در آسمانها، کسب و کارتان را تبلیغ کنید
بنرهای تبلیغاتی هوایی در شرایطی در معرض دید مخاطبان قرار می گیرند که مصرف کنندگان توسط سایر رسانه های تبلیغاتی بمباران نمی شوند. بنابراین پیام تبلیغاتی بیشتر دیده شده و مورد توجه قرار می گیرد.
امروزه تبلیغات محیطی به روشهای گوناگونی انجام میشود که هر کدام از این روشها در مکان و شرایط خاصی بهترین بازدهی را دارند. در این مقاله قصد داریم به معرفی تبلیغات هوایی که یکی از شیوههای جذاب تبلیغات محیطی است بپردازیم؛ با ما همراه باشید.
تبلیغات هوایی چیست؟
تبلیغات هوایی (Aerial advertising) مدلی از انواع تبلیغات محیطی بوده که در آن با استفاده از هواپیما یا وسایلی نظیر بالن، تبلیغی را در آسمان به نمایش میگذارند یا با حرکات آکروباتیک و مواد دودزا عبارتی را در آسمان مینویسند. این نوع تبلیغات بسیار جالب و خلاقانه است و توجه بسیاری از مردم را به خود جلب میکند.
به چه اشکالی میتوانیم تبلیغات هوایی را نشان دهیم؟
آسمان نویسی: در این نوع از تبلیغات هوایی، شعار یا نماد تجاری یک شرکت با استفاده از مواد دودزا توسط هواپیماهای بال ثابت، در آسمان نوشته میشود.
بالن تبلیغاتی: در اماکنی که اجازه پرواز هواپیما وجود ندارد از بالن تبلیغاتی برای تبلیغات محیطی استفاده میشود. سرعت حرکت بالن پایین است و به همین دلیل در بحث تبلیغات هوایی پیام بهتر منتقل میشود.
بیلبورد و بنر تبلیغات هوایی: در این روش تبلیغ هوایی، هواپیما یک بنر تبلیغاتی را به دنبال خود میکشد و شما میتوانید پیام تبلیغاتی خود را در آسمان مشاهده کنید.
در بیلبورد و بنر تبلیغات هوایی، بازار هدف بیشتر مورد تاثیر قرار میگیرد زیرا طبق تحقیقات صورت گرفته، افراد تا مدتها پیام این شکل از تبلیغات را به یاد خواهند داشت اما تعداد افراد کمتری را مورد پوشش خود قرار میدهد. البته باید توجه داشت که در شرایطی باید از این تبلیغ محیطی استفاده کرد که افراد با حجم عظیمی از انواع رسانههای تبلیغاتی رو به رو نباشند تا پیام تبلیغ شما بیشترین اثرگذاری خود را داشته باشد و به چشم آید. هزینه ی این نوع تبلیغ هوایی از تبلیغات رادیویی و تلویزیونی تاحدودی کمتر است.
بنر و بیلبورد تبلیغات هوایی در ساعاتی از روز که هوا روشن است برای اماکنی نظیر استادیوم ها، همایش ها، مناطق گردشگری و تفریحی عمومی مناسب است.
برای استفاده از این روش تبلیغات محیطی باید با یک متخصص مشورت کنید.
چرا از تبلیغات هوایی استفاده کنیم؟
وقتی مخاطب صدای هواپیما را در آسمان نویسی و یا در بیلبورد و بنر تبلیغات هوایی میشنود بلافاصله به آن نگاه میکند و این تا مدتها در ذهن مخاطب میماند.
مردم روزانه در معرض انواع رسانههای تبلیغاتی، رادیو، تلویزیون، مطبوعات و... هستند اما تبلیغات هوایی معمولا در زمان اوقات فراغت یا زمان و مکان خاص اجرا میشود و اثر بخشی بیشتری دارد همچنین سرعت اجرا این تبلیغات آرام است و افراد با دقت بیشتری میتوانند پیامهای تبلیغاتی را ببینند و به آن توجه کنند.
طبق تحقیقات انجام شده پس از گذشت ۳۰ دقیقه بیش از ۸۰ درصد افرادی که پیام تبلیغات هوایی را دیدهاند به آسانی آن را به یاد میآورند و دقیقا میدانند پیام تبلیغ چه بوده.
مزایای تبلیغات هوایی چیست؟
در تبلیغات هوایی بازاریابی به صورت استراتژیک اتفاق میافتد زیرا منطقه بازاریابی از قبل پیشبینی و تعریف شده است و میزان ماندگاری پیام تبلیغ بسیار بالا است.
تبلیغات هوایی یک روش نوین و خلاقانه است که میزان تاثیرگذاری بالایی دارد.
به نسبت سایر روشهای تبلیغاتی کم هزینه تر، مکان تبلیغ خلوتتر و حجم بینندگان بیشتر است که مزایای مالی بیشتری را در بر خواهد داشت.
در تبلیغات هوایی پیام ارسالی باید دارای چه ویژگی هایی باشد؟
پیامی که به صورت هوایی تبلیغ میشود میبایست کوتاه و رسا، دارای پس زمینه ساده و تصویر بزرگ باشد و هویت محصول را مشخص کند.
همانطور که میدانید تبلیغات محیطی روشهای مختلفی از جمله بیلبورد، استرابورد، لایت باکس، سازه بادی و... دارد که تبلیغات هوایی یکی از روشهای جذاب تبلیغات محیطی است که میتوان از آن در مکانها و شرایط به خصوصی استفاده کرد و به طور خاص در اذهان مخاطبان جای گرفت.
نظر شما