مشکل برق مترو پرند حل شد + فیلم

علیرضا زاکانی شهردار تهران صبح امروز سوم مهر -۱۴۰۲ در حاشیه بازدید از مرکز کنترل ترافیک تهران از برطرف شدن مشکل برق مترو پرند خبر داد.

مشکل برق مترو پرند حل شد + فیلم

شهردار تهران درخصوص آخرین وضع طرح مترو پرند گفت: راه‌اندازی مترو پرند وابسته به همکاری سه مجموعه وزارت راه و شهرسازی، شهرداری تهران و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا است. در این طرح ابتدا با چالش تاخیر در واگذاری منابع رو به رو بودیم، اما بعد از رفع مشکل طرح به سرعت پیش رفت و تکمیل شد.

آقای زاکانی افزود: در رابطه با مسئله تامین برق مترو پرند نیز آنچه که در برخی رسانه‌ها بازنمایی شده‌است دقیق نیست و دیروز مجوز دریافت انشعاب از پست برق برای مترو صادر شده‌است.

سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران در خصوص آخرین وضع متروی پرند، گفت: بحث تست گرم متروی پرند بعد از حل مشکل فیدر‌های برق انجام می‌شود.

محسن هرمزی با بیان اینکه ما از دو مسیر موضوع تأمین برق متروی پرند را دنبال می‌کنیم، افزود: یک مسیر دریافت برق از پست مسیر فرودگاه امام خمینی است که شب گذشته پست‌های برق‌مان را با استفاده از این پست، برق دار کردیم و چنانچه این مهم تأمین نشود از طریق پست‌های HVS که از مسیر برق تهران است این موضوع را عملیاتی می‌کنیم.

هرمزی با تأکید بر اینکه طرح مترو پرند را قرارگاه خاتم در یک اقدام جهادی انجام داده است گفت: کلنگ احداث متروی پرند ۱۲ سال قبل به زمین زده شد؛ اما در یک سال اخیر روند ساخت شدت گرفت و در نهایت به مرحله‌ای رسیدیم که امروز شاهد پیشرفت ۹۹ درصدی طرح هستیم.

سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مشکل برق ناپایدار متروی پرند چه زمانی حل می‌شود، افزود: برق انشعابی از فرودگاه امام خمینی ناپایدار نیست و هم اکنون نیز در پست‌هایمان فعال است. منتهی این پست‌های برق اختصاصا برای فرودگاه امام در نظر گرفته شده بود و ما می‌خواهیم ظرفیت استفاده از این پست‌ها را افزایش دهیم تا مسیر مترو پرند را نیز پوشش دهیم.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر