دولت | کابینه دولت

وزیر دولت احمدی نژاد درگذشت / بهبهانی که بود؟

حمید بهبهانی استاد دانشگاه و وزیر اسبق راه و ترابری در سن ۸۳ سالگی در اسپانیا و پس از جراحی عمل قلب باز و به دلیل عفونت ریه درگذشت.

وزیر دولت احمدی نژاد درگذشت / بهبهانی که بود؟

حمید بهبهانی متولد  ۲۴ دی ماه سال ۱۳۱۹ در شیراز و دارای دکترای تخصصی عمران با گرایش حمل و نقل و ترافیک از دانشگاه "کینزول" فلوریدا بود. او طی سال های ۱۳۵۶ تا ۱۳۶۹ به عنوان استادیار و در سال های ۱۳۷۶ تا ۱۳۸۰ به عنوان دانشیار و از سال ۱۳۸۰ به بعد دارای کرسی استادی کامل در دانشگاه علم و صنعت ایران و در دولت محمود احمدی نژاد ، وزیر راه و ترابری بود.

بهبهانی که وزیر راه و ترابری ایران در کابینه محمود احمدی نژاد بود، در ۲۲ مرداد۱۳۸۷ وارد کابینه اول محمود احمدی نژاد شد و در کابینه دوم احمدی نژاد هم که در ۱۲ شهریور ۱۳۸۸ تشکیل شد، از مجلس هشتم رای اعتماد گرفت و در وزارت راه کماکان به خدمتش ادامه داد اما در ادامه توسط مجلس شورای اسلامی استیضاح و برکنار شد. نمایندگان مجلس در جلسه علنی، عدم رای اعتماد به حمید بهبهانی وزیر راه و ترابری را در روز ۱۲ بهمن‌ سال ۱۳۸۹ به رای گذاشتند که با ۱۴۷ رای موافق، ۷۸ رای مخالف و ۹ رای ممتنع از مجموع ۲۳۴ رای مأخوذه ، رأی اعتمادشان را از وی برداشتند و بدین ترتیب او برکنار شد.

بهبهانی پس از آن برای مدتی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت ملی نفت کش ایران شد.

همچنین وی در کارنامه اجرایی خود عنوان مشاور مالی مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن، معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک تهران، دو دوره ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران را دارد و مدت بیست سال از سال ۱۳۵۷ تا سال ۱۳۷۷ به عنوان رئیس دانشکده عمران دانشگاه علم و صنعت فعالیت کرد.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر