این تویوتا بیشتر چینی است تا ژاپنی +تصاویر
تویوتا bZ۳X بر اساس پلتفرم گاک آیون وی توسعه یافته، دقیق تر بگوئیم همان سایز، همان موتورها و همان جزئیات به غیر از بخش باتری که گزینه های متفاوتی را میزبانی می کند.

تویوتا از سومین خودرو تمام الکتریکی خود با برند Bz در چین خبر داد. طی یک ساعت اول ۱۰ هزار ثبت سفارش برای این خودرو گزارش شد. قیمت تویوتا bZ۳X از ۱۵۱۰۰ دلار در تریم پایه آغاز می شود.
تویوتا bZ۳X بر اساس پلتفرم گاک آیون وی توسعه یافته، دقیق تر بگوئیم همان سایز، همان موتورها و همان جزئیات به غیر از بخش باتری که گزینه های متفاوتی را میزبانی می کند.
تویوتا bZ۳X یک کراس اوور ۵ درب با ابعاد ۴۶۰۰ میلیمتر در طول، ۱۸۵۰ میلیمتر در عرض، ۱۶۰۰ میلیمتر در ارتفاع و ۲۷۶۵ میلیمتر در فاصله بین محورها است. این یک خودرو محور جلو و تک موتور الکتریکی است که بیشینه خروجی آن با توجه به تریم ۲۰۴ و ۲۴۴ اسب بخار است. بیشینه سرعت نیز ۱۶۰ کیلومتر برساعت گزارش شده است.
در بخش باتری از کلاس لیتیم آهن فسفات با ظرفیت های ۵۰، ۵۸.۴ و ۶۷.۹ کیلووات ساعت استفاده می شود که به ترتیب برد حرکتی ۴۳۰، ۵۲۰ و ۶۱۰ کیلومتر را امکان پذیر می کند.
تویوتا bZ۳X میزبان سخت افزار لیدار و انواع دستیار پیشرفته رانندگی است.
فضای داخل کابین چیزی شبیه محصولات تسلا و منطبق بر طراحی مینیمال است. یک نمایشگر بزرگ ۱۴.۶ اینچی برای تنظیمات سرگرمی در نظر گرفته شده که توسط چیپ اسنپ دراگون ۸۱۵۵ مدیریت می شود. این در حالی است که اکثر خودروهای الکتریکی جدید بازار از چیپ پیشرفته تر اسنپ دراگون ۸۲۹۵ استفاده می کنند.
تریم های مجهز به سنسور لیدار این خودرو از چیپ انویدیا اورین اکس استفاده می کنند و تویوتا ادعا می کند این اولین خودرویی است که تحت یک ائتلاف در چین تولید می شود و مجهز به لیدار است.
تویوتا همچنین ادعا کرده که ۶۵ درصد این خودرو از قطعاتی ساخته شده که توسط تامین کنندگان چینی آماده شده و تنها ۱ درصد آن وارداتی است.
تویوتا bZ۳X تحت ائتلاف گاک-تویوتا در چین تولید می شود.
نظر شما