مقایسه جالب قدرت دو کاپیتان در فرود خطرناک هواپیما + فیلم

فرود خطرناک یک فروند هواپیمای باری بوئینگ مدل ۷۶۷ در فرودگاه استانبول برای ما تداعی‌کننده صحنه مشابه هواپیما ایران ایر در سال ۱۳۹۰ بود که با مهارت کاپیتان شهبازی هیچ کسی آسیب ندید.

مقایسه جالب قدرت دو کاپیتان در فرود خطرناک هواپیما + فیلم

حدود دو ماه پیش در اردیبهشت ۱۴۰۳، هواپیمای باری بوئینگ ۷۶۷ متعلق به خطوط هوایی «فدکس» به‌دلیل نقص فنی و باز نشدن چرخ جلو به شکلی دلهره‌آور در فرودگاه استانبول به زمین نشست.

به گزارش رویترز، در پی فرود خطرناک یک فروند هواپیمای باری بوئینگ مدل ۷۶۷ در فرودگاه استانبول که به‌دلیل مشکل فنی، قادر به باز کردن چرخ‌های جلو نبود، تحقیقات در این زمینه آغاز شد.

این هواپیما که از مبدا فرودگاه «شارل دوگل» پاریس برخاسته بود، پس از اطلاع به برج کنترل فرودگاه استانبول درباره مشکل فنی و باز نشدن چرخ‌های جلو، با هدایت برج کنترل با دماغه روی باند فرود آمد.

تیم‌های امدادونجات فرودگاه و آتش‌نشانی پیش از فرود هواپیما به محل اعزام شدند اما این سانحه هیچ مصدوم یا قربانی نداشت. هواپیمای مذکور که یکی از متداول‌ترین هواپیماهای باری محسوب و برپایه مدل ۷۶۷ مسافربری طراحی شده است، حدود ۱۰ سال عمر دارد.

یکی از مقامات وزارت حمل‌ونقل هوایی ترکیه گفته است که واحدهای این نهاد در حال بررسی علت حادثه هستند. تصاویر ویدئویی نشان می‌دهد که این هواپیما در هنگام فرود با دماغه دچار حریق جزئی شده و جرقه‌های آتش و دود ناشی از آن به هوا برخاسته است. ژوئن پارسال نیز یک فروند هواپیمای بوئینگ کوچک مدل ۷۱۷ متعلق به خطوط هوایی دلتا در کارولینای شمالی فرودی مشابه داشت.

این حادثه برای ما تداعی‌کننده صحنه مشابه هواپیما ایران ایر در سال ۱۳۹۰ بود که با مهارت کاپیتان شهبازی هیچ کسی آسیب ندید. نکته جالب این بود که هواپیمای ایران ایر بوئینگ ۷۲۷ آخرین بار در سال ۱۳۶۲ تولید و پس از آن بازنسسته شد، اما هواپیمای باری شرکت fedex یعنی بوئینگ ۷۶۷ همچنان تولید می‌شود.

در ادامه تفاوت کنترل هواپیمای ایران ایر و هواپیمای باری بوئینگ را مشاهده کنید:

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

اخبار
اخبار
پیشنهاد سردبیر