده از خودروی شخصی یا اتوبوس یا خرید بلیط قطار ، از سفر هوایی استقبال کرده و با هواپیما به سمت فرودگاه چابهار حرکت می‌کنند. این فرودگاه وسعت کمی دارد؛ اما باوجوداین، یکی از فرودگاه‌های بین‌المللی پررفت‌وآمد ایران به‌شمار می‌رود. به‌زودی و در آینده‌ای نزدیک، قرار است که فرودگاه چابهار از شهر کنارک به چابهار انتقال پیدا کند و زیرساخت‌های آن گسترده‌تر شود.

باندهای پروازی این فرودگاه ۲۷۴۳ متر و ۳۷۸۵ متر طول و ۴۵ متر عرض دارد. ابعاد باندهای پرواز به‌گونه‌ای است که امکان فرود هواپیماهای بزرگ نیز در آن وجود دارد. برای حفظ نظم و خوب پیش رفتن برنامه‌های فرودگاه، ترمینال پروازهای داخلی و ترمینال‌های خارجی از هم متمایز هستند.

از امکانات این فرودگاه می‌توان به مواردی مانند نزدیکی به هتل های چابهار، سالن انتظار، داشتن قسمت چک کردن مدارک پرواز مسافران، مانند بلیط هواپیما و پاسپورت، بخش مخصوص اشیای گمشده، غرفه‌های فروشگاهی، دستگاه خودپرداز، رستوران، تاکسی، بخش بسنه‌بندی کردن بارهای مسافران و بخش خروجی جهت سوار شدن به داخل هواپیما اشاره کرد.

چابهار2

در لیست پروازهای داخلی و خارجی فرودگاه چابهار کدام شهرها وجود دارد؟

در فرودگاه کنارک چابهار، پروازهای داخلی توسط ایرلاین‌ ایران ایر، ایرلاین قشم، ایرلاین کیش، ایرلاین آسمان و ایرلاین کاسپین انجام می‌شوند. چابهار به فرودگاه مهرآباد شهر تهران، فرودگاه شهر ایرانشهر، فرودگاه شهید دستغیب شهر شیراز، فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد شهر مشهد، فرودگاه شهر زاهدان و فرودگاه شهر بندرعباس پرواز دارد.

در آینده از طریق فرودگاه چابهار قرار است که امکان پرواز به شهرهایی مانند اصفهان، تبریز، یزد، ارومیه و بیرجند نیز وجود داشته باشد. مقاصد پروازهای خارجی این فرودگاه فقط فرودگاه شهر دبی در کشور امارات و فرودگاه شهر مسقط در کشور عمان است. در دستور کار فرودگاه چابهار قرار است که مقاصد پرواز به فرودگاه شهر کراچی در کشور پاکستان و فرودگاه شهر کابل در کشور افغانستان نیز به پروازهای خارجی اضافه شود.

کدام هتل های چابهار به فرودگاه این شهر نزدیک هستند؟

قبل از سفر به چابهار بهتر است که از بین هتل های این شهر، یکی از هتل های نزدیک به فرودگاه را برای اقامت رزرو کنید تا بعد از فرود هواپیما، در مدت‌زمان کوتاهی به هتل برسید و بعد از کمی استراحت، بازدید از جاذبه‌های گردشگری و جاهای دیدنی چابهار را آغاز کنید. در ادامه این بخش، با تعدادی از هتل های نزدیک به فرودگاه چابهار آشنا خواهید شد:

هتل پنج ستاره لیپار

هتل لیپار یکی از بهترین هتل‌ های شهر چابهار است و امکانات رفاهی باکیفیتی را در اختیار مسافران قرار می‌دهد. این هتل سه طبقه با ۱۰۷ اتاق، به فرودگاه و مراکز خرید تیس، فردوس و صالحیار نزدیک است. از امکانات ارائه‌شده در این هتل می‌توان به سالن بدنسازی، بیلیارد، چای‌خانه سنتی، کافی‌شاپ، فضای سبز و غیره اشاره کرد.

هتل چهار ستاره فردوس

هتل فردوس نیز به فرودگاه چابهار نزدیک است و امکانات خوبی را در اختیار مسافران قرار می‌دهد‌‌‌. در این هتل افراد معلول و جانبازان دارای خدمات ویژه هستند. اینترنت، کافی‌شاپ، فضای سبز، چای‌خانه سنتی، سوئیت‌های شش نفره، اتاق ماساژ، رستوران با غذاهای ایرانی و سنتی، نزدیکی به مراکز خرید و سرویس تاکسی، از ویژگی‌های دیگر هتل فردوس به‌شمار می‌رود‌.

هتل چهار ستاره لاله

یکی از هتل های نوساز چابهار که در سال ۱۳۹۷ راه‌اندازی شده است، هتل لاله نام دارد. در این هتل دو طبقه، ۳۸ اتاق و سوئیت وجود دارد. امکانات رفاهی این هتل عبارت‌اند از: استخر سرپوشیده، رستوران، مینی‌بار، اینترنت،‌ فروشگاه صنایع دستی، اتاق جلسه و غیره.

هتل سه ستاره آذین

هتل آذین چابهار یک هتل دو طبقه دارای ۲۲ اتاق است که در سال ۱۳۹۶ آغاز به کار کرد و جزو هتل های نوساز این شهر محسوب می‌شود. احداث هتل آذین در منطقه‌ای آرام، ارائه خدماتی مانند ترانسفر فرودگاهی، رفتار خوب پرسنل با مسافران، رستوران با غذاهای عالی و خوشمزه، کافه، خشک‌شویی، پارکینگ، مینی‌بار، اینترنت رایگان، تلویزیون و غیره، ویژگی‌هایی هستند که هتل آذین را به یکی از هتل های پرطرفدار چابهار تبدیل کرده است.

چابهار4

رزرو هتل های چابهار با مناسب‌ترین قیمت در سایت فلای تودی

در این مطلب، راجع‌به فرودگاه چابهار و امکانات موجود در آن صحبت کردیم و توضیح دادیم که این فرودگاه به شهرهای تهران، شیراز، ایرانشهر، مشهد، زاهدان، بندرعباس، دبی و مسقط پرواز دارد. برای رزرو هتل های نزدیک به فرودگاه چابهار می‌توانید به سایت «فلای تودی» مراجعه کنید.

قبل از رزرو هتل در فلای تودی، امکان مشاهده اطلاعات هتل ها شامل امکانات و خدمات رفاهی، قوانین و مقررات هتل، موقعیت مکانی و لوکیشن هتل، مطالعه نظرات مسافران قبلی هتل درباره کیفیت خدمات و مشاهده هتل ها براساس قیمت وجود دارد. برای پیدا کردن ارزان ترین هتل، ابتدا باید تاریخ رفت و برگشت، تعداد مسافران و تعداد اتاق‌ها را در سایت فلای تودی وارد کنید و با کلیک روی گزینه جستجو، هتل ها از ارزان‌ترین قیمت قابل مشاهده خواهند بود.

رپورتاژ
برچسب‌های خبر
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر