لاستیک خودرو | قیمت لاستیک خودرو | لاستیک دولتی
منتظر ارزانی لاستیک باشید / خبری از کمبود لاستیک در بازار نیست
عضو اتحادیه لاستیک و روغن تهران با اشاره به اینکه کارخانهها تولید خود را بر تایرهای پرمصرف معطوف کردهاند، گفت: شاهد روند کاهشی قیمتها هستیم و قیمتها بهشدت به نرخ مصوب نزدیک شده است.
تنظیم بازار لاستیک خودرو توسط دولت، یکی از مسائل مهم در صنعت خودروسازی است. با توجه به اهمیت لاستیک برای عملکرد، ایمنی و صرفه جویی در سوخت خودرو، تنظیم بازار لاستیک می تواند تأثیر قابل توجهی بر روی اقتصاد، تولید و بهره وری داشته باشد. دولت می تواند با ایجاد قوانین و مقررات کنترلی برای واردات و تولید لاستیک، نرخ قیمت ها را کنترل کند و تضمین کند که مصرف کنندگان از محصولات با کیفیت و قیمت مناسب بهره ببرند. همچنین، تنظیم بازار لاستیک، می تواند به تناسب اندازه لاستیک با خودروها کمک کند و در نتیجه به بهره وری سوخت و افزایش ایمنی رانندگان کمک کند. به طور کلی، تنظیم بازار لاستیک به عنوان یک استراتژی دقیق و خوب، می تواند در تأمین نیازهای خودروسازان، مصرف کنندگان و اقتصاد کشور مؤثر باشد.
رضا عباسآبادی دانشور عضو اتحادیه لاستیک و روغن تهران با اشاره به اینکه کارخانهها تولید خود را بر تایرهای پرمصرف معطوف کردهاند، گفت: روند کاهشی قیمتها پیشِرو خواهد بود و کارخانهها اهتمام خود را بر سایزهای مورد تقاضای مردم خاصه خودروهایی با رینگ۱۳ معطوف کردهاند.
وی افزود: در این صورت قطعاً التهاب بازار کاهش مییابد و لاستیک مورد نیاز مردم توسط اعضای صنف لاستیک با قیمت مصوب توزیع میشود و به دست مصرفکننده نهایی میرسد و همین باعث شده است که شاهد روند کاهشی قیمتها باشیم و در بازه لاستیکهای رینگ قیمتها بهشدت به نرخ مصوب نزدیک شده است.
عباسآبادی دانشور ادامه داد: قیمتها برای رینگ ۱۴ نیز به همین شکل است و تقریباً بازار مصرفکننده به بازار نرخ مصوب نزدیک شده است و فقط رینگ ۱۳ مانده که کارخانهها تولیدات خود را برای این رینگ نیز افزایش دادهاند و عرضه بیشتر جوابگوی تقاضای مردم هست و جای نگرانی وجود ندارد چون لاستیک بهوفور وجود دارد و به قیمت مصوب بسیار نزدیک خواهد شد.
نائبرئیس اول اتحادیه لاستیک و روغن تهران درباره ثبتنام توسط تولیدکنندهها و ارائه لاستیک با نرخ مصوب به مردم گفت: کسانی که در سایتها ثبتنام کردند به یک روش توزیع ورود یافتند که به مسیر توزیع صحیح تایر کمک کرد و روش دیگر سنتی و بهینه است که مردم تایر خود را در واحدهای صنفی تحویل میگیرند و راستیآزمایی نیز صورت میگیرد.
ازاینرو مسیر دیگر که کسی تایر خود را تحویل میگرفت و شاید در واحد صنفی دیگر نیز تحویل بگیرد و بازارچههای موازی ایجاد شود، از بین رفته است و مردم در سایتهای دیوار و شیپور تایر را با قیمتهای دیگر به فروش میرساندند و قیمتها مورد کنترل نبود.
وی در بخشی دیگر از مصاحبه با رادیو گفتوگو با بیان این که محل تعویض و خدمات لاستیک پنچرگیریهاست، گفت: واحدهایی نیز هستند که جواز کامل پنچرگیری و لاستیکفروشی را دارند و حتی ممکن است تعویض روغنی نیز داشته باشند.
عباسآبادی دانشور خاطرنشان کرد: در زمان حاضر با پرمصرفی تایر روبهرو هستیم و فروش نیز فصلی است خاصه در تابستان و شب عید که مسافرتها فزونی میگیرد و در فصل کشاورزی نیز لاستیکهای خاص کشاورزی پرمصرف خواهد شد و اتحادیه همواره ناظر و حامی اعضا بوده است و شرایط اقتصادی و بازار گاهی این مسائل را در تلاطم میاندازد.
وی راه درمان را نیز تولید سایزهای پرمصرف خواند و تصریح کرد: اگر این رویه ادامه یابد کارخانهها تولیدات خود را بهموقع به دست نمایندهها خواهند رساند و اعضای ما نیز با قیمت مصوب لاستیک را توزیع میکنند.
نظر شما