گزارش روزنامه نیویورک پست؛

چرا کشورهای جهان دیگر از آمریکا نمی‌ترسند؟

یک روزنامه آمریکایی در گزارشی به اشتباهات متعدد جو بایدن در سیاست خارجی اشاره می کند و می نویسد که مجموعه ای از رفتار اشتباه کاخ سفید باعث شده دشمنان از ما نترسند و متحدان به ما بی اعتماد شوند.

چرا کشورهای جهان دیگر از آمریکا نمی‌ترسند؟

گزارش گروه بین الملل تیتر کوتاه از روزنامه نیویورک پست آمریکا: اشتباهات زیادی توسط جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده در سیاست خارجی صورت گرفته است. اما همین موارد اشاره شده به‌خوبی نشان می‌دهند که چرا دیگر، دشمنان از ما نمی ترسند و متحدان ما را غیرقابل اعتماد می‌دانند و سایر کشورها تصور می‌کنند که آمریکا در حال افول است.

برخی از مواردی که این روزنامه آمریکایی در مورد اشتباهات سیاست خارجی بایدن ذکر کرده است به شرح زیر است:

1-  بایدن به طور ناگهانی تمام نیروهای آمریکایی را از افغانستان خارج کرد. او صدها آمریکایی و هزاران افغان طرفدار آمریکا را به دست طالبان سپرد. بایدن میلیاردها دلار تجهیزات آمریکایی، بزرگترین پایگاه هوایی در آسیای مرکزی، که اخیراً با هزینه 300 میلیون دلاری بازسازی شده بود و یک سفارت یک میلیارد دلاری را رها کرد.

2- دولت بایدن به یک بالون جاسوسی چینی در ارتفاع بالا اجازه داد تا از ایالات متحده عبور کند و از تأسیسات نظامی کلیدی آمریکا جاسوسی کند. در عوض چینی ها در پاسخ به اعتراض آمریکا، سرکشی کرده و عذرخواهی نکردند.

3- بین سال های 2021 تا 2022، بایدن چندین مرتبه به صورت توهین آمیز اعلام کرد که با محمد بن سلمان، حاکم واقعی عربستان سعودی و یکی از قدیمی ترین و با ارزش ترین متحدان ما در خاورمیانه به حساب می آید ملاقات نخواهد کرد.

4- طی سال 2021، دولت بایدن به طور مکرر اعلام کرد که مشتاق و آماده ارائه امتیازاتی به ایران برای ورود مجدد به توافق هسته ای است. درست زمانی که ایران در یک شراکت ژئواستراتژیک جدید، به چین و روسیه پیوسته است.

5- بایدن تقریباً بلافاصله پس از آغاز به کار موجب فاصله گرفتن کاخ سفید از اسرائیل شد و دولت نتانیاهو را هم به صورت علنی و هم خصوصی از خود دور کرد.

6- بایدن به مرور، تمام ساخت و سازهای دیوار مرزی را متوقف کرد و آن را باز کرد. در جریان انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری دموکرات ها در سال 2019، بایدن اعلام کرد که از ورود خارجی های غیرقانونی به ایالات متحده استقبال می شود و او هیچ کاری در مورد واردات مواد مخدر از طریق کارتل های مکزیکی که سالانه بیش از 100 هزار آمریکایی را به کام مرگ می کشاند نکرد.

انتهای پیام/

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها