ماهی | قیمت ماهی | بازار ماهی | صادرات ماهی

صادرات ماهی ایران افزایش یافت / کدام ماهی ایران مشتری خارجی دارد؟

مدیرکل دفتر بهبود کیفیت و توسعه بازار آبزیان گفت: بنابر آمار صادرات انواع آبزیان نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۱۸ درصد و ارزشی ۱۲ درصد رشد داشته است.

صادرات ماهی ایران افزایش یافت / کدام ماهی ایران مشتری خارجی دارد؟

صادرات ماهی یکی از عوامل مهم در توسعه اقتصاد کشورهای ساحلی و صنعت ماهیگیری است. مزیت اصلی صادرات ماهی این است که این صنعت قادر به ارائه فرصت های اشتغال در مناطق ساحلی و روستایی است. علاوه بر این، صادرات ماهی می تواند به عنوان یک منبع درآمد وارداتی برای کشورهای صادر کننده عمل کند. یکی دیگر از مزایای صادرات ماهی، افزایش تقاضای جهانی برای محصولات ماهیگیری و بازارهای جدیدی را باز کرد که این موضوع می تواند برای کشورهای صادرکننده فرصت های جدیدی در جایگاه جهانی فراهم کند. در کل، صادرات ماهی به عنوان یکی از صنایع برتر در سطح جهانی، می تواند نقش مهمی در بهبود اقتصاد و ایجاد فرصت های اشتغال در مناطق ساحلی و روستایی داشته باشد.

عباس مختاری مدیرکل دفتر بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه بازار آبزیان سازمان شیلات گفت: بر اساس آمار گمرک در هفت ماهه امسال، مجموع ارزش صادرات آبزیان به رقم ۲۰۳ میلیون دلار و ارزش وارداتی در این مدت به  ۳۱ میلیون دلار رسیده است که با مقایسه این ارقام، تراز بازرگانی خارجی آبزیان مثبت ۱۷۲ میلیون دلار است.

 او افزود: ارزش صادرات آبزیان کشور در هفت ماهه ابتدایی امسال با ۱۲ درصد رشد نسبت به سال گذشته  از ۱۸۰ به ۲۰۳ میلیون دلار رسید.

مختاری ادامه داد: میزان صادرات از نظر وزنی طی ۷ ماهه ابتدای تمسال صادرات با رشد ۱۸ درصدی نسبت به مدت مشابه گذشته  از ۹۸ به ۱۱۶ هزار تن رسید.

او تأکید کرد: سهم صادراتی انواع ماهیان ۴۲ درصد است که بیشترین سهم صادراتی مربوط به یال اسبی با ۱۶ هزار تن، ماهی کپور ۹ هزار تن وماهی قزل آلا به مقدار ۸ هزار تن است.

این مقام مسئول در ادامه افزود: سهم صادراتی متعلق به خوراک آبزیان ۳۵ درصد بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۰ درصد از نظر وزنی و ۷۷ درصد از لحاظ ارزشی رشد داشته است و مجموع صادرات خوراک آبزیان ۴۱ هزار تن است که از این مقدار، ۳۵ هزار تن متعلق به صادرات خوراک آماده کپور ماهیان است.

مختاری گفت: از مجموع ۱۱۶ هزار تن صادرات انواع آبزیان و فرآورده‌های شیلاتی در هفت ماهه امسال ۶۸ درصد صادرات آن به ۴ کشور عراق امارات، چین و روسیه تعلق دارد.

واردات ۹ هزار تنی محصولات شیلاتی در هفت ماهه ۱۴۰۲

مدیرکل دفتر بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه بازار آبزیان گفت: واردات محصولات شیلاتی در هفت ماهه امسال،  بیش از ۹ هزار تن و به ارزش ۳۱ میلیون دلار است.

 مختاری افزود: واردات محصولات شیلاتی از نظر وزن ۲۷ درصد و از لحاظ ارزشی ۵۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است و تاکید کرد ۸۹ درصد از سهم واردات متعلق به تون ماهیان است بطوریکه از ۶هزار تن در ۷ ماه سال گذشته به ۸هزار تن رسیده است.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد